Žaibo greičiu plinta kvietimas boikotuoti aukštas kainas

Lietuvos gyventojai vėl stoja į kovą prieš dideles prekybos centrų kainas. Socialiniame tinkle „Facebook“ žaibišku greičiu plinta pranešimas, kuriame raginama vienytis ir keletą dienų nesilankyti didžiuosiuose prekybos centruose jiems skelbiant boikotą.

Socialiniame tinkle „Facebook“ žaibišku greičiu plinta pranešimas, kuriame raginama vienytis ir keletą dienų nesilankyti didžiuosiuose prekybos centruose jiems skelbiant boikotą.<br>D.Umbraso nuotr.
Socialiniame tinkle „Facebook“ žaibišku greičiu plinta pranešimas, kuriame raginama vienytis ir keletą dienų nesilankyti didžiuosiuose prekybos centruose jiems skelbiant boikotą.<br>D.Umbraso nuotr.
Socialiniame tinkle „Facebook“ žaibišku greičiu plinta pranešimas, kuriame raginama vienytis ir keletą dienų nesilankyti didžiuosiuose prekybos centruose jiems skelbiant boikotą.<br>Lrytas.lt nuotr.
Socialiniame tinkle „Facebook“ žaibišku greičiu plinta pranešimas, kuriame raginama vienytis ir keletą dienų nesilankyti didžiuosiuose prekybos centruose jiems skelbiant boikotą.<br>Lrytas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 6, 2017, 1:48 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 4:25 PM

„Užtenka tyčiotis iš Lietuvos gyventojų. Jei tau nusibodo permokėti už prekes ir manai, jog jos tampa prabangos prekėmis, tada išreikšk savo valią neidamas į prekybos centrus“, – rašoma „Facebook“ paskyroje.

Kaip pranešama įraše, tokia akcija planuojama vasario 16-20 dienomis.

Kaip ir buvo galima numanyti, toks raginimas boikotuoti aukštas kainas sukėlė ir audringą komentatorių reakciją.

„Į gatves reikia eiti žmonėms, kurti grupę ir kviesti žmones, kurie tam pasiryžtų. Surinkus, kad ir 1 tūkst. žmonių, kurie tikrai eis prie Seimo, prasidės šurmulys, pradės rodyti per žinias, pradės rinktis ir visi kiti, kurie bijojo eiti pirmi, kurie nemato feisbuko naujienų. Lietuviai gali būti vieningi, tik reikia kažkam padaryti pradžią“, – rašė komentatorius Mantas.

Buvo ir tokių, kurie tik pasijuokė iš organizuojamo boikoto.

„Nebejuokinkit su tokiom akcijom. Per Šv.Kalėdas „Akropolis“ nedirba, tai pusė Lietuvos feisbuke verkia, kaip čia dabar išgyventi reikės. Kaip išgyvensit 5 dienas be parduotuvių?“, – kitų klausė Javgenijus.

Prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas teigė manantis, kad tokį žmonių nepasitenkinimą kainomis galbūt padėtų sumažinti diskusijų kėlimas bei pabrėžė, kad būtent prekybos centrai yra mažesnių kainų žmonėms saugiklis.

„Mes, kaip organizacija atstovaujanti prekybos įmones, tokias iniciatyvas priimame kaip ženklą, jog reikia daugiau diskutuoti su visuomene ir edukuoti ją apie bendrus ekonomikos, prekybos verslo dėsnius, rinkodaros ir kainodaros principus ir taisykles. Nemanau, kad kiekvienas lietuvis turi būti verslo procesų ekspertas. Visgi, didesnis supratimas, kas, kodėl ir kaip daro įtaką kainoms sumažintų žmonių nepasitenkinimą prekybininkais, kurie, gal kai kam pasirodys ir ironiška, būtent ir yra mažesnių kainų žmonėms saugiklis.

Dabar kartais atrodo, kad žmonės galvoja, jog prekybininkai ir rūbus bei batus patys siuva, ir daržoves bei vaisius augina, ir pieno produktus gamina bei gyvulius augina. Bet taip juk nėra. Prekes prekybininkai perka iš gamintojų, tiekėjų, ūkininkų, su kuriais ir derasi dėl prekių kainos.

Jeigu kažkuris gamintojas negalės pateikti geriausiai pirkėjo lūkesčius atitinkančio pasiūlymo, tai prekybininkas ieškos tokio gamintojo ir tiekėjo, kuris galės tą padaryti. Bet kokios prekybos įmonės pirmas ir pagrindinis tikslas – pateikti savo pirkėjui priimtiniausią pasiūlymą“, – apie planuojamą boikotą kalbėjo L.Vilimas.

Įdomu tai, kad tokiu prekybos centrų kainomis besipiktinančiu įrašu buvo pasidalinta ir humoristo Manto Stonkaus „Facebook“ gerbėjų puslapyje, kuris yra prisidengęs humoristo vardu bei jo profilio nuotrauka.

Susisiekti su pačiu humoristu M.Stonkumi ir paklausti, ar jis kaip nors susijęs su planuojama boikoto akcija ir ar ją palaiko, Lrytas.lt žurnalistams nepavyko.

Nors šis įrašas „Facebook“ puslapyje buvo paskelbtas vos prieš 21 val., šiuo įrašu jau buvo pasidalinta 16 tūkst. kartų, o jį pamėgo net 7 tūkst. žmonių.

Kaip pavyko išsiaiškinti Lrytas.lt žurnalistams, soc. tinkle „Facebook“ yra sukurta grupė, pavadinimu „Neisiu į prekybos centrą vasario 16-20 dienomis!!!“. Grupę sudaro beveik 87 tūkst. žmonių.

Grupės nariai čia dalinasi įvairia informacija, susijusia su Lietuvos bei pasaulio ekonomika. Kaip teigiama grupėje – ji sukurta atkreipti dėmesį į nepagrįsta kainų kėlimą maisto produktų prekybos tinkluose.

Tokias boikoto akcijas lietuviai organizuoja jau nebe pirmą kartą, tačiau sulaukti tokios sėkmės, kaip 2016- ųjų gegužę, dar nepavyko.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.