Sausį, palyginti su gruodžiu, labiausiai sumažėjo telekomunikacijų bendrovėms (30 proc.) pateiktų paraiškų, kuriomis siekta įsigyti telefoną, planšetinį kompiuterį, kitas į kreditą teikiamas prekes ir paslaugas. Panašiu tempu – 27 proc. – nuslūgo kredito paraiškų skaičius lizingo ir vartojimo kredito bendrovėms. Smulkius kreditus teikiančias bendrovės sulaukė 13 proc. mažiau paraiškų suteikti kreditą.
Tiesa, susidomėjimas kai kurių finansų įstaigų paslaugomis išaugo: paskolos į bankus ir kredito unijas kreipėsi 16 proc. daugiau vartotojų nei gruodį, tiek pat augo ir ketinimų skolintis skaičius per tarpusavio skolinimosi platformas, rodo kredito istorijos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.
„Susidomėjimas finansų įstaigų paslaugomis yra cikliškas. Pavyzdžiui, paskolomis bankuose labiausiai domimasi pavasarį, kai vartotojai ieško būsto finansavimo šaltinių. Tuo tarpu telekomunikacijų bendrovėms aktyviausias laikotarpis yra metų pabaiga, kai gyventojai sudaro naujas sutartis, jas pratęsia, linkę atsinaujinti telefonus ir kompiuterius. Poreikis lizingams ir vartojimo kreditams metų gale taip pat išauga. Atitinkamai metų pradžią sektoriai, kurie ką tik augo, pradeda klientų sugrįžimo laukimu, o kurie neišsiskyrė ryškiu augimu metų gale – sausį fiksuoja didesnį susidomėjimą kredito paslaugomis“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.
A. Bogdanovičius atkreipia dėmesį, kad pateikta paraiška dar nereiškia suteikto kredito ar paslaugos į kreditą. Pavyzdžiui, sausio mėnesį lizingai ir vartojimo kredito įmonės atmetė 83% paraiškų, o tarp smulkius kreditus teikiančių įmonių šis rodiklis siekė 84%. Beveik trečdalis visų besikreipusių į šias bendroves klientų turėjo prastą kredito istoriją.
Dažniausiai pasitaikančios kredito paraiškos atmetimo priežastys yra kliento viršijamos 40 proc. pajamų ir fin. įsipareigojimų „lubos“, nestabilios pajamos, įtempta arba bloga kredito istorija, paraiška pildoma be sutuoktinio sutikimo.