Valentino dieną įsimylėjėliai iš lentynų šluoja gėles, saldumynus ir dar kai ką

Kai praėjus Šv.Kalėdoms bei Naujiesiems metams prekybos centrai nupuošia eglutes ir nuima girliandas – ateina Šv.Valentino diena. Galima daug ginčytis, lietuviška ši šventė, ar ne,  šventa, ar nelabai – lietuviai vis dažniau ją mini, o verslo atstovai šios dienos ko gero laukia ne mažiau nei patys įsimylėjėliai.

Prekybininkai teigia pastebintys, jog kasmet artėjant šiai šventei, pirkėjai išleidžia vis daugiau pinigų mieloms smulkmenoms, saldumynams bei gėlėms.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prekybininkai teigia pastebintys, jog kasmet artėjant šiai šventei, pirkėjai išleidžia vis daugiau pinigų mieloms smulkmenoms, saldumynams bei gėlėms.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pirkėjai, ruošdamiesi Šv.Valentino dienai, prekes mėgsta rinktis spontaniškai ir ilgai savo „valentinui“ dovanos neieško.<br>R.Neverbicko nuotr.
Pirkėjai, ruošdamiesi Šv.Valentino dienai, prekes mėgsta rinktis spontaniškai ir ilgai savo „valentinui“ dovanos neieško.<br>R.Neverbicko nuotr.
Kaip teigia restoranų tinklų atstovai, įsimylėjėlių dieną kaip reikiant išauga ir stalelių rezervacijų skaičius bei, atitinkamai, ir restoranų apyvarta.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kaip teigia restoranų tinklų atstovai, įsimylėjėlių dieną kaip reikiant išauga ir stalelių rezervacijų skaičius bei, atitinkamai, ir restoranų apyvarta.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kad Valentino diena kaip reikiant papildo ir gėlių pardavėjų kišenes patvirtino „Florisima“ gėlių salonų direktorius Viktoras Bobinas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kad Valentino diena kaip reikiant papildo ir gėlių pardavėjų kišenes patvirtino „Florisima“ gėlių salonų direktorius Viktoras Bobinas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė patvirtino, kad vyrai per Šv.Valentino dieną moteris lepins ne tik saldumynais, bet ir specialia šios dienos atributika.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė patvirtino, kad vyrai per Šv.Valentino dieną moteris lepins ne tik saldumynais, bet ir specialia šios dienos atributika.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 14, 2017, 5:47 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 2:36 AM

Prekybininkai teigia pastebintys, jog kasmet artėjant šiai šventei, pirkėjai išleidžia vis daugiau pinigų mieloms smulkmenoms, saldumynams bei gėlėms.

Šluote šluoja saldumynus

Kad Šv. Valentino dieną lietuvius traukia tai, kas saldu, patvirtino „Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė.

„Šiomis dienomis per pusę ar net kelis kartus išaugo skanėstų pardavimai: tortų nuperkama 14 proc., desertų – beveik 70 proc. daugiau, o saldainius lietuviai šluote šluoja – jų įsigyjama kelis kartus daugiau negu įprastomis dienomis. Braškės – dar vienas lietuviams privalomas Valentino dienos atributas – nuperkama dešimtimis kartų daugiau negu įprastai“, – populiariausias dovanas ir prekes meilės dienai vardino R.Dantė.

Ji teigė, kad moteris šią Valentino dieną neliks nepalepintos ir gėlėmis bei kita šios šventės atributika.

Vyrai moteris tikrai palepins gėlėmis – Valentino dienos išvakarėse ir šventės dieną dešimtimis kartų išauga rožių, kitų puokščių pardavimai, perpus daugiau nuperkama ir vazoninių gėlių. Kartu, dovanojama ir speciali šios dienos atributika – pagalvėlės, minkšti žaislai, žvakės“, – pasakojo R.Dantė.

Nors meilės diena ir pasižymi išskirtiniu susidomėjimu tam tikromis prekėmis, visgi Šv.Valentino dienos su žiemos švenčių apyvarta lyginti negalime.

„Lietuviai vasario 14 d. taip intensyviai kaip žiemos šventėms nesiruošia – krepšeliuose papildomai atsiranda viena kita saldainių dėžutė, minkšti žaislai, todėl ir pardavimai ūgteli ne tiek daug, apie dešimtadalį, kai, tarkime, prieš Šv. Kalėdas pardavimai paauga bent 20 proc.“, – apie pardavimus kalbėjo R.Dantė.

Dovanos ilgai neieško

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė teigė pastebėjusi, kad pirkėjai, ruošdamiesi Šv.Valentino dienai, prekes mėgsta rinktis spontaniškai ir ilgai savo „valentinui“ dovanos neieško.

„Jau kelerius metus pastebime, kad Šv.Valentino dieną pirkėjai perka spontaniškai. Skirtingai nuo kitų švenčių, meilės dienai nėra skiriamas toks didelis dėmesys bei ruošiamasi iš anksto perkant maisto produktus ir kitas prekes. Šiandien nuo pat ryto prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse jaučiamas didesnis pirkėjų srautas nei įprastai“, – apie pirkėjų srautus kalbėjo B.Čaikauskaitė.

Pasak jos, galima tvirtai teigti, kad visgi didžiąją pirkėjų dalį meilės dieną sudaro vyrai, kurie savo žmonas bei drauges taip pat dažniausiai lepina saldumynais.

„Šv. Valentino dieną stipriai išauga saldumynų, ypač saldainių dėžučių ir tortų pardavimai. Taip pat pirkėjai įsigyja gėlių. Kaip ir kiekvienais metais yra dalis pirkėjų, kurie šiai dienai perka smulkias dovanas, paženklintas meilės dienos simbolika, pavyzdžiu, pakabukus, žvakes, statulėles“, – apie dažniausiai dovanojamas dovanas pasakojo B.Čaikauskaitė.

Vakare švenčia restoranuose

„Valentino dieną eiti vakarienės taip pat yra labai populiaru“, – tvirtino įvairius restoranų tinklus valdančios bendrovės „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis.

Anot jo, šią dieną pasiruošusių švęsti lankytojų srautas labai priklauso nuo to, kokią savatės dieną tokia šventė yra švenčiama.

„Mums palankiau, kad šventė yra pirmojoje savaitės pusėje, nes yra galimybė priimti daugiau klientų, o savaitgalį jų ir taip daug.

Šiemet, tai antradienis ir mums dėkinga diena, nes tai ramesnė diena, o vakare bus tikrai didelis užimtumas, nes pavyzdžiui, jei Šv.Valentino diena būtų šeštadienį – tai fiksuotume ne tokį didelį klientų pokytį, nes savaitgalį ir taip būna maksimalus užimtumas, o kartais net sunku visus norinčius sutalpinti“, – apie restoranų verslui palankias savaitės dienas kalbėjo G.Balnius.

Tai, kad lietuviai Valentino dieną kavinėse ir restoranuose švenčia vis dažniau, patvirtino ir „Forto“ restoranų tinklo atstovas Kęstutis Markevičius.

„Tokią dieną eiti vakarieniauti yra labai populiaru. Tai yra viena iš švenčių, o žmonės šventę švenčia. Vienais metais šiek tiek daugiau, kitais – mažiau, priklausomai nuo kalendorinių dienų, bet pati šventė populiarėja ir ypač tai pastebima tarp jaunimo“, – apie vis populiarėjančios šventės minėjimo tradicijas kalbėjo K.Markevičius.

Apyvarta – dvigubėja

Kaip teigia restoranų tinklų atstovai, įsimylėjėlių dieną kaip reikiant išauga ir stalelių rezervacijų skaičius bei, atitinkamai, ir restoranų apyvarta.

„Žmonės rezervuojasi staliukus, žinoma, tai priklauso nuo prekės ženklo, bet tikrai sulaukiame rezervacijų. Kai kur jau ryte buvo rezervuota apie 50 proc. restoranų staliukų. Šiandien, priklausomai nuo restorano vietos, planuojame net iki dviejų kartų didesnę apyvartą“, – apie didesnį nei įprastai uždarbį pasakojo G.Balnis.

Panašius skaičius Lrytas.lt žurnalistams vardijo ir K.Markevičius: „Klientų tokią dieną yra tikrai daugiau nei įprastai. Pardavimai, priklausomai nuo restorano vietos, išauga apie 30 proc. ir daugiau“.

Anot jo, įdomu ir tai, kad dažnai restoranai tiesiog atsisako rezervuoti stalelį šventinei vakarienei.

„Kuo restoranas daugiau dėmesio skiria valgymo kultūrai, tuo žmonės iš anksčiau užsisako staliukus, nes paprastos kavinės, kasdienės, jos dažnai net nerezervuoja staliukų, nes pas juos ir taip būna didelis žmonių srautas. Juk nelaikysi tuščio staliuko, nežinodamas ar žmogus ateis, ar ne.

Bet jei žmonės susiruošia gardesniam pavalgymui, nori kitokių patiekalų, skiria daugiau dėmesio ir meilės ne tik tam žmogui, su kuriuo ateina, bet ir tam laikui, kurį kartu praleidžia bei tam maistui, kurį kartu valgo“, – apie meilės dienos tendencijas restoranuose kalbėjo K.Markevičius.

Perka daug gėlių

Kad Valentino diena kaip reikiant papildo ir gėlių pardavėjų kišenes patvirtino „Florisima“ gėlių salonų direktorius Viktoras Bobinas.

„Šiuo metu juntamas didesnis gėlių pardavimas. Juk vyrai moteris labai myli ir tikrai perka daug gėlių. Turime daug užsakymų, ruošiame viską, jau antrą dieną neinam namo“, – juokavo V.Bobinas.

Pasak jo, laiko, kada visi vyrai pradeda rūpintis gėlėmis savo žmonoms ir draugėms Šv.Valentino dienai, nustatyti tiesiog neįmanoma.

„Pas mus nėra įsišaknijusių tradicijų. Tiek ryte į darbą važiuodami perka gėles, tiek vakare po darbo perka. Tikrai juntame ir yra nemažas gėlių poreikis“, – sakė V.Bobinas.

Kaip atskleidžia gėlių verslu užsiimantis vyras – dabar vienos dažniausiai dovanojamų gėlių – tulpės.

„Pavasarėjant vienos iš populiariausių gėlių yra tulpės. Jų tikrai daug parduodame, o lygiagrečiai su jomis ir rožes perka, tradiciškai. Aišku, daugiau gal tulpes, o kas puokštes perka, tai ir narcizai, frezijos, hiacintai ir kiti, kurie dera į vieną gražią puokštę“, – dažniausiai moterims dovanojamas gėles vardino V.Bobinas.

Pingų išleidžia įvairiai

pašnekovas teigė negalintis įvardinti kiek paprastai pinigų vyrai išleidžia Šv.Valentino proga pirkdami gėles moterims.

„Žmonės pinigų gėlėms išleidžia įvairiai, kas mažiau turi – apsiriboja ir viena gėle. Juk svarbiausia – dėmesys, o kas nori ir gali išleisti daugiau – tikrai nepagaili pinigų, tačiau konkrečiai pasakyti negaliu, nes tai kiekvieno žmogaus norai ir galimybės.

Dabar Lietuvoje nėra pats lengviausias laikas. Žmonės pataupo, bet gėlės tikrai perkamos. Juk Šv.Valentino diena dar nereiškia, kad namo reikia parnešti didelę krūvą gėlių. Kartais ir viena gėlė reiškia daugiau nei šūsnis gėlių. Svarbu dėmesys, o jį vyrai moterims tikrai rodo“, – pabrėždamas ne gėlių kiekį, o moterims skiriamą dėmesį teigė V.Bobinas.

Lrytas.lt bandė susisiekti ir su gėles kibirėliuose pardavinėjančiu gėlių salonu „Fiori Fiori Studio“, tačiau dėl didelio klientų ir užsakymų skaičiaus telefoną pakėlusi salono darbuotoja situaciją komentuoti atsisakė.

'Tiesiog neturime tam laiko, ruošiame daug užsakymų, atsiprašome“, – sakė „Fiori Fiori Studio“ atstovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.