Vežėjai stebisi: keleiviai vis dar perka brangesnius bilietus

Elektroniniai Kauno autobusų ir troleibusų bilietai naudojami jau dešimtmetį, tačiau keleivių įpročius sunku pakeisti – net pusę vienkartinių bilietų vis dar parduoda vairuotojai. Jie gaišta laiką, o gyventojai permoka už paslaugą.

Kauno kortelės atsiradimas gerokai supaprastino keleiviams kelionę viešuoju transportu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauno kortelės atsiradimas gerokai supaprastino keleiviams kelionę viešuoju transportu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 14, 2017, 3:19 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 2:57 AM

„Kauno kortelės atsiradimas gerokai supaprastino keleiviams kelionę viešuoju transportu, tačiau vis dar nemažai keleivių perka bilietus iš vairuotojo“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, pasirinkę tokį mokėjimo būdą žmonės gerokai brangiau moka už kelionę, gaišinamas tiek vairuotojų, tiek kitų keleivių laikas. Itin stebina gyventojai, kurie kasdien naudojasi viešuoju transportu, tačiau vengia šiuolaikiškų atsiskaitymo būdų.

Padovanojo po kortelę

Kiekvieną mėnesį „Kauno autobusų“ vairuotojai vidutiniškai parduoda 12 tūkst. popierinių bilietų. Bendrovės darbuotojų skaičiavimais, šiuo metu dar 51 proc. visų vienkartinių bilietų parduodama transporto priemonėse. Per metus jų skaičius siekia 8,724 mln.

Vasario 8-ąją minėdama 83-iąjį „Kauno autobusų“ gimtadienį bendrovė nusprendė keleiviams padovanoti Kauno kortelių ir suteikti galimybę atsiskaityti už važiavimą gerokai patogiau.

Kauniečiams tereikėjo parašyti bendrovei linkėjimą gimtadienio proga, o „Kauno autobusų“ darbuotojai jiems aiškino elektroninio atsiskaitymo privalumus.

Kauniečiai gavo po kortelę su vienu vienkartiniu elektroniniu bilietu.

Vieno darbuotojo neužteko

Kauno kortelės buvo dalijamos bendrovės Keleivių aptarnavimo centre. Jo vadovė Irma Stankevičienė tikino nesitikėjusi tokio gyventojų susidomėjimo.

Kauniečiams teko net pastovėti eilėse, bendrovė atsiuntė dar vieną darbuotoją iš kito padalinio. Iš viso įteiktos 462 kortelės.

„Kauno autobusai“ yra didžiausia miesto viešojo transporto įmonė. Jos valdomos transporto priemonės pernai nuriedėjo 21 mln. kilometrų, vežta daugiau kaip 80 mln. keleivių, o metų apyvarta siekė 27 mln. eurų.

Šiuo metu bendrovėje dirba per 1110 darbuotojų, kasdien į gatves išvažiuoja 196 autobusai ir 122 troleibusai, mieste yra 875 viešojo transporto stotelės, maršrutų tinklo ilgis sudaro 1854 kilometrus.

Vairuotojai – su kompiuteriais

Vieno didžiausių šalyje keleivių vežėjo „Kautra“ vadovai šiemet dar tik ketina pasirinkti, kokią sistemą diegti. Šiuo metu bendrovės autobusuose įrengti itin šiuolaikiški kasos aparatai, tačiau keleiviams išduodami popieriniai bilietai.

„Šioje srityje itin daug reikšmės turi integralumas. Labai svarbu, kad bendroje sistemoje dirbtų ir kiti šalies vežėjai, autobusų stotys“, – aiškino „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak jo, pirmiausia bendrovė norėtų įdiegti sistemą, kuri padėtų atsisakyti žiniaraščių ir kitų popierinių dokumentų, skirtų vidaus naudojimui. Dėl to svarstoma vairuotojus aprūpinti planšetiniais kompiuteriais.

„Investicijos į tokias sistemas didelės, o atsiperkamumo laikas – ilgas“, – tikino L.Skardžiukas.

Jeigu prie projekto prisidėtų visi šalies keleivių vežėjai, jiems tenkanti išlaidų dalis sumažėtų, galbūt būtų galima pasinaudoti ES fondų teikiama parama.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.