Internetinės prekybos pinklės – netikusias prekes grąžinti ne taip paprasta

21 amžius šaunus tuo, kad daugelį prekių įsigyti galima internetu, kurjeriai viską pristato į namus. Taip išvengiame ilgo vaikštinėjimo po perpildytas parduotuves, laiko sugaištame gerokai mažiau. Tačiau kaip ir visi geri ir patogūs dalykai, šis turi ir minusų, kurie ypač aktualūs vyresnės kartos atstovams. Ne paslaptis, kad prekybos agentai – tikri saldžialiežuviai, kurie daro ir sako viską, kad tik įtikintų nusipirkti prekę. Prikalbėjo vienaip, o gavo kitaip?

Grąžinti prekę galima tik tokiu atveju, jeigu ją apžiūrint jai padaryta buvo tiek pat, kiek padaryti būtų galima parduotuvėje. Kitaip tariant – kad pardavėjas galėtų tą prekę parduoti kitam žmogui.<br>G.Minelgaitės nuotr.
Grąžinti prekę galima tik tokiu atveju, jeigu ją apžiūrint jai padaryta buvo tiek pat, kiek padaryti būtų galima parduotuvėje. Kitaip tariant – kad pardavėjas galėtų tą prekę parduoti kitam žmogui.<br>G.Minelgaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Kuktienė, rinkos aikštė.lt

Mar 27, 2017, 5:44 PM, atnaujinta Apr 7, 2017, 2:12 AM

Į redakciją paskambinusi kėdainietė Aldona Būdienė pasakojo, jog su prekybos tinklu „Top Shop“ bendrauja jau ne vienerius metus, turi ir lojalumo kortelę, yra pirkusi ne vieną prekę. Tačiau paskutinis apsipirkimas jai paliko neigiamą įspūdį.

„Daug metų bendrauju su šia parduotuve, turu penkių žvaigždučių kortelę. Daug prekių esu pirkusi iš jų ir, galiu pasakyti, kad iki šiol nesiskundžiau.

Tačiau neseniai nusipirkau virtuvinį kombainą „Delimano FlavorChef“ – kažkoks kiniškas, pigaus plastiko daiktas, kainavo kiek daugiau nei 110 eurų. Viskas, ką man pasakojo prekybos agentas, niekas neatitiko – nei išvaizda manęs netenkino, nes mažas jis toks, nei tai, kaip jis veikia. Jis plastikinis visas, bijau kažką paspausti, kad nesulūžtų“, – pasakojo moteris.

Aldona teigė skambinusi į parduotuvę ir prašiusi, kad kombainą jie pasiimtų atgal ir grąžintų pinigus, tačiau parduotuvė su tuo nesutiko.

„Norėjau grąžinti prietaisą, bet jie jokiu būdu nesutinka – sako, kad negali imti atgal prekės, nes ji buvo išbandyta. Tačiau kaip aš galiu pasakyti, ar daiktas tenkina mano reikalavimus, jeigu aš jo iš dėžės net neišimu? Aš išėmiau jį, pažiūrėjau, pamačiau, kad ne mano rankoms toks daiktas. Man 75 metai, rankos dreba – man per sudėtinga, per sunku. Sūnus pamatęs irgi pasakė, kad grąžinčiau, nes aš nemokėsiu su juo elgtis“, – pasakojo Aldona.

Garbaus amžiaus moteris taip pat pasakojo, kad pats prietaisas buvo pigesnis, tačiau jos neįspėjus ir nieko nepranešus jam buvo suteikta papildoma garantija, už kurią, be abejo, reikėjo sumokėti papildomus pinigus.

„Garantija to kombaino 2 metai, o jie manęs neklausę padarė garantiją 5 metams. Išskaičiavo 27 papildomus eurus. Man nesakė nieko apie tai, aš neprašiau tos garantijos, man jos nereikėjo“, – tikino moteris.

Perklausys pokalbį

Prekybos tinklo „Top Shop“ kokybės skyriuje dirbanti Laurita teigė, kad išsiaiškinti, ar prekybos agentas pirkėjai pranešė apie papildomą garantiją ir visas sąlygas, tikrai galima, ir tikino, jog tai bus padaryta.

„Žinoma, pokalbį galima perklausyti. Perklausysime pardaviminį pokalbį, išsiaiškinsime, ar buvo paminėta papildoma garantija ir, jeigu nebuvo paminėta, grąžinsime pinigėlius pirkėjai. Bet kuriuo atveju, informuosime klientę apie tai, kas buvo padaryta.

Virtuvinio kombaino priimti mes negalėsime, nes prekė yra naudota, o naudotų prekių mes atgal nepriimame“, – kalbėjo kokybės skyriaus specialistė.

Grąžinti galima tik nepanaudotą

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė teigė, kad jeigu pirkimo sutartis sudaroma ryšio priemone, t. y. telefonu – vartotojas turi teisę elektronikos prekę grąžinti per 14 dienų. Tačiau tik tokiu atveju, jeigu ji yra nenaudota.

„Elektronikos prietaisai, perkami paprastoje mažmeninės prekybos parduotuvėje, yra negrąžinami. Tačiau jeigu sutartis sudaroma telefonu, galioja 14 dienų grąžinimo terminas. Kita vertus, jeigu prekė yra panaudota, jos grąžinti negalima.

Grąžinti prekę galima tik tokiu atveju, jeigu ją apžiūrint jai padaryta buvo tiek pat, kiek padaryti būtų galima parduotuvėje. Kitaip tariant – kad pardavėjas galėtų tą prekę parduoti kitam žmogui.

Jeigu prekė neatitinka aprašymo, sakykime, buvo nurodytos prekės savybės, kurių iš tikrųjų nėra, pirkėjas galėtų reikalauti nutraukti sutartį.

Tačiau tai vertinama, kai pirkėjas pateikia visą informaciją mūsų tarnybai. Mes tuomet nagrinėjame, kokia informacija buvo pateikta pirkėjui, kokia informacija yra prietaiso instrukcijoje ir panašiai“, – tikino skyriaus vedėja.

Ji taip pat pabrėžė, kad apie bet kokius papildomus mokesčius pirkėjas privalo būti informuotas.

Taip pat pirkėjui visuomet yra palankiau visas sutarties sąlygas turėti surašytas raštu. Tuomet kreipusis į Vartotojų teisių tarnybą yra gerokai lengviau išanalizuoti visą situaciją.

Daugiau skaitykite rinkosaikštė.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.