Gyventojų pamėgto šokoladuko „Freddo“ kaina dabar dažnai naudojama kaip neoficialus būdas infliacijai matuoti. Šokoladukų kaina auga jau dešimt metų – kai kažkada 10 pensų kainavęs skanėstas pradėjo kainuoti 30 pensų, žmonės pašėlo.
Kardife ir Londone rengiami protestai prieš kylančias kainas, o internete pradėjo plisti įrašai su grotažyme „Justie4Freddo“ (lietuviškai - „Teisingumą Freddo“).
„Nenurimsime, kol „Freddo“ vėl nekainuos 10 pensų“, „Tu nesi tikras britas, jeigu nei karto nesakai „Pamenu, kai „Freddo“ kainavo 10 pensų“, „Tai apiplėšimas vidury baltos dienos. Pasiimsiu paskolą, kad galėčiau nusipirkti „Freddo““, - tokias žinutes gyventojai rašė socialiniame tinkle „Twitter“.
Šokolado mėgėjai įsiutinami vis dažniau. Praėjusiais metais įmonė „Mondelez“ padidino tarpus šokoladuke „Toblerone“, dėl kurių gryno šokolado kiekis skanėste sumažėjo. Tuomet kompanija dėl tokio taupymo apkaltino „Brexit“.
Kompanijos atstovas tuomet kalbėjo: „Maisto ir gėrimų gamintojai susiduria su augančiais gamybos kaštais, o prie to pridėjus valiutų kurso svyravimus, produktus gaminti tiesiog pasidarė brangiau“.
Bendrovė tikino, kad kainų kėlimas – paskutinis veiksmas, kurio ji imasi, bet jeigu kompanija nori ir toliau gaminti visų pamėgtus skanėstus bei išlaikyti 4 tūkst. savo darbuotojų, kitų priemonių nelieka.