„Sodra“ sąskaitą ištuštino tarsi iš giedro dangaus

Atsidarai kreditinę sąskaitą, o joje – minusas. Su tokia situacija susidūrė vilnietė Eglė – ji liko „Sodrai“ skolinga kelis eurus. Moteris sutinka, kad mokesčius mokėti reikia, bet piktinasi, nes nei apie pasikeitusius mokėjimus, nei apie susidariusią skolą jai pranešta nebuvo. 

sodra<br>D.Umbraso nuotr.
sodra<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-11-01 16:14

„Prisijungusi prie interneto banko nustebau, nes mano kreditinėje sąskaitoje buvo minusas. Gerai, kad jungiausi patikrinti kitų dalykų, nes būčiau nieko net nesužinojusi“, - lrytas.lt pasakojo Eglė. 

Sąskaitoje – minusas

Pamačiusi minusą savo kreditinėje sąskaitoje Eglė iš karto kreipėsi į banką, o šis paaiškino, kad pinigus iš jos sąskaitos nurašė „Sodra“. 

Susisiekusi su „Sodra“, moteris, turinti verslo liudijimą, sužinojo, kad yra  skolinga 3,45 eur. už Valstybinio sveikatos draudimo (VSD) įmokas. Tiesa, ši skola išaugo beveik dvigubai.

„Dar 87 centus nuskaitė bankas už pervedimą, o Registrų centras dar paėmė du eurus už skolos tvarkymą“, - sakė Eglė. 

Niekas nepranešė

Moteris teigė nevengianti mokesčių ir visada juos mokanti laiku. „Viską stengiuosi susimokėti tą patį mėnesį, kad paskui nekiltų jokių problemų“, - sakė ji. 

Eglė pasakojo net nežinojusi, kad turi mokėti VSD įmokas: „Verslo liudijimą turiu jau seniai ir anksčiau VSD mokėti nereikėdavo, tik privalomojo sveikatos draudimo įmokas. Manęs niekas neinformavo apie tai, kad dabar turiu mokėti ir VSD įmokas.

Niekas vilnietei nepranešė ir apie susidariusią skolą.

„Jokio pranešimo nebuvo nei prisijungus prie „Sodros“ paskyros gyventojui, nei elektroniniu paštu. Kokiu mistiniu būdu turėjau sužinoti apie kažkokią skolą, kurią jie nuskaičiavo, jeigu net Elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje nebuvo jokio pranešimo?“- piktinosi Eglė. 

Sistemą tobulins

Susisiekus su „Sodra“, jos komunikacijos atstovas Saulius Jarmalis teigė, kad visa informacija asmenims, dirbantiems pagal verslo liudijimą, pateikiama ne Elektroninėje gyventojų aptarnavimo sistemoje, o per paskyrą draudėjui (EDAS).

„Gali būti, kad moteris savo kontaktus yra pateikusi “Sodros” asmeninėje paskyroje gyventojui, kuri skiriasi nuo paskyros draudėjui. Jeigu moteris nepateikė kontaktų draudėjo paskyroje (EDAS), informacija apie prievoles, kurias ji turėjo kaip asmuo, dirbantis pagal verslo liudijimą, galėjo jos ir nepasiekti“, - komentavo S.Jarmalis. 

Eglė pasakojo iki šiol nieko nežinojusi apie tai, kad ji turėtų jungtis prie sistemos draudėjams, o ne gyventojams. „Be to, nepatingėjau prisijungti ir prie sistemos draudėjui – ten taip pat nėra jokio pranešimo apie susidariusią ar nuskaitytą skolą“, - tikino ji. 

„Dėl to apgailestaujame ir labai ragintume visus gyventojus bent kartą prisijungti prie “Sodros” asmeninės paskyros gyventojui arba paskyros draudėjui ir ten pateikti savo kontaktus. Tuomet ateityje jie galės būti tikri, kad nepraleis svarbių pranešimų“, - sakė „Sodros“ atstovas. 

Jis taip pat teigė, kad „Sodra“ jau imasi veiksmų, kad gyventojai turėtų mažiau problemų: „Jau pradėjome tobulinti sistemų funkcionalumą, kad paskyroje gyventojui pateiktais kontaktais būtų pateikiama ir draudėjo informacija, aktuali vykdantiems individualią veiklą ar dirbantiems pagal verslo liudijimą".

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?