Interneto žabangos: žadėtas batų rojus pirkėjams virto pragaru Patyčios. Feisbuke besireklamuojanti internetinės prekybos parduotuvė kaip savo adresą nurodė teismo rūmus

Už batus sumokėta, tačiau prekės tenka laukti dantis sukandus, o pardavėjas suka uodegą nieko nepaaiškindamas. Tokia bėda ištiko internetu iš „Batų rojaus“ avalynę užsisakiusias kelias moteris.

Kai kurios pirkėjos internetu įsigytų batų taip ir negavo progos pasimatuoti, nes jų nesulaukė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kai kurios pirkėjos internetu įsigytų batų taip ir negavo progos pasimatuoti, nes jų nesulaukė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

2017-11-21 16:22, atnaujinta 2017-11-21 18:31

„Norėjau visus informuoti, kad ši įmonė, neva prekiaujanti batais ir gražiai pasivadinusi „Batų rojumi“, yra ne kas kita, o tikras aferistų rojus. Siūlo akcijas, geras kainas. Susimoki, ir tyla – nei batų, nei pinigų.

Neatsiliepia telefonu, neatsako į žinutes, o savo feisbuko puslapyje apgautų klientų įrašus trina. Būkite budrūs, neužkibkite ant jų kabliuko“, – šitaip dar rugsėjo pradžioje į savo draugus socialiniame tinkle kreipėsi vilnietė Daiva O.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastaraisiais mėnesiais sulaukė jau penkių skundų iš asmenų, nukentėjusių nuo šio virtualaus pardavėjo.

O „Batų rojus“ feisbuke ir toliau reklamuoja savo prekes. Lapkričio pradžioje skelbė: „3700+ avalynės pasiūlymų visai šeimai! 1000+ aulinukų ir ilgaaulių batų“, „Batai nuo 4 eurų!“.

Susigundė nuolaidomis

Daiva O. vasaros pabaigoje šios virtualios parduotuvės reklamą išvydo feisbuke. Susigundė dirbtinės odos batais, kurie jai atsiėjo beveik 27 eurus.

„Jie dar taikė 10 proc. nuolaidą, jei iškart sumoki už pirkinį, be to, į paštą atėjo laiškas su kodu, kuris garantavo dar 5 procentų nuolaidą. Koks klientas tuo nesusivilios? Susigundžiau ir aš“, – pasakojo moteris.

Sumokėjusi už batus internetu ji išsyk sunerimo, mat nesulaukė patvirtinimo, kad užsakymas gautas ir laukiama patvirtinimo iš banko. Kadangi buvo sekmadienis, moteris nutarė palaukti darbo savaitės pradžios.

„Tačiau ir pirmadienį nesulaukiau jokios žinios iš „Batų rojaus“. Skambinau, niekas neatsiliepė.

Pirmą savaitę skambindavau jiems kiekvieną dieną po penkis ar šešis kartus, tačiau tuščiai – niekas neatsiliepdavo.

Parašiau trumpąją žinutę, bet ir į ją niekas nesureagavo. Dar penkias žinutes parašiau jiems elektroniniu paštu.

Parašiau, kad jei neatsilieps, kreipsiuosi į teisėsaugą. Jokios reakcijos“, – pasakojo Daiva O.

Suko ratus aplink teismą

Kai moteris pradėjo aiškintis, kur šio pardavėjo biuras, nustebo, kad kontaktų skiltyje yra tik žemėlapis, kuriame pažymėta vieta Vilniaus Gedimino prospekte. Namo numerio „Batų rojus“ nenurodo.

„Vaikščiojau Gedimino prospekte, toje vietoje, kuri pažymėta žemėlapyje. Pagal nuorodą ten yra teismas“, – pasakojo Daiva O.

Tuo metu, kai ji mėgino pričiupti pradingusį pardavėją, jai į elektroninį paštą ir toliau keliavo „Batų rojaus“ pasiūlymai įsigyti batus.

Trina blogus atsiliepimus

Taisyklėse nurodomu laiku – per 10 dienų – moteris batų taip ir nesulaukė. „Batų rojus“ savo interneto puslapyje nurodo, kad kartais užsakymui įvykdyti prireikia ir ilgesnio laiko. Daiva dar palūkėjo, o tada ėmė tyrinėti „Batų rojaus“ paskyrą socialiniame tinkle.

Pardavėjai reklamavo savo prekes – batus, skelbė akcijas, o tarp norinčiųjų laimėti batus komentarų vis atsirasdavo apgautų pirkėjų atsiliepimų. Tačiau jie neilgai trukus būdavo ištrinami.

„Dar labiau sunerimau. Žinoma, 26 eurai nėra labai daug, bet tai pinigai, o ir apgaudinėti negalima“, – sakė Daiva. Ji surašė skundą VVTAT. Šios tarnybos darbuotojams pradėjus aiškintis, po kurio laiko, spalio pabaigoje, moteris sulaukė batų. Buvo praėję du mėnesiai nuo užsakymo.

„Mačiau, kad jie ir toliau reklamuojasi, bet man savo pasiūlymų nebesiunčia“, – sakė vilnietė.

Rašo nukentėję pirkėjai

„Batų rojaus“ pasiūlymu susigundžiusios R.Ž. istorija dar be laimingos pabaigos – nei užsakytų batų, nei sumokėtų pinigų.

Rugpjūčio 26 dieną užsakiusi batus moteris sulaukė išankstinio mokėjimo sąskaitos su Viliaus Survilos vardu. R.Ž. iš karto pervedė 32,68 euro per Mistertango.lt sistemą.

„Tuomet informavau, kad apmokėjau, patvirtinimo negavau, susisiekti nei nurodytu telefonu, nei elektroniniu paštu nepavyko“, – savo istoriją pasakojo R.Ž.

Patyrinėjusi atsiliepimus feisbuke moteris suprato esanti ne viena tokia.

„Mano sumokėta suma nėra didelė, bet jis juk apgaudinėja toliau. Gaunu tokių laiškų: „Sveiki, aš taip pat užsisakiau batus iš „Batų rojaus“, padariau pavedimą, bet batų beveik mėnuo negaunu. Nežinau, kaip toliau elgtis. Į skambučius niekas neatsiliepia, į elektroninius laiškus neatsako.“

Moterys siūlo vienytis ir drauge ginti savo teises“, – pasakojo R.Ž.

Nustatė daug trūkumų

Pirkėjų skundus nagrinėjo ir VVTAT. Tarnyba atliko internetinės parduotuvės www.baturojus.lt patikrinimą.

Vartotojų teisių gynėjams užkliuvo tai, kad virtualioje parduotuvėje nepateikiama išsami informacija apie pagrindines parduodamų prekių savybes, nėra verslininko kontaktinių bei buveinės duomenų, internetinėje parduotuvėje vadovaujamasi nebegaliojančiais teisės aktais, nepateikiama numatyta informacija apie vartojimo ginčų neteisminį sprendimą ir nepateikta nuoroda į Elektroninių ginčų sprendimo platformą.

„Atsižvelgiant į tai, buvo kreiptasi į pardavėją su prašymu pašalinti internetinėje parduotuvėje esančius informacijos pateikimo trūkumus.

Pardavėjui per nustatytą terminą nepašalinus informavimo neatitikimų, tarnyba pradės Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje numatytą procedūrą, pagal kurią tarnyba verslo subjektams turi teisę taikyti ekonomines sankcijas“, – aiškino VVTAT atstovė Natalija Jarmulkovič.

VVTAT dėl šios elektroninės parduotuvės šiemet gavo penkis vartotojų skundus dėl galbūt pažeistų jų teisių ir interesų.

Du ginčai buvo išspręsti taikiai, o likę trys dar nagrinėjami. Vartojimo ginčas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo esmės priimtas ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gautas skundas. Tiesa, terminas gali būti pratęstas dar 30 dienų.

„Lietuvos rytas“ ne kartą bandė susisiekti su „Batų rojumi“, tačiau niekaip nepavyko.

Skundų dėl internetinės prekybos nestinga

Kaip sakė VVTAT atstovė N.Jarmulkovič, vartotojų prašymai dėl internetu įsigytų prekių ir paslaugų šiuo metu sudaro apie 25 proc. visų tarnybos gautų vartotojų prašymų.

Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl sutartu laiku nepristatomų užsakytų prekių, už kurias sumokėta, ir negrąžinamų pinigų.

Taip pat skundžiamasi dėl asortimento neatitinkančių ar netinkamos kokybės prekių pristatymo, pasitaiko, kad pardavėjas nesutinka nutraukti pirkimo ir pardavimo sutarties.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.