Keletas patarimų, kad verslo dovanos stebintų ir įsimintų

Artėjant gražiausioms metų šventėms, daugelis iš mūsų pradeda sukti galvas ką padovanojus savo ne tik savo artimiesiems, bet ir partneriams, kolegoms bei klientams. Įmonės, norinčios metų pabaigoje parodyti dėmesį partneriams bei klientams, susiduria su dar viena problema – ką, už kiek ir kaip dovanoti, jog parodytas dėmesys bėgant laikui nenugultų stalčiuje?

 Didžioji dalis įmonių nurodė, kad vienai dovanai skiria mažiau nei 20 eurų, tačiau net 19,6 proc. įmonių savo biudžetą dovanai planuoja nuo 90 eurų. <br> 123rf.com nuotr. 
 Didžioji dalis įmonių nurodė, kad vienai dovanai skiria mažiau nei 20 eurų, tačiau net 19,6 proc. įmonių savo biudžetą dovanai planuoja nuo 90 eurų. <br> 123rf.com nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Greta Kunickytė

Nov 28, 2017, 7:12 PM, atnaujinta Nov 30, 2017, 5:37 PM

Artėjant gražiausioms metų šventėms, daugelis iš mūsų pradeda sukti galvas ką padovanojus savo ne tik savo artimiesiems, bet ir partneriams, kolegoms bei klientams. Įmonės, norinčios metų pabaigoje parodyti dėmesį partneriams bei klientams, susiduria su dar viena problema – ką, už kiek ir kaip dovanoti, jog parodytas dėmesys bėgant laikui nenugultų stalčiuje?

2017 metais žurnalo „Incentive“ atliktos apklausos metu, paaiškėjo, kad trys penktadaliai įmonių dovanas laiko verslo santykių stiprinimu ir jas dovanoja tiek klientams ir partneriams, tiek savo įmonės darbuotojams.

Didžioji dalis įmonių nurodė, kad vienai dovanai skiria mažiau nei 20 eurų, tačiau net 19,6 proc. įmonių savo biudžetą dovanai planuoja nuo 90 eurų. Pasak apklausos, beveik pusė visų per metus įteikiamų dovanų gavėjus pasiekia Kalėdų laikotarpiu.

Kaip sakė reklamos agentūros „Totem promo“ vadovė Salomėja Normantaitė, Lietuvos ir kitų Baltijos šalių biudžetai yra gerokai kuklesni, tad tenka suktis kiek kitaip ir origaliau, kadangi tokių dovanų, pavyzdžiui, kalendorių, atvirukų ar puodelių, kurių gauname bent po 3–5 vienetus kiekvienais metais, po savaitės jau nebeprisimename, kadangi jos nesukelia jokios emocinės vertės, jausmų ar prisiminimų bei pradeda varginti.

Tad vis dėlto, kas nugali: materiali dovana ar vertę kurianti šventinė emocija už limituotą biudžetą? Gal vertėtų į dovanas pažiūrėti kitu kampu ir jei išties norime padovanoti kalendorių, kodėl jo nepadarius kitokio, tarkim, valgomo?

Nuo idėjos iki rezultato

Sėkmingų Kalėdų dovanų idėja prasideda ne nuo kūrybos, o nuo tikslų išsigryninimo: kas yra mūsų dovanos gavėjas (TG), koks jo amžius, lytis, pomėgiai, kokį turime biudžetą, kiek turime laiko idėjai sugalvoti ir kada turime dovaną pristatyti.

Tuomet laukia kiti etapai, kurie ne mažiau svarbūs: ką mes norime pasakyti, kokia yra mūsų pagrindinė žinutė dovanos gavėjui?

Kitas žingsnis yra kūrybinis procesas, minčių lietus („brainstorming“), diskusijos su komanda, paieškos, galimybių įsivertinimai, pavyzdžių gamyba ir kiti “virtuvės” dalykai. Kartais nereikia itin didelių investicijų siekiant įteikti įdomią bei originalią dovaną, svarbus laikas skiriamas idėjai išgryninti, kadangi internete rasti standartiniai, kasmet sutinkami variantai nieko nebenustebina.

Nors populiariausios, praktiškiausios ir dažniausiai gaunamos dovanos yra geriamos arba valgomos, ne visuomet pasiteisina ir jos: dovanotojo investicijos papratai būna nemenkos, skonis nuostabus, atrodo įspūdingai ir vertingai, bet ar dovanos gavėjas supranta, ką ja norima pasakyti ir ar įsimins gražius dovanotojo norus bei iš esmės, kas dovanojo?

Tarkim, suvalgėme puikaus skonio dovanotą kalakutą, bet paklausus, iš kur jis, dažnai sulaukiame pečių pagūžčiojimo.

Kitas elementarus pavyzdys: suorganizuojate netikėtą vizitą su snieguolėmis, tikru Kalėdų Seneliu, punšo furgonėliu ir cukraus vata į biurą?

Darote fotosesiją su visa komanda, Kalėdų Senelis pasisodina jus ant kelių, įamžinate emocijas momentinėse nuotraukose, kurios lieka visuomet matomoje vietoje. Juk savo atvaizdo tikrai neišmesime ir nepadėsime į stalčių. Ar klientas arba partneris apie tai prisimins ir pasidalins emocija? Tikėtina, kad taip.

Paskutinės minutės iššūkiai

Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria įmonės, pasak S.Normantaitės, yra ne tik idėjų stoka, bet ir netinkamai planuojamas laikas: „Dažnai susiduriame su klientų klausimu: ar galite per 2 naktis ką nors sugalvoti, padaryti tūkstantį dovanėlių arba jas supakuoti ir, žinoma, kuo pigiau?

Žinoma, galime, bet tuomet atsiranda viena sena formulė: pigiai, greitai ir kokybiškai nebūna.

Kitas didelis iššūkis yra paskutinės nakties sindromas arba neadekvatūs terminai. Tarkim, turime 3 savaites, sugalvojome, kad norime savo draugams, partneriams ir klientams padovanoti obuolių sūrius su tam tikra žinute. Idėja yra, mūsų mintis išvystyta, laiko, kaip ir turime, biudžetas tenkina, bet, pasirodo, metai nebuvo obuolingi ir sūrių gamyba (tiksliau jų išlaikymas) užtrunka nuo 2-3 mėnesių. Taip idėjos persikelia į kitus metus ir vėl kyla iššūkis, kuo pakeisti sugalvotą dovaną?“

Mažos dovanėles stiprina draugystę

Nors kiekvienais metais ir atsiranda kompanijų, kurios griežčiau reglamentuoja dovanų gavimo politiką bei išvis nebepriima jų, derėtų nepamiršti, kad smulkios įkvepiančios dovanėlės yra ne tik savotiška paskata ar vidinės komunikacijos dalis, stiprinanti reputaciją, bet ir gražus gestas, kuriuo siekiama padėkoti už drauge pasiektus rezultatus ir grįžti prie žmogiškųjų vertybių bei pačios Kalėdų šventės prasmės ir esmės.

Gyvenimo greitis, darbo mechanizmas, didelis informacijos srautas, pinigai, lėkimas įsuka taip, kad kartais pamirštame drauge pasidžiaugti, pasidalinti praėjusių metų prisiminimais ar pasimėgauti savo sukurtais darbais.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.