Prabilo degalinės darbuotojai: „Iš mūsų atlyginimų dėl absurdiškų dalykų išskaičiuojami pinigai“

Vieno Lietuvos miestelio „Orlen Lietuva“ degalinių tinklo darbuotojai jau kuris laikas neranda ramybės. Kaip pasakojo, kas mėnesį į degalinę užsuka jų pačių įmonės siųstas slaptas pirkėjas ir vertina degalinės darbuotojų aptarnavimo kokybę, kuri paskui kaip reikiant patuština ten dirbančiųjų pinigines.

Negeras kvapas tualete, esą netvarkingi degalinės operatorės plaukai, ne taip ištartas „viso gero“ – tik keletas smulkmenų, dėl kurių darbuotojai netenka dešimčių eurų.<br>lrytas.lt
Negeras kvapas tualete, esą netvarkingi degalinės operatorės plaukai, ne taip ištartas „viso gero“ – tik keletas smulkmenų, dėl kurių darbuotojai netenka dešimčių eurų.<br>lrytas.lt
Ne mažiau įdomu ir tai, kad tokia „bauda“ nuskaičiuojama visam personalui: „Mūsų yra aštuoni žmonės. Jei mano kolegė ne tokia intonacija pasakys „viso gero“, tai nuims pinigus visiems, net jei tuo metu buvau namie“, – pasakojo degalinės darbuotoja ir pridūrė, kad dažniausiai atlyginimas pamažėja 30-50 eurų, kas yra tikrai nemaži pinigai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ne mažiau įdomu ir tai, kad tokia „bauda“ nuskaičiuojama visam personalui: „Mūsų yra aštuoni žmonės. Jei mano kolegė ne tokia intonacija pasakys „viso gero“, tai nuims pinigus visiems, net jei tuo metu buvau namie“, – pasakojo degalinės darbuotoja ir pridūrė, kad dažniausiai atlyginimas pamažėja 30-50 eurų, kas yra tikrai nemaži pinigai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-02-16 10:23

Negeras kvapas tualete, esą netvarkingi degalinės operatorės plaukai, ne taip ištartas „viso gero“ – tik keletas smulkmenų, dėl kurių darbuotojai kone kas mėnesį netenka dešimčių eurų.

Neįtiko balso intonacija

„Kiekvieną dieną mes pasitinkame su baime“, – nevyniodama žodžių į vatą lrytas.lt pasakojo viena degalinių tinklo darbuotojų.

Pasak jos, kartą į mėnesį į degalinę užsuka slaptas pirėkjas, kuris tikrina, kaip degalinėje laikomasi tvarkos taisyklių, žiūri, kokia bendra situacija ir ar deramai aptarnaujami klientai. Tai, ką slaptas pirkėjas pastebi, vėliau surašo ataskaitoje ir, galiausiai, degalinės operatorių darbą įvertina bendru rodikliu nuo 1 iki 100 proc.

Jau kelerius metus ten dirbanti moteris atvira, ji su tokia tvarka sutinka ir priekaištų neturi, mat dažniausiai pastabos įeina į darbuotojų pareigas, tačiau kartais įmonės vadovams pateiktoje ataskaitoje nugula tokių dalykų, kurie yra tiesiog absurdiški, o už tai dar tenka iš savo atlyginimo pakloti ir nemenką sumelę.

„Pavyzdžiui, kartą ataskaitoje buvo parašyta apie sulaužytą muilo dozatorių tualete, nors mes net nesupratome ar tai tiesa. Tiesiog buvo parašyta, kad jis sunkiai spaudžiasi“, – apie vieną iš atvejų kalbėjo degalinės darbuotoja.

Į tokį sąrašą, anot jos, dar būtų galima įtraukti ir tualete perdegusį šviestuvą ar nešvarų klozetą.

„Juk jis dar prieš sekundę galėjo būti švarus, o įėjęs klientas jį apšnerkšti. Arba – nemalonus kvapas. Tokio dalyko tiesiog neįmanoma sukontroliuoti, nes ten visada yra klientų“, – piktinosi darbuotoja.

Visgi vieni absurdiškiausių dalykų, kurie užkliuvo slaptiems pirkėjams, buvo netvarkinga operatorės šukuosena arba nepozityvus jos atsisveikinimas.

„Kartą atsakaitoje buvo pažymėta, kad vertintojui mūsų atsisveikinimas pasirodė nepozityvus“, – juokėsi moteris.

Atskaičiuoja nemažus pinigus

Į tokius dalykus degalinės darbuotojai galbūt galėtų ir nekreipti dėmesio, jei paskui, mėnesio pabaigoje, dėl to negautų daug mažesnių atlyginimų.

„Visi šie dalykai mėnesio pabaigoje, kai skaičiuojami atlyginimai, būna įvertinti procentais, o mums nuo šių neatitikimų nuskaičiuoja tarsi baudą, priklausomai, kiek procentų buvo įvertinta“,- pyko ji.

Ne mažiau įdomu ir tai, kad tokia „bauda“ nuskaičiuojama visam personalui: „Mūsų yra aštuoni žmonės. Jei mano kolegė ne tokia intonacija pasakys „viso gero“, tai nuims pinigus visiems, net jei tuo metu buvau namie“, – pasakojo degalinės darbuotoja ir pridūrė, kad dažniausiai atlyginimas pamažėja 30-50 eurų, kas yra tikrai nemaži pinigai.

Anot jos, „bauda“, jei ji yra pagrįsta, turėtų būti nuskaičiuojama tam asmeniui, kuris prasižengė, bet ne visam kolektyvui.

„Taip pat slaptam pirkėjui už vieną įvertinimą mokami tik 3 eurai, todėl šie kartais nesistengia ir savo darbą atlieka atmestinai“, – priežastį įvardino darbuotoja.

Atima iš priedo

lrytas.lt susisiekus su „Orlen Lietuva“ degalinių tinklą valdančia įmone „Ventus-Nafta“, jos komercijos direktorius Saulius Žilėnas patvirtino, kad situaciją žino, mat slaptų pirkėjų tyrimai įmonėje vykdomi jau nuo 2009-ųjų.

„Slaptojo pirkėjo tyrimai yra žinomi visame pasaulyje ir juos naudoja daugelis įmonių. Tokie vertinimai mūsų įmonėje vykdomi jau nuo 2009 metų ir padeda mums suprasti, kurias veiklas reikia tobulinti, ką keisti, o kur yra dirbama gerai, kad klientai apsilankę mūsų degalinėse jaustųsi maloniai. Apsilankymo metu yra įvertinama bendra situacija degalinėje – švara, prekių kiekis, bei, žinoma, aptarnavimo kokybė“, – tvirtino jis.

Paklaustas, kodėl darbuotojams, priklausomai nuo tyrėjo vertinimo iš atlyginimo yra atskaičiuojami pinigai, šis sutiko paaiškinti situaciją.

„Kasmėnesinį darbo užmokestį sudaro dvi dalys – tai fiksuotas atlyginimas ir kintantis priedas. Mokamą priedą sudaro daug sudedamųjų dalių, o slaptojo pirkėjo vertinimas yra viena iš jų.

Kadangi situacija degalinėje priklauso ne nuo vieno žmogaus, o nuo visos komandos, todėl ir priedas yra skiriamas visiems darbuotojams, kurio dydis yra kintamas“, – sakė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.