Šiuo metu valstybinės reikšmės rajoninių kelių su žvyro danga ilgis – daugiau kaip 6000 km, teigiama pranešime.
Įmonės duomenimis, identifikuoti 1346 km kelių su žvyro danga, kurių profiliavimą tikslinga atlikti dažniau, ir 563 km kelių ruožų, kurių būklė yra prasta, trūksta stiprumui ir lygumui užtikrinti reikalingo skaldos bei žvyro sluoksnių storio, tinkamo vandens nuleidimo ir kt.
„Sprendžiame šiuo metu aktualiausią šiltojo sezono problemą – kaip pagerinti žvyrkelių priežiūrą. Identifikuotais ruožais važinėja mokykliniai ir maršrutiniai autobusai, žvyruoti ruožai kaimo gyvenvietes jungia su seniūnijomis, miestais, nacionaliniais parkais, turizmo sodybomis - gerinti važiavimo sąlygas yra svarbu tiek dėl kokybiškos kelionės, tiek dėl saugumo“, – įmonės pranešime teigia jos vadovas Darius Aleknavičius.
Žvyrkelių ruožai pasirinkti atsižvelgiant į vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, funkcinę kelio paskirtį ir socialinę naudą bei kelio dangos techninę būklę, pranešė įmonė.
Papildoma kelių priežiūra bus pradėta nuo šių metų liepos 1 d. ir tęsis iki žiemos sezono pradžios.
Pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos nustatytus reikalavimus, žvyrkeliai turi būti profiliuojami ne rečiau kaip kartą per pusantro mėnesio. Identifikuotuose ruožuose kelio lygumui bus keliami 25 proc. griežtesni reikalavimai, todėl prognozuojama, kad iki žiemos sezono šie žvyrkeliai bus suprofiliuoti papildomai 3 ar 4 kartus, atsižvelgiant į realią kelio būklę, defektų dydį ir meteorologines sąlygas.
Planuojama šiuose keliuose ne rečiau kaip kartą per savaitę vykdyti patrulines apžiūras. Jų metu bus fiksuojama dangos būklė, meteorologinės sąlygos, bangų dydis, išdaužos, provėžos, išplovos, įdubos ir kitos pastebėtos kliūtys. Duomenys bus suvedami į sistemą, pasibaigus vasaros sezonui, atliekama duomenų analizė ir pateikiamos išvados, rekomendacijos kitam sezonui.
Dėl silpnos žvyro dangų konstrukcijos ne visiems keliams didesnis profiliavimo periodiškumas yra tinkamas ir galimas, teigiama įmonės pranešime.
„Kelių priežiūra“, bendradarbiaudama su LAKD, identifikavo kelius, kurie po potvynių lūžinėja, atsiranda gilios duobės, ir tuos kelius, kurių danga profiliavimui per plona. Tikimasi, kad LAKD dar šiemet skelbs itin prastos būklės žvyrkelių dangos atnaujinimo konkursus.
Kelių priežiūros ekspertai atkreipia dėmesį, kad profiliuoti kelio dangą reikalingos tam tikros oro sąlygos: danga turi būti nei perdžiūvusi, nei per šlapia, kad darbai būtų atlikti efektyviai, rezultatas išliktų ilgiau. Kitu atveju daroma žala keliui ir eismo kokybei.
Rūta Grigolytė