Iš atostogų rojaus – su visu glėbiu nuoskaudų

Septynios valandos karštą birželio dieną autobuse be kondicionieriaus – tiek laiko savo noru kankinosi klaipėdiečiai, sužinoję, kad atostogauti Rodo saloje buvo atvežti ne į tą viešbutį, kurį užsisakė. Dabar jie savo tiesą įrodinėja teisme.

Užsisakę 11 nakvynių poilsį viešbutyje „Lindos Imperial Resort“ su vaizdu į jūrą lietuviai į jį pateko tik po 6 parų.
Užsisakę 11 nakvynių poilsį viešbutyje „Lindos Imperial Resort“ su vaizdu į jūrą lietuviai į jį pateko tik po 6 parų.
Kelionių rengėjai siūlė pažintinę kelionę po Rodo salą, pasiplaukiojimą jachta, bet tai nusivylusių turistų nepradžiugino.
Kelionių rengėjai siūlė pažintinę kelionę po Rodo salą, pasiplaukiojimą jachta, bet tai nusivylusių turistų nepradžiugino.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-11-07 06:08

Nusivylę turistai net buvo išsikvietę policiją, bet Graikijos pareigūnai nutarė į incidentą nesikišti.

„Viską galima būtų įvertinti maždaug taip: tu užsisakai sultingą mėsos kepsnį, sumoki už jį, o tau atneša koldūnų, kurių gal net nemėgsti“, – po nepavykusių atostogų su kartėliu kalbėjo poilsiautojai.

Dviejų šeimų ieškinį bendrovei „Novaturas“, iš kurios buvo pirktos poilsinės kelionės į Rodą, dar pernai lapkritį išnagrinėjo Klaipėdos apylinkės teismas.

Tada keliautojų ieškinys buvo patenkintas iš dalies – kiekvienam jų priteista po 600 eurų neturtinės žalos ir po 12,56–14,76 euro turtinės žalos. Šį sprendimą Klaipėdos apygardos teismui apskundė abi pusės. Tad civilinė byla dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo pradėta nagrinėti iš naujo tame pačiame Klaipėdos apylinkės teisme.

Atvežė prie kito viešbučio

Teismų maratonu virtęs konfliktas įsiplieskė 2016 metų birželį.

Dvi šeimos – iš viso dvylika žmonių, tarp kurių buvo ir nepilnamečių, įsigijo kelionių paketus į Rodo salą.

Viena šeima už vienuolikos nakvynių poilsį penkių žvaigždučių viešbutyje „Lindos Imperial Resort“ su vaizdu į jūrą sumokėjo 5131 eurą, o kita – 5792 eurus.

Iš Rodo oro uosto į viešbutį keliauninkus lydėjusi „Novaturo“ atstovė pakeliui išlipo.

Klaipėdiečiai buvo ištikti šoko, kai graikų vairuotojas nuvežė juos prie keturių žvaigždučių viešbučio „Mitsis Rodas Village“.

Pažadą ištesėjo po 6 dienų

Kadangi jis buvo žemesnės kategorijos, žmonės atsisakė lipti iš autobuso, paskambino „Novaturo“ atstovei.

Keli turistai taksi nuvyko į „Lindos Imperial Resort“ viešbutį ir ten išsiaiškino, kad jiems kambariai čia nebuvo užsakyti.

„Tai – apgaulė. „Novaturo“ darbuotojai dar prieš žmonėms lipant į lėktuvą žinojo, kokia situacija, ir turėjo iš anksto tai pasakyti, jei yra sąžiningi“, – kalbėjo nukentėjusiųjų advokatas.

Po septynių autobuse praleistų valandų žmonės vis dėlto įsikūrė, jų manymu, prastesniame viešbutyje. Klaipėdiečiams buvo pažadėta, kad po dviejų dienų jie bus pervežti į užsakytą viešbutį.

Tačiau po poros dienų jie buvo nugabenti ne ten, kur norėjo, o į penkių žvaigždučių viešbutį „Princess Adriana“.

Ir tik šeštą dieną žmonės pagaliau atsidūrė ten, kur ir tikėjosi praleisti atostogas.

Keliautojai ėmė pyktis

Keliautojų advokatas pasakojo, kad per tas kelias dienas jie negalėjo normaliai ilsėtis, buvo sudirgę.

Užsisakydami viešbutį jie ieškojo, kad jo teritorijoje būtų vaikams skirta zona su baseinais ir vandens kalneliais, o kituose suteiktuose viešbučiuose to nebuvo.

Tie viešbučiai yra ne ant jūros kranto, o už šimto metrų ar toliau nuo paplūdimių. Be to, viename jų prastai maitino.

„Natūralu, kad žmonėms tas cirkas atsibodo, jie jautė nuolatinį stresą, nežinojo, kada bus perkelti, net pradėjo pyktis.

Vienas vyras – kelionės organizatorius vieną naktį net negrįžo į kambarį ir miegojo paplūdimyje. Net ir apsigyvenę savame viešbutyje jie nebejautė to džiaugsmo, kurio tikėjosi“, – teisme kalbėjo ieškovų gynėjas.

Kadangi pusę kelionės laiko klaipėdiečiai buvo priversti gyventi prastesnėmis sąlygomis, jie teismo prašo šeimoms grąžinti pinigus už tas dienas: vienai – 2565, kitai – 2895 eurus ir kiekvienam keliautojui priteisti po 1000 eurų neturtinės žalos.

Atsisakyti reikia raštu

„Novaturo“ advokato teigimu, viskas taip susiklostė ne dėl „Novaturo“, o dėl jo atstovo Rodo saloje kaltės.

Panašiais atvejais keliautojams turi būti suteiktos tokio pat lygio paslaugos – tai esą ir buvo padaryta.

O jei pasiūlytas variantas netinka, pagal įstatymus ir Turizmo paslaugų sutartį žmonės turi teisę raštu atsisakyti kelionės.

Tuomet jie nemokamai pargabenami į Lietuvą ir atgauna sumokėtus pinigus. Tačiau nė viena šeima nepateikė rašto, kad atsisako kelionės, nors per Rode praleistas dienas prirašė daugybę skundų ir pretenzijų.

Buvo ieškoma išeities

Pasak advokato, „Novaturas“ visą laiką stengėsi ieškoti išeities, siekė, kad kilę nesusipratimai būtų išspręsti, siūlė žmonėms papildomas paslaugas: nemokamą pažintinę kelionę po Rodo salą, pasiplaukiojimą jachta, automobilį visai dienai, vandens parką vaikams.

To neneigė ir ieškovų advokatas. Tačiau, jo teigimu, buvo pasiūlyta aštuonvietė, vėliau – dešimtvietė jachta, į kurią visi nebūtų tilpę, o automobilis – per menka kompensacija.

Į pažintinę kelionę išvyko penki kompanijos nariai, tačiau jie kažkodėl nusprendė sumokėti po 50 eurų.

„Novaturo“ atstovų teigimu, visą laiką bandyta taikiai išspręsti konfliktinę situaciją.

Prieš teismą keliautojams buvo pateiktas dar vienas kompensacinis pasiūlymas – viešbutis septynioms dienoms užsienio šalyje.

Klaipėdiečiams būtų reikėję patiems nusipirkti bilietus. Tačiau jie šiuo pasiūlymu nepasinaudojo, nes tuo laiku buvo mokslo metai, o perkelti kelionės į vasarą organizatoriai nesutiko.

Nuomonės – skirtingos

„Novaturas“ prašė ieškinį atmesti ir priteisti bylinėjimosi išlaidas.

„Jiems buvo suteikta teisinga, sąžininga alternatyva, tereikėjo viską normaliai vertinti, mėgautis tuo, ką gavo, naudotis kompensacijomis ir būti laimingiems“, – teigė „Novaturo“ advokatas.

Keliautojų atstovas mano, kad turizmo bendrovė pasipelnė užsakydama pigesnį viešbutį: „Žmonės buvo nusivylę, nuskriausti, pikti, kad nebuvo pateisinti jų lūkesčiai.

Toks keliavimas su vaikais ir senyvais žmonėmis – ne malonumas. Visi patyrė pažeminimą ir dvasinį sukrėtimą.“

Keliautojų lūkesčiai buvo sužlugdyti

Pirmą kartą išnagrinėjęs šią civilinę bylą Klaipėdos apylinkės teismas konstatavo, kad kelionės rengėjas neįvykdė Lietuvos civiliniame kodekse įtvirtintos pareigos teikti neklaidinančią įstatymų nustatytos formos ir turinio informaciją, o šiuo atveju neinformavo laiku, kad pasirinktas viešbutis nebus suteiktas.

Nors ieškovai turėjo pagrįstų lūkesčių gauti visas kelionės rengėjo kataloge nurodytas paslaugas, dalis jų nebuvo suteikta, todėl patyrė neigiamų išgyvenimų.

Be to, ne visi kambariai buvo su vaizdu į jūrą. Ieškovai net kelis kartus turėjo persikelti iš vieno viešbučio į kitą, turėjo daug nepatogumų, patyrė papildomų rūpesčių.

Grįžimo skrydis buvo ne tiesioginis Rodas–Vilnius, o su tarpiniu sustojimu Lenkijoje, todėl kelionė truko beveik valanda ilgiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.