Mamos slaugyti atskridusi emigrantė nebegali grįžti pas vaikus: paliko be išeities

Grįžusi į Lietuvą slaugyti sergančios mamos, atgal į Angliją Vilma taip lengvai nesugrįžo. Už 300 eurų nusipirkusi lėktuvo bilietą, oro uoste ji sužinojo, kad skristi negali, nes lėktuve nebėra vietos. 

„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, - prisiminė Vilma. <br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Aug 25, 2017, 11:48 AM, atnaujinta Aug 25, 2017, 9:57 PM

Prieš kelias savaites lrytas.lt rašė apie moterį, kuri negalėjo išskristi laidoti savo tėvo. Šįkart vietos lėktuve vėl negavo „Wizz Air“ keleivė, kurios situacija – taip pat nepavydėtina. 

„Man prasidėjo isterija. Anglijoje laukia vaikai, kuriuos prižiūri auklė, o aš negaliu grįžti, nes nebeturiu pinigų nusipirkti naują bilietą“, – susijaudinusi pasakojo Vilma. 

Vietos nebėra

300 eurų kainavusį aviakompanijos „Wizz Air“ bilietą iš Vilniaus iš Belfasto oro uostą Anglijoje Vilma nusipirko iš anksto. „Grįžau į Lietuvą trumpam, nes labai serga mano mama. Vaikus palikau su aukle“, – pasakojo moteris. 

Pirmasis įtarimas jai kilo dar prieš kelionę – spausdinant bilietą. Jame nebuvo nurodyta sėdėjimo vieta lėktuve, bet kadangi visa kita atrodė įprastai, moteris iš Klaipėdos atvyko į Vilniaus oro uostą. 

Čia ji registratūroje pasiteiravo, kodėl biliete nėra nurodyta sėdėjimo vieta. „Man pasakė, kad kompanija pardavė per daug bilietų, man neliko vietos iš aš niekur neišskrisiu“, – prisiminė Vilma. 

Buvo pasiūlyti du variantai – arba pačiai pirkti kitą bilietą, arba skristi kitu „Wizzair“ reisu į Belfastą, bet jis – tik po 4 dienų. 

„Aš negalėjau tiek laiko laukti, manęs juk vaikai laukia. O naujo bilieto negaliu nusipirkti, juk jau sumokėjau 300 eurų ir daugiau pinigų nebeturiu“, – sakė moteris. Oro uoste ji bandė paaiškinti, kad tenori atgauti jau sumokėtus pinigus už bilietą, – tuomet pati susirastų kitą skrydį. 

Tačiau darbuotojai patarė tiesiog skristi kitu reisu. „Kažkoks vaikinas paaiškino, kad jeigu atsisakysiu kito bilieto, man priklausys didelė kompensaciją, bet ją sunku gauti, todėl geriau pasiimti bilietą į kitą reisą, taip bus ramiau“, – teigė Vilma, nors realybėje kompensacija priklauso net pasirinkus naują bilietą su ta pačia aviakompanija, o gauti priklausančią kompensaciją neturėtų būti sunku. 

Užregistruoja per daug 

Susisiekus su bendrove „Wizz Air“, buvo patvirtinta, kad remiantis aviacijos industrijos praktika iš tikrųjų parduoda šiek tiek daugiau bilietų, nei lėktuve yra vietų. 

„Esant ypač retai situacijai, kai atvyksta visi į skrydį užsiregistravę keleiviai, pirmiausia savanoriškai paskatinama skristi vėlesniu bendrovės skrydžiu. Kitu atveju keleiviai, skristi užsiregistravę vėliausiai, perkeliami į kitą bendrovės skrydį“, – teigiama bendrovės atsiųstame atsakyme. 

Tiesa, reikėtų paminėti, kad Vilmos niekas neklausė, ar nori ji atsisakyti savo bilieto dėl kompensacijos, ar ne. Ji teigė, kad į oro uostą tikrai atvyko laiku, tačiau vis tiek jau registratūroje sužinojo, jog skristi negalės. 

Nukonsultavo 

„Kažkas čia moterį nukonsultavo“, – teigė Europos vartotojų centro teisininkė patarėja Rasa Tiaškevičienė, paklausta, ar tai, su kuo Vilniaus oro uoste susidūrė Vilma, yra normali praktika. 

Ji teigė, kad kompensacija keleivei priklauso net ir tuo atveju, jeigu ji nusprendžia skristi kitu tos pačios bendrovės reisu: „Nežinau, kodėl jai pasakė, kad gali būti sunku gauti kompensaciją. Nebent oro vežėjas save užprogramuoja, kad lengvai nemokės.“

Teisininkė patvirtino, kad Vilma bet kuriuo atveju turi kreiptis į „Wizz Air“ dėl kompensacijos. Iš viso, vadovaujantis galiojančiomis taisyklėmis, atsisakydamas vežti keleivius, oro vežėjas privalo kiekvienam keleiviui pateikti rašytinį pranešimą, kuriame išdėstytos kompensavimo ir pagalbos teikimo taisyklės, o ne gąsdinti, kad gali būti sunku gauti kompensaciją. 

Kadangi kitas skrydis, kurį Vilmai pasiūlė oro uoste, – tik po 4 dienų, jai taip pat turėjo būti pasiūlytas apgyvendinimas, maitinimas bei kitos būtinos paslaugos.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.