Vaikai „influenceriai“: pinigus tėvams uždirbsianti ateities perspektyva?

Atrodo, kad vadinamaisiais socialinių tinklų nuomonės formuotojais (angl. influencers), kurie reklamuoja prekes ir paslaugas už pinigus internete, tampa vis jaunesnio amžiaus žmonės. Atsiranda vis daugiau paslaugų, kurios suteikia galimybę tėvams ir vaikams užsiimti šia veikla, – rašo BBC.

 Youtube stop kadras.
 Youtube stop kadras.
 Norint tapti panašiu į Zoella arba Ryan Kajį iš „Ryan Toys Review“, tam specialiai rengiamos stovyklos, kainuojančios iki tūkstančio JAV dolerių (914 eurų) per savaitę, kuriose vaikai mokomi tapti „YouTube“ svetainės sensacijomis.<br> Youtube stop kadras.
 Norint tapti panašiu į Zoella arba Ryan Kajį iš „Ryan Toys Review“, tam specialiai rengiamos stovyklos, kainuojančios iki tūkstančio JAV dolerių (914 eurų) per savaitę, kuriose vaikai mokomi tapti „YouTube“ svetainės sensacijomis.<br> Youtube stop kadras.
 Seserys, vienuolikos metų Elena ir devynerių Klara iš Golvėjaus grafystės (Airija), prieš trejus metus „YouTube“ platformoje įkūrė nuosavą kanalą „CupcakeSurpriseToysTV“.<br> Youtube stop kadras.
 Seserys, vienuolikos metų Elena ir devynerių Klara iš Golvėjaus grafystės (Airija), prieš trejus metus „YouTube“ platformoje įkūrė nuosavą kanalą „CupcakeSurpriseToysTV“.<br> Youtube stop kadras.
 Niujorke (JAV) gyvenanti vienuolikmetė Carmen Yager liepos mėnesį dalyvavo „ID Tech“ penkių dienų kursuose, kurių metu buvo mokoma redaguoti vaizdo ir garso įrašus, o kursų kaina siekė 1150 JAV dolerių (1051 euras).<br> Youtube stop kadras.
 Niujorke (JAV) gyvenanti vienuolikmetė Carmen Yager liepos mėnesį dalyvavo „ID Tech“ penkių dienų kursuose, kurių metu buvo mokoma redaguoti vaizdo ir garso įrašus, o kursų kaina siekė 1150 JAV dolerių (1051 euras).<br> Youtube stop kadras.
 Norint tapti panašiu į Zoella arba Ryan Kajį iš „Ryan Toys Review“, tam specialiai rengiamos stovyklos, kainuojančios iki tūkstančio JAV dolerių (914 eurų) per savaitę, kuriose vaikai mokomi tapti „YouTube“ svetainės sensacijomis.<br>Wikipedia.org nuotr.
 Norint tapti panašiu į Zoella arba Ryan Kajį iš „Ryan Toys Review“, tam specialiai rengiamos stovyklos, kainuojančios iki tūkstančio JAV dolerių (914 eurų) per savaitę, kuriose vaikai mokomi tapti „YouTube“ svetainės sensacijomis.<br>Wikipedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 6, 2019, 11:16 AM

Štai, pavyzdžiui, Ralphie Waplingtonas vos dvejų su puse metų amžiaus, tačiau socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje jis turi beveik 20 tūkst. sekėjų.

Savo paskyroje jis dalijasi nuotraukomis, kuriose dėvi dovanotus drabužius, mėgaujasi nemokamomis kelionėmis ir įrašais, kuriuos remia tokie prekių ženklai kaip „Peppa Pig“ ir „McDonald's“.

Jo tėvai Stacey Woodhams ir Adamas Waplingtonas iš Brentvudo Esekse (Anglija) savo atžalai sukūrė paskyrą dar 2017 metais, kai šis buvo vos dvejų savaičių.

Iš pradžių anketa buvo skirta „dalintis jo nuotraukomis su draugais ir šeimos nariais“. Tačiau sekėjų skaičius staigiai pakilo, kai mažylis buvo fotografuojamas su vietinių verslininkų dovanotais produktais.

Atvėrė neįtikėtinų galimybių

„Tai suteikia mūsų šeimai daug įspūdžių. Puiku, kad galime sukurti jam tarsi CV, atidėti gautus pinigus į banką ir kurti prisiminimus“, – sakė ji.

Nuo mažų vaikų, pasirodančių kruopščiai kuruojamose jų tėvų paskyrose, iki paauglių, kuriančių vaizdo įrašus dalijimosi platformoje „YouTube“, vis daugiau vaikų tampa socialinių tinklų įžymybėmis.

Seserys, vienuolikos metų Elena ir devynerių Klara iš Golvėjaus grafystės (Airija), prieš trejus metus „YouTube“ platformoje įkūrė nuosavą kanalą „CupcakeSurpriseToysTV“.

Krėsdamos pokštus bei mesdamos iššūkius viena kitai, savo „YouTube“ kanale jos jau subūrė 817 tūkst. prenumeratorių ir turi daugiau nei 302 milijonus peržiūrų.

Elena teigė, kad jų meilė vaidybai ir pasakojimai su žaislais įkvėpė jas sukurti kanalą, kuriame mergaitės reguliariai dirba su tokiais prekės ženklais kaip „Mattel“ ir „Moose Toys“.

„Mes jau anksčiau stebėdavome kitų „YouTube“ kanalo vartotojų vaizdo įrašus. Tada pagalvojome, kodėl gi neišnaudojant šios platformos geriems tikslams ir sukuriant savo „YouTube“ kanalą?“, – teigė Elena.

Atpažįsta ir gatvėje

„Mes labai sunkiai dirbame kurdamos vaizdo įrašus. Malonu, kai mums apsipirkinėjant, gerbėjai prieina prie mūsų ir sako: „Mes jus pažįstame“. Nuostabus jausmas ir puikus pasiekimas“, – sakė Klara.

Vis dėlto visą dieną prie mergaičių kanalo dirbanti motina Emily Brady teigė, kad tai – sunkus darbas.

„Žmonės neįvertina laiko, reikalingo kuriant vaizdo įrašus. Jiems reikia labai daug pasiruošimo“, – pasakojo E.Brady.

Kelionių įmonės „First Choice“ atlikta apklausa parodė, kad 34 proc. nuo šešerių iki septyniolikos metų amžiaus vaikų norėtų kurti savo „YouTube“ kanalus užaugę. Beveik penktadalis (18 proc.) teigė, kad norėtų tapti tinklaraštininkais (angl. blogger) ar dalintis vaizdo įrašais internete (angl. vlogger).

Rengiami specialūs kursai

Norint tapti panašiu į Zoella arba Ryan Kajį iš „Ryan Toys Review“, tam specialiai rengiamos stovyklos, kainuojančios iki tūkstančio JAV dolerių (914 eurų) per savaitę, kuriose vaikai mokomi tapti „YouTube“ svetainės sensacijomis.

Pavyzdžiui, „Firetech Camp“ siūlo penkių dienų kursą „Kurk „YouTube“ – tapk „YouTube“ influenceriu“ (angl. „Creating for YouTube – Become a YouTube influencer“), kuris kainuoja nuo 425 svarų sterlingų (467,5 eurų).

„Praėjusiais metais tai buvo vienas iš mūsų perkamiausių kursų. Mes sulaukiame dviejų skirtingų vaikų grupių, lankančių kursus: tų, kurie tai mato kaip hobį ir tų, kuriems tai yra tarsi žaidimas, tik internetinėje erdvėje“, – sakė „Firetech“ generalinis direktorius Jill Hodgesas.

Buvę kursų dalyviai šiandien kuria „YouTube“ kanalus tokiomis temomis, kaip plastiko atliekos vandenynuose, mada ar makiažas.

Niujorke (JAV) gyvenanti vienuolikmetė Carmen Yager liepos mėnesį dalyvavo „ID Tech“ penkių dienų kursuose, kurių metu buvo mokoma redaguoti vaizdo ir garso įrašus, o kursų kaina siekė 1150 JAV dolerių (1051 euras).

C.Yager teigė, kad ji norėjo išpopuliarinti savo ir brolio Neo naujai sukurtą kanalą.

„Noriu jį padaryti populiaresnį. Šiuo metu vieninteliai mūsų prenumeratoriai yra mūsų šeima. Mes norime, kad mūsų kanalas būtų panašus į garsiuosius kanalus. Siekiame patirti tą jausmą, kai vaikščiojant gatve žmonės ateina ir sako, kad jiems patinka kuriami vaizdo įrašai. Tai puikus pasiekimas“, – sakė ji.

Neišvengiami ir pavojai

Jos motina Alessandra Brunialti teigė, kad su vaikais kalbasi apie internetinėje erdvėje kylančius pavojus, bet taip pat skatina juos užsiimti šia veikla.

„Šiomis dienomis tai brendimo procesas ir jūs turite tai priimti“, – pritarė kitų „YouTube“ kanalo vaikų kūrėjų mamai A.Brunialti.

Bet ar tėvai turėtų skatinti savo vaiką tapti nuomonės formuotoju tokiame jauname amžiuje?

„Tiesa, kad maža dalis šeimų gali pasiekti tokią finansinę sėkmę, tačiau tėvai turėtų būti atsargūs, prieš skatindami vaikus tapti nuomonių formotojais. Tėvai turi žinoti apie poveikį, kurį nuolatinis nuotraukų kėlimas į socialinius tinklus gali turėti psichinei, fizinei ir emocinei vaiko savijautai“, – patarė „eSafety“ konsultantė ir DigitalParentingCoach.com įkūrėja dr. Elizabeth Milovidov.

E.Milovidov taip pat kelia susirūpinimą dėl asmens privatumo.

„Vis daugiau girdime apie vaikus ir jaunus žmones, kurie nenori būti socialiniuose tinkluose arba susiduria su tėvų sukurta internetine tapatybe“, – sakė ji.

Ji taip pat pabrėžia tokias problemas, kaip patyčios, grobimas ir tapatybės vagystės, ir pataria tėvams kontroliuoti paskyras ir „nuspręsti, kurios pozos ar veikla gali būti laikoma pernelyg iššaukianti; užblokuoti ir pranešti apie piktavalius komentarus; padėti savo vaikams atsakingai ir saugiai naudotis skaitmeninėmis priemonėmis“.

Tačiau kol kas atrodo, kad nėra priemonių sustabdyti jaunų socialinės žiniasklaidos žvaigždžių skaičiaus augimo.

„Tokių vaikų skaičius vis dar yra pradinėje stadijoje, tačiau jis ir toliau augs“, – sakė agentūros „Viral Talent“, valdančios nuomonių formuotojus ir administruojančios daugiau nei 40 jaunų žmonių, įkūrėja Laura Edwards.

Ji tvirtina, kad internetinio turinio kūrimas neužima daug laiko ir nekenkia pačiam vaikui.

„Jei tėvai tvarko paskyrą, jie gali pasakyti: „Žaiskime su kokiu nors žaislu“. Jie paruoš jį ir vaikai žais. Po penkiolikos minučių atžala bus nufilmuota ir padarytas vaizdo įrašas sukurtai paskyrai“, – sakė ji.

Vaikus auklėja savaip

S.Woodhams atmeta bet kokią galimą kritiką dėl dalijimosi savo sūnaus veikla internetinėje erdvėje.

„Aš nesiskiriu nuo bet kokių kitų mamų, skelbiančių įrašus „Facebook“ ar „WhatsApp“ platformose. Tėvams nėra auklėjimo taisyklių“, – sakė ji.

O kas, jei Ralphie paaugęs nuspręs, kad nenori, jog jo nuotraukos būtų matomos tūkstančiams žmonių?

„Tada tai bus diena, kai nutrauksime šią veiklą“, – sakė ji.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.