Seimas už tai, kad taršos mokestį mokėtume kaskart keičiantis automobilio savininkui

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje svarstė naują, kitais metais įsigaliosiantį, taršių automobilių mokestį numatančio įstatymo projektą. Po svarstymo pritarta automobilių registracijos mokesčiui. Už balsavo 51 Seimo nariai, prieš – 36, susilaikė 9 parlamentarai.

Jei parlamentarų pozicija nepasikeis, mokestis nuo ateinančių metų balandžio 1 d. būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jei parlamentarų pozicija nepasikeis, mokestis nuo ateinančių metų balandžio 1 d. būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Šitas mokestis – keisčiausias iš visų, kokį atnešėte šiemet“, – per posėdį kalbėjo konservatorė G.Skaistė.<br>T.Bauro nuotr.
„Šitas mokestis – keisčiausias iš visų, kokį atnešėte šiemet“, – per posėdį kalbėjo konservatorė G.Skaistė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokėti mokestį kas kartą keičiantis automobilio savininkui siūlo Agnė Širinskienė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokėti mokestį kas kartą keičiantis automobilio savininkui siūlo Agnė Širinskienė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Opozicijai kliuvo tai, kad sunkioji technika ir žemės ūkio padargai nepakliūva tarp tų transporto priemonių, kurioms bus taikomas taršos mokestis. <br>V.Skaraičio nuotr.
Opozicijai kliuvo tai, kad sunkioji technika ir žemės ūkio padargai nepakliūva tarp tų transporto priemonių, kurioms bus taikomas taršos mokestis. <br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Dec 13, 2019, 9:20 AM, atnaujinta Dec 13, 2019, 11:26 AM

Nuo mokesčio būtų atleisti senovinių automobilių valdytojai. Kad įstatymas įsigaliotų, Seimas balsuos dar sykį.

Jei parlamentarų pozicija nepasikeis, mokestis nuo ateinančių metų balandžio 1 d. būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį. Jis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

„Šitas mokestis – keisčiausias iš visų, kokį atnešėte šiemet. Kai kitose ES valstybėse kuo daugiau nuvažiuoji ir kuo daugiau teršia tavo automobilis, tuo daugiau moki, Lietuvoje sukūrėme naujadarą – mokėsime nuo to, kiek kartų pakeitėte automobilį. Ką tai turi bendro su tarša, sunku pasakyti. Tai greičiau pasipinigavimas ir proceso imitavimas. Šis mokestis neskatins važinėti mažiau ir keisti automobilio į naujesnį“, – per posėdį kalbėjo konservatorė Gintarė Skaistė.

Jos kolega Mykolas Majauskas piktinosi, kad valdantieji įveda mokesčius už bet ką. Svarbiausia – surinkti pajamas. M.Majausko įsitikinimu, siūlomas taršos mokestis veikiau yra registracijos, o ne taršos mokestis. 

Tas pats klausimas kilo ir Algirdui Sysui. Jis sutinka, kad taršos mokesčio Lietuvoje reikia, tačiau nesupranta, kodėl jis būtų taikomas tik tam tikriems teršėjams. „Jei tai taršos mokestis, kodėl transporto priemonėmis laikomi tik lengvieji automobiliai ir vadinamieji mikriukai? O kur sunkioji technika, kur žemės ūkio padargai? Negi jie neteršia“, – iš tribūnos klausė A.Sysas.

„Ūkininkams šis mokestis negaliotų, nors jie kurą perka pigiau, o transporto priemones naudoja tokias, kurios teršia labiau. Dėl pataisų, pagal kurį taršos mokestis būtų mokamas kas kartą, kai keičiamas automobilio savininkas, kasmet būtų papildomai apmokestinama apie 200 tūkst. automobilių“, – komentavo M.Majauskas.

CO2 emisiją sukelia pasikeitęs savininkas

„Pats įstatymas toks absurdiškas, tad absurdo gali būti daugiau: įstatymo filosofija remiasi idėja, kad CO2 emisiją sukelia automobilio savininko pasikeitimas. Reikia įpareigoti, kad kas kartą pasikeitęs automobilio savininkas pasodintų po hektarą miško – taip tapsime žaliausia pasaulio valstybe“, – ironizavo Seimo narys Kęstutis Masiulis.

Tačiau Seimas šiai valstietės Agnės Širinskienės pataisai, pagal kurią taršos mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą transporto priemonę registruojant – jį parduodant, pasikeitus paveldėtojui ar netgi tuo atveju, kai automobilio dokumentus keičia pavardę pasikeitusi moteris, pritarė.

„Šis mokestis – bent kiek logiškas. Tik klausimas, ar jis teisingai sukonstruotas, – teigė liberalas Simonas Gentvilas. – Žymiai geriau būtų Lietuvoje įvesti visuotinį CO2 mokestį. Ir administruoti jį būtų kur kas paprasčiau“.

Taršių automobilių apmokestinimui yra nepritarę Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai, o Aplinkos apsaugos komitetas pritarė tik iš esmės, o detalių nesvarstė.

Mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.

Siūlo grąžinti įmoką

Konservatorius Jurgis Razma Seimo posėdyje siūlė toms transporto priemonėms, kurios po neilgo laiko išregistruojamos, nes parduodamos į trečiąsias šalis, sumokėtą taršos mokestį grąžinti. Panašus buvo ir Antano Bauros siūlymas – grąžinti taršos mokestį, jei per 90 dienų nuo pirmosios registracijos būtų išregistruota ir išgabenta iš Lietuvos.

Seimas pritarė, kad tai galėtų būti daroma remiantis Vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka.

 Vienas didžiausių žemvaldžių užstojo ūkininkus

„Mes įvedame mokestį, kuris yra daug kartų mažesnis nei analogiški mokesčiai kitose valstybėse“, – po balsavime Seime žurnalistams teigė „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis.

Pasak jo, „Golf“ markės automobilis Latvijoje apmokestinamas tris ar keturis kartus daugiau nei Lietuvoje.

Paklaustas, kodėl šio mokesčio išvengs ūkininkai, jis tikino, kad pastarieji nelygiomis sąlygomis konkuruoja su Vakarų Europos ūkininkais ir yra dikriminuojami.

„Čia yra kitas klausimas ir jį reikia nagrinėti atskirai – reikia lyginti kitų šalių praktiką, o ne lyginti vairuotojus, vairuojančius lengvuosius automobilius, su ūkininkais, vairuojančiais traktorių. Lygina juos ne su tais, su kuo reikia lyginti, o su kažkokiomis kitomis žmonių kategorijomis, kurie nedirba konkurencijoje su kitų šalių ūkininkais, o Lietuvos ūkininkai diskriminuojami“, – aiškino vienas didžiausių žemvaldžių Lietuvoje R. Karbauskis.

Jis teigė nežinąs, kokį mokestį už automobilį jam asmeniškai teks mokėti.

Seimas spalio pabaigoje nepritarė Vyriausybės siūlymui mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį. Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti jį registruojant pirmą kartą, bet netrukus persigalvojo ir vėl grįžo prie pirminės versijos – mokėti kaskart keičiantis mašinos savininkui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.