Bankas suglumino šeimą – atsiuntė laišką prieš 12 metų mirusiai klientei

Jurgita Č. (pavardė redakcijai žinoma) paskutinėmis gruodžio dienomis sulaukė nemalonios staigmenos – moteris gavo laišką, kuris buvo skirtas jos prieš 12 metų mirusiai mamai.

Moteris gavo laišką, kuris buvo skirtas jos prieš 12 metų mirusiai mamai.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Moteris gavo laišką, kuris buvo skirtas jos prieš 12 metų mirusiai mamai.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Moteris gavo laišką, kuris buvo skirtas jos prieš 12 metų mirusiai mamai.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Moteris gavo laišką, kuris buvo skirtas jos prieš 12 metų mirusiai mamai.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2019-12-31 22:16, atnaujinta 2020-01-01 09:47

Laiške SEB bankas ragina susipažinti su banko Bendrųjų taisyklių, kainyno ir paslaugų teikimo pokyčiais, mat nuo ateinančių metų vasario 17 d. bus įdiegta nauja banko IT platforma, kuria valdoma dauguma banko teikiamų paslaugų ir verslo procesų

„Mums tai – didelė staigmena, nes iki šiol nesame gavę jokių pranešimų, kurie leistų suprasti, kad iki šiol kažkas liko nesutvarkyta. 12 metų buvo tylu“, – portalui lrytas.lt sakė velionės dukra.

Susisiekus su banku paaiškėjo, jog nebaigtas uždaryti pensijos kaupimo fondas, nors jo sąskaita ir tuščia. Telefonu konsultavusi banko darbuotoja į sistemą įvedė buvusios klientės mirties datą, ir, kaip suprato Jurgita Č., nesusipratimas buvo išspręstas. Tačiau netrukus moteris sulaukė skambučio iš banko – šįkart buvo pasakyta, kad uždaryti pensijų kaupimo fondo telefonu negalima – artimiesiems reikia atvykti į vietą, atsivežti mirties liudijimą ir įrodyti savo ryšius su mirusiuoju.

„Kodėl po 12 metų jie žmogų tebelaiko gyvu“, – nemalonią staigmeną prisiminė moteris.

SEB banko Komunikacijos skyriaus vadovė Ieva Kulvinskaitė tikino, kad laiškas mirusiai klientei buvo išsiųstas dėl techninės klaidos.

„Pensijų fondus valdančios bendrovės, bankai, draudimo bendrovės ir kitos finansinės institucijos informacijos apie mirusius asmenis iš Gyventojų registro automatiškai negauna. Šias organizacijas apie tai turėtų informuoti velionio artimieji.

Žmogui mirus, paveldėtojai turi kreiptis į notarą dėl paveldėjimo bylos užvedimo. Notarai patikrina informaciją apie valstybiniuose registruose registruotą mirusiojo turtą ir šia informacija gali pasidalinti su paveldėtojais. Duomenis apie valstybės registruose neregistruojamą turtą, tokį kaip pensijų fonduose sukauptas turtas ar lėšos banko sąskaitose, notarui turėtų pateikti pats paveldėtojas“, – aiškino I.Kulvinskaitė.

Šiuo tikslu notaras išduoda paveldėtojams raštą, kuriuo remiantis paveldėtojai gali susižinoti informaciją apie mirusiojo turėtas lėšas kredito įstaigose, pensijų fonduose ir kt. Notaro išduotą paveldėjimo teisės liudijimą kartu su pensijų fondo dalyvio mirties liudijimu, savo asmens tapatybės dokumentu bei prašymu pervesti sukauptas lėšas į paveldėtojo banko sąskaitą paveldėtojai turi pateikti pensijų kaupimo bendrovei.

Banko atstovė patarė: antros pakopos pensijų fonduose kaupia didžioji dalis dirbančiųjų, tad daugeliu atveju paveldėtojams verta patikrinti, ar jų artimasis neturėjo fonduose sukaupto turto.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.