Tokių kainų, kokios šiemet gali nušvisti degalinių švieslentėse, tikrai nesitikėjote: jas pajus net ir nevairuojantys

Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas. Jau ir taip besiskundžiantys šių paslaugų kainomis lietuviai gali būti priversti praversti pinigines dar plačiau, o finansų analitikas Marius Dubnikovas prognozavo, kad metų pabaigoje degalinių švieslentėse galime išvysti dar didesnius skaičius.

Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>Lrytas.lt koliažas.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>Lrytas.lt koliažas.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Brangstant degalams ekspertai atkreipia dėmesį, kad tai gali paveikti ir taksi paslaugų kainas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
M.Dubnikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
M.Dubnikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Oct 21, 2021, 9:58 AM, atnaujinta Oct 21, 2021, 3:22 PM

Kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ duomenimis, spalį mažiausios benzino ir dyzelino kainos užfiksuotos degalinėje „Jozita“. Ten A95 benzino litro buvo galima užsipilti už 1,34 euro, o štai didžiausia kaina „Circkle K“ ir „Viados“ degalinėse – apie 1,44 euro už litrą.

Tokia pati situacija ir su dyzelino kainomis. Pigiausias „Jozitoje“ – 1,25 euro už litrą, o brangiausias „Cirkle K“ ir „Viadoje“ – 1,34 euro už litrą.

Pasak „Pricer.lt“ vadovo Arūno Vizicko, šiemet, palyginti su pernai spalio mėnesiu, vien benzino kaina yra 45 proc. didesnė, o tai pasijaus ir užsakant taksi paslaugas.

„Žinoma, kompanijos, turinčios 100 automobilių parką, moka už degalus visai kitokią kainą, nei tą, kurią matome švieslentėse. Bet ta kaina irgi priklauso nuo to, kokia yra didmeninė kaina, susidedanti iš žaliavos, transportavimo kainos, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir akcizų. Tad dabar gali brangti ir taksi, ir kitos paslaugos, susijusios su logistika“, – portalui lrytas.lt teigė A.Vizickas.

Kol kas kainos nepakėlė, bet gali tekti

Tą portalui lrytas.lt patvirtino ir taksi paslaugas teikiančios įmonės „Amber Vilnius“ vadovas Tomas Peleckas: „Be abejo, ilgą laiką degalai buvo pigūs, pirmosios pandemijos bangos metu buvo atpigę, berods, iki 90 centų. Tačiau minusas tas, kad tuo metu ir užsakymų srautas buvo nedidelis. Dabar degalai brangsta ir tas brangimas tikrai padarys įtaką galutinei kliento mokamai kainai.“

Visgi jis patikino, kad, nors dėl pabrangusių degalų įmonė jau patiria didesnes išlaidas, paslaugų kainų kelti dar neteko. Tačiau, pasak T.Pelecko, ateityje tai gali būti neišvengiama.

Kad brangstantys degalai dar nepadarė didelės įtakos paslaugų kainoms nurodė ir „Bolt“ pavežėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje Nerijus Ravinis.

Jis portalui lrytas.lt įvardijo, kad kelionės kainos tam tikru metu gali būti kiek didesnės dėl itin išaugusios paklausos. Jo duomenimis, rugsėjį užklausų skaičius padidėjo net 70 proc., palyginti su geguže. Didėjanti paklausa džiugina, tačiau kyla kitų iššūkių – trūksta vairuotojų.

„Vis tik aktyvių partnerių-pavežėjų skaičius, nors šiuo metu yra rekordinis, dabartiniam paslaugų paklausos augimo tempui yra nepakankamas. Šiuo laikotarpiu, kaip ir beveik visi sektoriai šalyje, susiduriame su partnerių trūkumu. Vis dar trūksta žmonių, norinčių savarankiškai teikti pavežėjimo ar maisto pristatymo paslaugas“, – kalbėjo N.Ravinis.

Jo teigimu, kelionių kainas taip pat koreguoja ir vietoje esančių bei kviečiančiųjų santykis – kuo daugiau žmonių automobilį kviečia į tą pačią vietą, tuo įkainis didesnis, nes vairuotojų skaičius yra ribotas. Tad svarbiausiu jų kainų dinamikos veiksniu išlieka paslaugų pasiūlos ir paklausos santykis.

Darys tik netiesioginę įtaką

Tokios nuomonės laikosi ir finansų analitikas Marius Dubnikovas. Jis pabrėžė, kad šiuo metu dauguma pavežėjų dažniausiai teikia paslaugas hibridiniais automobiliais, kurie naudoja tiek benziną, tiek dujas, ir jų sąnaudos nedidelės – tik keli eurai šimtui kilometrų.

„Jei benzinas dar pabrangs 10–20 centų, bendroje sumoje matytume vos keliasdešimties centų pabrangimą“, – portalui lrytas.lt sakė jis.

Todėl, jo manymu, taksi paslaugoms degalų kainos darys tik netiesioginę įtaką.

„Pavežėjimo ar taksi paslaugas brangins tai, kad žmonės, vežantys keleivius, reikalaus didesnio atlyginimo, nes dabar brangsta absoliučiai viskas – ir paslaugos, ir prekės. Taip pat ir kuras, kurį dienos pabaigoje taksi vairuotojas pilasi į automobilį savo reikmėms“, – paaiškino M.Dubnikovas.

Sumažinti kainas gali patys keleiviai

Jau ir dabar gyventojai skundžiasi negalintys išsikviesti taksi vairuotojo, nes jų tiesiog trūksta, o ir kainos siekia debesis. Jei kainos visgi padidės dėl brangstančių degalų, taksi paslaugų nebeįpirksime?

A.Vizickas nuramino – degalų kainos gali stabilizuotis būtent todėl, kad vartotojai patirs kainos šoką ir ims mažiau naudotis šiomis paslaugomis.

„O mažėjant paklausai toms šalims, kurios susijusios su nafta, teks spręsti, ar padidinti gavybą ir mažinti kainą, ar peržiūrėti savo maržos sąskaitas. Jei niekas nebepirks, ir įmonės bus priverstos ieškoti to kainos taško, nuo kurio vėl bus pradedama pirkti.

Tačiau taupymas gali neigiamai paveikti ekonomiką, o vėl išsiūbuoti vartojimo ratą yra labai sudėtinga“, – kalbėjo jis.

Tačiau T.Peleckas tik nusijuokė dėl lietuvių pasipiktinimo didelėmis taksi paslaugų kainomis. „Tai kelia šypseną, juk Lietuvoje taksi paslaugų kainos yra vienos mažiausių visoje Europos Sąjungoje. Net Latvijoje ar Lenkijoje kainos yra gerokai didesnės nei Lietuvoje, kurioje kaina yra tokia maža, kad net protu nesuvokiama.

Jeigu palygintume taksi paslaugų kainas prieš 10 metų ir dabar, pamatytume, kad augimas yra labai minimalus, o tai nėra normalu, kai per dešimtmetį spėjo pabrangti ir automobiliai, ir darbo užmokestis, ir visa kita.“

Kalėdų dovanėlė – didelė benzino kaina

Pasak M.Dubnikovo, šiemet Kalėdų laikotarpiu, prieš Naujuosius, už litrą benzino gali tekti pakloti ir 1,6 euro.

„Viskas priklausys nuo žiemos šaltumo ir kaip pasaulinė ekonomika toliau judės. Jeigu judėsime aukštyn, tikiuosi, kad pamatysime naftą eksportuojančių OPEC šalių įsikišimą ir jos pradės didinti naftos gavybą, taip suvaldydamos kainas.

Bet supraskime tai, kad benzino ir dyzelino kainoms kylant į viršų alternatyvos – hibridiniai ar elektriniai automobiliai – taps labai patrauklios. Tad, jei OPEC šalys užsižais, praras vartotojus. Aišku, šios šalys nepraleis progos pasišildyti rankas visų kišenėse, tačiau tikėtina, kad pavasarį kainos po truputį leisis žemyn, nes tos šalys visgi yra protingos ir supranta, koks žaidimas dabar vyksta“, – kalbėjo finansų analitikas.

M.Dubnikovas patikino, kad prognozuoti, kokių kainų vėl galima tikėtis pavasarį, yra neįmanoma, tad lieka tik spėti. Anot jo, pasaulio analitikai skelbia, kad, tarkime, dyzelino kaina pavasarį galėtų siekti apie 60–80 dolerių už barelį, tad degalinių švieslentėse būtų galima matyti 1,2 ar 1,4 euro už litrą.

„Aišku, iki to laiko ir mūsų akcizai, mokesčiai padidės, tai pakels kainą. Bet kuras ilguoju laikotarpiu nevirs didele problema, nes žmonės ras alternatyvas ir pradės naudoti žalesnius produktus“, – sakė M.Dubnikovas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.