Po pykčio dėl įvestos bankų tvarkos šie atsikirto – žmonės pripratę

Socialiniame tinkle liepą pasirodė dainininko Stanislavo Stavickio-Stano pasipiktinimas, kad dėl būtinos išankstinio vizito registracijos banko skyriuje kelias savaites niekaip nepavyko atsiimti SEB banke pagamintos mokėjimo kortelės ir dėl to kilo nemenkų problemų. Tačiau šis bankas toks ne vienas: tokią arba mišrią praktiką jau taiko ir dalis kitų bankų, tačiau jų atstovai ragina atkreipti dėmesį, kad dėl tokios paslaugos į banką vykti ir gaišti laiką visai nebūtina.

Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>G.Bitvinsko nuotr.
S.Stavickis-Stano.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
S.Stavickis-Stano.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Didžioji klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus, tačiau dalis – vyksta į banką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 26, 2022, 7:13 PM

Į banką vykti visai nebūtina

Anksčiau S.Stavickis-Stano savo „Facebook“ paskyroje rašė, kad dėl būtinybės registruotis išankstiniam vizitui kelias savaites vis nepavykdavo su banku susitarti dėl patogaus laiko, todėl jau buvo atjungtos visos paslaugos, susijusios su debeto mokėjimo kortele: nebegalėjo sumokėti už „Netlfix“, „YouTube“, „Gmail“, apsaugos kamerų duomenų bazės abonementus ir t.t.

„Metų gale uždraus atsiskaitymus grynaisiais. Pradžioje iki 3 tūkst. eurų, vėliau, matyt, bus dar mažiau. Ir štai žmogui panašioje į mano situacijoje nutiks nelaimė, reiks skubiai sumokėti. Bankas jo nepriims. Grynais negalės ir amen... Reikia sudrausminti bankus. Bankas – privati įstaiga ir visada bandys kuo mažiau dirbti, kuo daugiau gauti. Bankui nesvarbu klientas. Tik to kliento lėšos. Gal tai ir nenormalu, bet suprantama.

Taip, kaip degalinėje privalo būti tualetas ar automobilyje gesintuvas – bankas privalo gyvai priimti klientus ir be išankstinės registracijos. Dabar viskas juda 100 proc. finansinės skaitmenizacijos link. Ir susidaro toks įspūdis, kad žmonės palikti bankų sudraskymui. Net nežinau, kur kreiptis ir ką daryti...“ – rašė atlikėjas.

Po savaitgalio ir dviejų darbo dienų atlikėjas pranešė, kad SEB banko kortelę jau turi kuprinėje, o bankas pažadėjo apsvarstyti „gyvo“ aptarnavimo galimybę. Jis taip pat pridūrė, kad daug kas socialinėje erdvėje jam bandė priminti galimybę banko kortelę siųsti paštu į namus, tačiau S.Stavickis-Stano paaiškino, kad banko korteles galima siųsti ne visais atvejais.

Netrukus po viešumoje pasirodžiusios informacijos, SEB bankas atsakė į portalo lrytas.lt išsiųstus klausimus. Komentare pabrėžė, kad yra paprastesnių būdų, kaip galima atsiimti pagamintą banko kortelę.

„Visų pirma, primename, kad debeto mokėjimo kortelę (naują, atnaujintą ar pakeistą) klientai patogiai ir paprastai gali užsisakyti paštu į namus, darbą, studiją ar bet kurią kitą jiems patogią vietą. Gauti mokėjimo kortelę paštu yra saugu, nes siunčiama kortelė yra neaktyvi, ją aktyvinti gali tik pats klientas, prisijungęs prie savo interneto banko paskyros. Siunčiant paštu naują kortelę jos PIN kodas klientui taip pat pateikiamas interneto banke.

Šiuo metu korteles siunčiame paprastu ir registruotu paštu, artimiausioje ateityje taip pat svarstome pasiūlyti klientams ir kitų mokėjimo kortelių pristatymo būdų“, – atsakyme portalui lrytas.lt rašė SEB banko atstovė Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė.

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius taip pat teigė, kad klientai pagamintą kortelę gali pasirinkti pasiimti ne tik banko padalinyje, bet ir gauti paštu.

„Užsakyti kortelę klientas gali Interneto banke (IB), kur ir pasirenka, kaip pageidauja gauti kortelę. Gavus paštu jos aktyvavimas taip pat galimas IB, eiti į padalinį nereikia. Verta atkreipti dėmesį, kad pametus debeto mokėjimo kortelę, mes galime išduoti laikiną, kuri yra skirta pinigų išgryninimui ir įnešimui į sąskaitą“, – portalui lrytas.lt komentavo S.Abraškevičius.

Banko atstovo teigimu, jei kortelę pasirenkama atsiimti banko padalinyje, prieš atsiimant kortelę reikia registruotis vizitui banke. Visgi jis rekomendavo pasirinkti ją gauti paštu, o kortelę aktyvinti interneto banke.

Reda Skersytė, „Luminor“ banko mokėjimo kortelių produkto vadovė, portalui lrytas.lt taip pat akcentavo, kad klientas gali rinktis ar mokėjimo kortelę gauti į namus ar skubiu pristatymu į banko skyrių. Pirmuoju variantu pristatymas gali trukti iki savaitės, o antruoju – apie 1–2 dienas.

„Klientai turi galimybę nuspręsti, ar dėl mokėjimo kortelės atsiėmimo nori registruotis vizitui, ar atvyks jiems patogiu metu. Neužsiregistravę klientai aptarnaujami gyvosios eilės principu“, – portalui lrytas.lt teigė R.Skersytė.

Didžioji dalis klientų jau priprato

„Didžioji mūsų klientų dalis renkasi mokėjimo kortelę gauti tiesiai į namus“, – sutartinai kartoja trijų Lietuvoje veikiančių bankų atstovai.

Pavyzdžiui, „Luminor“ banko klientams taikoma mišri tvarka. „Šiuo metu „Luminor“ banke taikome praktiką, kad mokėjimo kortelių, pervedimų, „Smart-ID“ ar interneto banko prisijungimų išdavimo klausimais galima atvykti ir be išankstinės registracijos. Visais kitais klausimais, pvz., norint atidaryti sąskaitą naujam klientui, registracija apsilankymui privaloma“, – atsakyme rašė R.Skersytė.

„Swedbank“ atstovas spaudai taip pat patikino, kad didžioji dalis klientų noriai užsisako mokėjimo korteles su pristatymu į namus ir tokia klientų dalis nuolat auga.

„Taip pat norime priminti, kad jau kuris laikas visoms banko paslaugoms banko padalinyje reikia registruotis iš anksto. Banko klientai teigiamai vertina tokią banko darbo tvarką, nes gali aiškiai planuoti savo laiką, yra tikri, kad neteks laiko gaišti eilėse“, – dėstė S.Abraškevičius.

„Jei klientas praranda ar jam yra užblokuojamos prisijungimo priemonės, mokėjimo kortelės ir nėra galimybės naudotis banko sąskaitoje esančiomis lėšomis, pagal galimybes stengiamės kuo skubiau pagelbėti klientams banko padaliniuose“, – pridūrė jis.

SEB banko atstovė žiniasklaidai taip pat patvirtino, kad bankas, prieš pereidamas prie darbo su išankstine registracija, atliko klientų apklausą dėl tokios darbo tvarkos. 90 proc. apklaustųjų pasisakė už tokį banko darbo būdą. Mat taip gali planuoti ir taupyti savo laiką.

„Tokiu atveju, jei klientui reikia skubiai atsiimti mokėjimo kortelę, deriname skubaus priėmimo banko skyriuje laiką tą pačią arba kitą dieną“, – sakė I.Dauguvietytė-Daskevičienė.

„Swedbank“ taip pat siūlo analogišką pagalbą. „Pametus debeto mokėjimo kortelę, mes galime išduoti laikiną, kuri skirta pinigų išgryninimui ir įnešimui į sąskaitą. Taip pat siūlome kortelę užsisakyti gauti paštu, tuomet net nereikės vykti į banko padalinį. Gavimo terminas – nuo 7 darbo dienų. Savo klientams siūlome tvarkytis kasdienines paslaugas per interneto banką“, – portalui lrytas.lt teigė banko atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.