Taip gali nutikti kiekvienam: laukęs nemokamos odontologo pagalbos vyras paskutinę minutę sužinojo, kad ji kainuos

„Beveik du mėnesius laukiau burnos higienos procedūros Vilniaus Šeškinės poliklinikoje. Tos pačios dienos ankstų rytą, kai per pietus turėjau apsilankyti pas specialistus, sulaukiau žinutės: „Jūs užsiregistravote burnos higienos procedūrai nepraėjus 12 mėn. nuo šios paslaugos suteikimo. Informuojame, jog šiuo atveju minėta paslauga teikiama mokamai, kurios kaina – nuo 50 eurų“. Negaliu suvokti, kaip galima apie tokią tvarką pranešti tą pačią dieną, kai turiu eiti pas odontologę, pralaukęs 2 mėnesius“, – stebėjosi vilnietis Mantas.

Vyras piktinosi, kad nors moka mokesčius ir susimoka už odontologo panaudotas priemones, gauti paslaugos negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vyras piktinosi, kad nors moka mokesčius ir susimoka už odontologo panaudotas priemones, gauti paslaugos negali.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Už pirmines odontologines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios prirašytiems pacientams yra teikiamos pirminės odontologinės sveikatos priežiūros įstaigose, sudariusiose sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis, yra mokama nustatytomis metinėmis bazinėmis kainomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Už pirmines odontologines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios prirašytiems pacientams yra teikiamos pirminės odontologinės sveikatos priežiūros įstaigose, sudariusiose sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis, yra mokama nustatytomis metinėmis bazinėmis kainomis.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Vyras piktinosi, kad nors moka mokesčius ir susimoka už odontologo panaudotas priemones, gauti paslaugos negali.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyras piktinosi, kad nors moka mokesčius ir susimoka už odontologo panaudotas priemones, gauti paslaugos negali.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2022-11-20 08:22, atnaujinta 2022-11-20 18:50

Vyras piktinosi, kad nors moka mokesčius ir susimoka už odontologo panaudotas priemones, nemokamai gauti paslaugos negali. Be to, pakartoti burnos higienos procedūrą jam, Manto tikinimu, prireikė dėl to, kad paskiausioji buvo atlikta nekokybiškai.

„Be to, ir susimokėti prašo tiek, kiek privačioje klinikoje, kur burnos higienos paslaugą galima rasti už 40–60 Eur“, – pastebėjo vilnietis.

Šeškinės poliklinikos direktoriaus pavaduotoja gydymui Ingrida Savickienė nepaaiškino, kodėl pacientas kone paskutinę minutę buvo informuotas, kad paslauga šįkart jam kainuos mažiausiai pusę šimto eurų.

Ji nurodė, kad pirminės odontologinės priežiūros paslaugos apdraustiesiems teikiamos nemokamai poliklinikose, kuriose pacientai yra prisirašę. Pacientui reikia apmokėti tik odontologinių ir kitų medžiagų bei vienkartinių priemonių savikainą.

„Pirminės odontologinės priežiūros paslaugos yra būtinoji medicinos pagalba, dantų ėduonies gydymas, pulpito gydymas, dantų akmenų virš dantenų ir po jomis nuėmimas, įvairių ikivėžinių ligų įtarimas ir kitos ligos. Šių paslaugų teikimas nėra ribojamas.

Tuo tarpu profesionalios burnos higienos paslauga vieną kartą per metus nemokamai teikiama tik 13–18 metų vaikams. Profesionali burnos higiena apima ne tik dantų akmenų nuvalymą, bet ir dantų paviršiaus poliravimą“, – komentavo I.Savickienė.

Vien tik akmenų šalinimo procedūra, kuri teikiama pacientams neribojant, anot pašnekovės, nėra pilna profesionalios burnos higienos paslauga, o pasak Gitanos Rederienės, Europos burnos higienistų federacijos pirmininkės, neseniai atlikti tyrimai netgi parodo, kad tik pašalinus akmenis, bet neatlikus pilnos profesionalios higienos, danties paviršius tampa šiurkštesnis, kas gali pagreitinti naujų akmenų formavimąsi bei apsunkinti individualią burnos higieną namuose bei tapti gingivito priežastimi.

„Siekiame užtikrinti paslaugų prieinamumą kuo didesniam skaičiui pacientų, skatinti ne į ligą, o į prevenciją orientuotą asmens sveikatos priežiūrą bei efektyviai naudoti Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšas pacientų labui.

Šeškinės poliklinikoje PSDF lėšomis teikiame visas pirminės odontologinės priežiūros paslaugas.

Atsižvelgus į tai, kad, remiantis šiuolaikiniu odontologijos mokslu, gydomosios procedūros gali būti atliekamos tik nuvalius minkštąsias ir kietąsias dantų apnašas bei sulaukus burnos ertmės minkštųjų audinių uždegiminės fazės remisijos bei įvertinus pirminės ambulatorinės odontologinės sveikatos priežiūros paslaugų teikimui skirtą PSDF finansavimą, Šeškinės poliklinikoje PSDF lėšomis profesionalią burnos higieną teikiame taip pat ir suaugusiems.

Vadovaujamės rekomenduojamu paslaugos teikimo dažnumu 13–18 metų amžiaus vaikams: 1 kartą per metus, t.y. pirmenybę profesionaliai burnos higienai taikoma pacientams, kuriems ši paslauga nebuvo suteikta einamųjų metų bėgyje ir gydytojo nuomone yra reikalinga“, – portalui lrytas.lt perdavė I.Savickienė.

Valstybinės ligonių kasos specialistai papildė, kad, vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, gydymo įstaigose ligonių kasa apmoka gydytojo darbą, o už vaistus, odontologines ir kitas medžiagas, sunaudotas odontologinės priežiūros paslaugų teikimui, vienkartines priemones, atsižvelgiant į sunaudotų medžiagų, priemonių kiekį ir jų įsigijimo kainas, moka patys apdraustieji (išskyrus vaikus ir asmenis, besimokančius dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose, profesinių mokyklų dieniniuose skyriuose, kol jiems sukanka 24 metai, ir socialiai remtinus asmenis, kai jie pateikia atitinkamą savivaldybės, kurios teritorijoje gyvena, socialinės paramos skyriaus pažymą).

Už pirmines odontologines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios prirašytiems pacientams yra teikiamos pirminės odontologinės sveikatos priežiūros įstaigose, sudariusiose sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis, yra mokama nustatytomis metinėmis bazinėmis kainomis.

Šiuo metu sveikatos apsaugos ministro įsakymu yra diferencijuotos vieno prirašyto gyventojo pirminės ambulatorinės odontologinės asmens sveikatos priežiūros metinės bazinės kainos, atsižvelgiant į tai, ar pirminės odontologinės priežiūros paslaugas teikiančioje komandoje dirba burnos higienistas (jei dirba – nustatyta didesnė metinė bazinė paslaugų kaina).

Apie tai, kokios paslaugos yra apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšų ir už kokias paslaugas pacientams siūloma susimokėti patiems, kokios yra patvirtintos mokamų paslaugų kainos, mokamų paslaugų teikimo tvarka, sveikatos priežiūros įstaigos privalo informuoti kiekvieną pacientą. Šią informaciją jos turi skelbti savo interneto svetainėse, informaciniuose stenduose ir kitose matomose vietose, kad visi pacientai galėtų su ja susipažinti.

Visiems pacientams turi būti teikiama ir PSDF biudžeto lėšomis yra apmokama tiek paslaugų, kiek reikalinga pagal jo sveikatos būklę, tačiau tik keliais atvejais ir tik kai kurioms paslaugoms, kaip išimtis, yra numatyti tam tikri apribojimai.

Pavyzdžiui, teisės aktuose numatyta, kad: per kalendorinius metus apmokama ne daugiau kaip 120 kalendorinių dienų stacionarinių slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų(Sveikatos draudimo įstatyme); stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugos suaugusiems pacientams dėl tos pačios ligos apmokamos vieną kartą per metus; nustatytu periodiškumu apmokamos prevencinių programų paslaugos.

Šeimos gydytojo teikiamų paslaugų, už kurias mokamas skatinamasis priedas, irgi yra apmokama tam tikras skaičius: glikozilinto hemoglobino nustatymo paslauga – 4 kartus per metus; kraujo krešumo sistemos tyrimas – 12 kartų per metus; gydytojo vizitas pas neįgalų pacientą – 12 kartų per metus; slaugytojo vizitas pas neįgalų pacientą – 12 kartų per metus; gydytojo psichiatro ar psichikos sveikatos slaugytojo vizitas į namus – po 12 kartų per metus ir kt.

Tačiau, kaip pabrėžė Valstybinės ligonių kasos atstovai, šiuo atveju nereiškia, kad daugiau šių paslaugų negali būti teikiama. Jeigu šeimos gydytojas nuspręs, kad reikia daugiau šių paslaugų, jos bus suteiktos iš mokamo bazinio įkainio, bet už jas nebus papildomai mokamas skatinamasis priedas.

O tokiais atvejais, kaip Manto, kuris mano, kad jam procedūra buvo atlikta nekokybiškai, Valstybinės ligonių kasos atstovai nurodo pirmiausia kreiptis į įstaigą, kurioje lankėsi, ir kurioje, jo manymu, jo teisės buvo pažeistos. Toje įstaigoje pacientui turi būti suteikta visa informacija ir apie tai, kodėl iš jo prašoma susimokėti už paslaugas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.