Apimti šventinės nuotaikos lietuviai kalėdinėms dovanoms netaupo: įvardijo, ką perka labiausiai

Iki Kalėdų liekant vis mažiau laiko lietuviai skuba į parduotuves ir prekybos centrus ieškoti, ką galėtų padėti po Kalėdų eglute. Akivaizdu, kad šios šventės ir vėl džiugins mažuosius, mat daugelyje prekybos vietų žaislai šiuo metu tarp populiariausių prekių. Analitikai taip pat pastebi, kad šiemet, kaip ir kaskart gruodį, apimti geros nuotaikos lietuviai itin taupyti nelinkę ir ruošdamiesi šventėms kiek išlaidauja.

Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>T.Bauro nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>T.Bauro nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mažieji šiemet džiaugsis, mat vienos populiariausių prekių – žaislai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
J.Cvilikienė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
J.Cvilikienė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2022-12-23 19:27

Vienos populiariausių prekių – žaislai

Dominykas Mertinas, „Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas, portalui lrytas.lt pasakojo, kad šiemet lietuviai prieš šventes daugiausia perka žaislus, kosmetikos ir parfumerijos, interjero prekes, knygas. Ši tendencija metai iš metų nesikeičia.

Be to, kasmet vis daugiau nuperkama dovanų kortelių, kurios laikomos praktiška ir naudinga dovana, padedančia išvengti nepatikusios dovanos grąžinimo.

Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ artėjant šventėms taip pat daug žmonių. Daugelis renkasi praktiškas dovanas ir perka buitinę techniką, telefonus, pinigines. Populiarumo nepraranda žiemos aprangos detalės: šiltos kojinės, šlepetės, kepurės, pirštinės, šalikai, taip pat ir įvairios smulkmenos: puodeliai, žvakės, statulėlės, kitos interjero detalės.

Nemaža dalis pirkėjų užsuka ir į miestelyje veikiantį Centrinį Kauno turgų, kuriame renkasi valgomas dovanas, jau paruošus ir šventiškai supakuotus dovanų rinkinius su arbatomis, prieskoniais, sultimis, medumi, uogienėmis ar tikro vaško žvakėmis.

„Urmas“ atstovė portalui lrytas.lt paminėjo, kad populiarūs ir natūralūs kaimiški rūkyti mėsos gaminiai, jie dažnai lietuvių prieš šventes išsiunčiami į užsienį arba juos atvyksta nusipirkti iš užsienio per šventes į Lietuvą grįžusieji.

„Pigu.lt“ klientai prieš Kalėdas taip pat daugiausia ieško žaislių: lėlių, mašinų garažų, virtuvėlių, „Lego“ konstruktorių, stalo žaidimų, edukacinių žaislų.

Išaugo ir smulkių buitinių prietaisų pardavimai. Gyventojai renkasi elektrinius dantų šepetėlius, drėkintuvus, masažuoklius. Itin populiari ir karšto oro gruzdintuvė.

Prieš šventes suaktyvėjo ir indų, stiklinių, lėkščių komplektų, taip pat ir išmaniųjų telefonų pardavimai.

Negalime tiksliai pasakyti, kiek žmonės išleidžia dovanoms, nes perkant prekes niekur ir niekaip nenurodoma ar tai dovana ar ne, galime tik matyti tam tikras tendencijas pagal prekių kategorijas.

„Stebime, kad perkamiausiose prekių kategorijose išleidžiama suma yra šiek tiek padidėjusi. Iš dalies tai veikia paaugusios kainos, bet daugiau tam įtakos turi tai, kad žmonės ėmė ieškoti žinomesnių prekių ženklų. Tai pastebėjome elektros prekių, kvepalų kategorijose, matome nišinių kvepalų, kurie yra brangesni, pardavimų augimą.

Žaislų kategorijoje karaliauja „Lego“, kuris išleido konstruktorių ir suaugusiems, o jų kainos tikrai didesnės, tačiau jie vis tiek labai perkami.

Tad vidutinė išleidžiama suma šiemet yra truputį, apie 5–7 proc., didesnė nei pernai“, – komentavo „Pigu.lt“ atstovai, paminėdami, kad nemaža dalis pirkėjų taip pat laukia ir apsiperka būtent akcijų metu, jei tik yra proga sutaupyti, ja pasinaudoja.

„Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras portalui lrytas.lt teigė, kad šiemet pati populiariausia dovana – ausinės. Jis taip pat pastebi, kad lietuviai šį kartą dosnesni, mat parduodama daugiau brangesnių A lygio prekių ženklų belaidžių ausinių.

Populiarūs ir žaidimų kompiuteriai – „Xbox“, „Nintendo“, „PlayStation“. Pastarųjų konsolių trūkumas rinkoje vis dar jaučiamas, todėl darbo ėmėsi perpardavinėtojai, siūlantys jas didesnėmis kainomis.

„Iš oficialaus gamintojo gaunami kiekiai yra labai riboti, bet galime pasidžiaugti bent tuo, kad mūsų klientai konsoles įsigyja oficialiomis kainomis, o ne 50–80 proc. brangiau“, – komentavo jis.

„Šiais metais sparčiai populiarėja „Oculus VR“. Jau dabar tai viena populiariausių prekių ir prognozuojame, kad savaitės iki Kalėdų metu pardavimai, palyginti su kitais mėnesiais, bus dešimtimis kartų didesni“, – papildė R.Štaras.

Nori praktiškų dovanų

„Maximos“ prieš Kalėdas atlikta pirkėjų apklausa parodė, kad apie trečdalis šiemet kalėdinėms dovanoms skirs daugiau nei 120 eurų, ketvirtadalis – 90–120 eurų, 14 proc. apklaustųjų – 61–90 eurų ir dar tiek pat žmonių – 31–60 eurų.

Apklausos rezultatai taip pat rodo, jog beveik 7 iš 10 lietuvių šiemet nori praktiškų dovanų, kurias būtų galima panaudoti buityje.

Kol kas iš šio prekybos tinklo pardavimų galima teigti, kad lietuviai ne tik nori, bet ir kitiems planuoja dovanoti praktiškas dovanas. Vienos populiariausių parduotuvėse yra valgomos dovanos, taip pat knygos, kosmetikos priemonės, indai, smulki buitinė technika, tokia kaip barzdaskutės, plaukų formavimo priemonės, tekstilės gaminiai: rankšluosčiai, patalynės komplektai, pledai, staltiesės.

Visgi net ir šio prekybos tinklo pirkėjai be žaislų mažiesiems neapsieina.

„Analizuodami pastarųjų metų pardavimų tendencijas pastebime, jog itin populiarūs yra žaislai, lavinantys kūrybiškumą ir judesių motoriką, taip pat įvairios transporto priemonės, ypač valdomos radijo bangomis, bei žaidimai ir žaislai, kuriuos galima kolekcionuoti, surinkti vienos žaislų linijos komplektą.

Populiariausių žaislų sąraše pirmą vietą užima „Lego“ konstruktoriai.

Visus metus, o ypač šventiniu laikotarpiu, didelio klientų susidomėjimo sulaukia ir įvairios dėlionės bei stalo žaidimai, jau daugelį metų populiariausias iš jų – „Monopolis“, – komentavo pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

Prieš šventes atsipalaiduoja ir išlaidauja

„Swedbank“ Finansų instituto vadovės Jūratės Cvilikienės teigimu, yra ir ta dalis gyventojų, kurie net dovanų ieško su nuolaidomis, o anksčiau taip nebuvo.

„Matyt, infliacija ir nerimas šiemet stipriai veikia. Net rinkdamiesi maistą gyventojai daugiau žiūri į pigesnes, o ne prabangesnes prekes“, – portalui lrytas.lt sakė ji.

Tačiau tai nereiškia, kad gyventojai šiuo metu stipriai taupo. Kaip pastebėjo J.Cvilikienė, gyventojai savo įpročių išleisti tam tikrą sumą pinigų nekeičia, tik, kadangi kainos išaugusios, gyventojai kartais ieško pigesnių prekių, kad į įprastą sumą „tilptų“ arba ją nedaug viršytų.

„Rudenį matėme sąmoningumo didėjimą, vartojimas buvo šiek tiek pristabdytas, nes žmonės laukė išaugusių sąskaitų, tačiau gruodį prieš šventes gyventojai, kaip ir visada, atsipalaidavo ir išlaidauja, jie nori švęsti.

Kai kurie taip pat mano, kad pinigai bet kuriuo atveju nuvertėja, tai neverta ruoštis sunkmečiui ir jų stipriai taupyti, todėl nusprendžia geriau šventes smagiai atšvęsti ar pakeliauti, nors tai ir nėra visiškai teisingas požiūris“, – kalbėjo pašnekovė.

Šiais metais kaip niekada daug naudojosi ir „Juodojo penktadienio“ akcijomis. „Swedbank“ klientai vien lapkričio 25 d. apsipirkdami Lietuvos interneto parduotuvėse išleido per 9 mln. eurų, o per visą savaitę, nuo lapkričio 21 iki 27 d., kai buvo taikomos nuolaidos, gyventojų išlaidos sudarė per 49 mln. eurų, tai apie 23 proc. daugiau nei pernai.

„Taigi akivaizdu, kad reklamos, švieselės ir raginimai pirkti, nieko nelaukti, veikia“, – sakė J.Cvilikienė.

Šiemet kurti reklamas nebuvo lengva

Visgi reklamų kūrėjams šiemet nebuvo taip lengva, mat temų sąrašas kalėdinėms reklamoms yra smarkiai susiaurėjęs.

Arnas Aukštikalnis, agentūros „Sons and Daughters“ kūrybos vadovas, „Žinių radijuje“ pasakojo, kad iki pandemijos kūrybos agentūros pateikdavo penkias temas, kuriomis galima kalbėti, tačiau pandemija viską pakeitė. Tada reklamose kviesta būti namuose pačių artimiausių žmonių mažame rate, saugoti kitus, padėti senoliams kaimynams.

Dabar dar visus veikia karas ir svarstymai, krizė bus ar nebus.

„Kažkada buvo reklama, kurioje rodyta, kaip žmogus nusipirko kažką sau vietoje kalėdinių dovanų kitiems. Tada ir svarstai, ar galėtum tai rodyti dabar, kas nors juk paklaus, kodėl ne geriau paaukoti Ukrainai.

Iš to, ką mačiau, didieji prekių ženklai iki galo nespaudė akseleratoriaus pedalo, nespaudė didelio juoko ar liūdesio. Reklaminės kompanijos pradedamos kurti liepą, o kadangi šiemet kontekstas buvo neaiškus, nežinota, kas bus gruodį, tai ir prekių ženklams buvo visiškai neaišku, apie ką kalbėti“, – aiškino A.Aukštikalnis.

Buvo galima kalbėti apie karą, tačiau bene nė vienas didysis prekės ženklas Lietuvoje su tuo susijusios reklamos nepadarė. Kodėl? Kaip sako A.Aukštikalnis, žmonės su karo mintimi apsiprato: „Labai gaila, bet ta tema žmonėms nusibodo.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.