Jau pavargo kovoti su tiekėju: nors elektros nevartoja, kas mėnesį gauna vis didesnes sąskaitas

Kai uteniškė nusipirko namą, nesitikėjo, kad teks susidurti su tiek problemų dėl pasirinkto elektros tiekėjo. Nors būste dar negyvena, kas mėnesį ji gauna vis didesnes sąskaitas už elektrą. Jos teigimu, tiekėjas situacijos spręsti nesiima.

Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi nuotr. / Lrytas.lt koliažas.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi nuotr. / Lrytas.lt koliažas.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi J.Stacevičiaus nuotr.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi J.Stacevičiaus nuotr.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi J.Stacevičiaus nuotr.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi J.Stacevičiaus nuotr.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi V.Ščiavinsko nuotr.
Nors name dar negyvena, kas mėnesį moteris gaun​a vis didesnes sąskaitas už elektrą.<br>Asociatyvi V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 7, 2023, 9:01 AM, atnaujinta Mar 7, 2023, 3:21 PM

Už nenaudotą elektrą – sąskaitos

Utenoje gyvenanti Virginija (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) pernai vasarą nusipirko namą. Tuo metu ir prasidėjo dar iki dabar trunkančios bėdos su elektros tiekėjais.

Nors įsigytame name negyveno, liepą Virginija sudarė sutartį su „Perlas energija“, tačiau jis netrukus bankrutavo. Uteniškė rugsėjį kreipėsi į „Elektrum Lietuva“ ir su jais sudarė naują sutartį, turėjusią įsigalioti nuo spalio.

„Rugsėjo pabaigoje paskambinome pasiteirauti, kaip deklaruoti rodmenis, jei elektros nenaudojome. Patarė deklaruoti nulį, ką ir padarėme. Tačiau lapkričio mėnesį atėjo 10 eurų sąskaita“, – portalui lrytas.lt pasakojo Virginija.

Jai susisiekus su „Elektrum“ atstovais, šie pasiūlė atėjusios sąskaitos neapmokėti, pažadėjo išsiaiškinti situaciją ir netrukus apie tai informuoti. Visgi jokio skambučio Virginija tąsyk nesulaukė.

Lapkritį vėl deklaravus, kad elektros nesunaudojo, moteriai teko darsyk nusivilti.

„Gruodžio pradžioje gaunu 43 eurų sąskaitą. Vėl skambinu. Ilgai įtikinėja, kad sumokėtume. Sakau: „Kodėl aš turėčiau mokėti?“. Žadėjo, kad jie išsiaiškins, o sumokėti 43 eurai skaitysis kaip permoka. Sumokėjome“, – pasakojo pašnekovė.

Sausio mėnesį situacija pasikartojo – šįkart atėjo 118 eurų sąskaita. Apie jokią 43 eurų permoką nebeliko nė kalbos.

„Kiekvieną kartą skambindami prašėme, kad atsiųstų savo atstovą nuimti realius skaitiklio parodymus, pažadėdavo, kad taip ir padarys. Deja. Tada patys paskambiname Energijos skirstymo operatoriui (ESO). Jie operatyviai atvyko, nurašė rodmenis ir persiuntė „Elektrum“. Mėnesio gale deklaruojame nulį. Vasarį vėl ateina 118 eurų sąskaita“ – apie nesibaigiančius nemalonumus kalbėjo Virginija.

Neseniai moteris vėl gavo priminimą apie nesumokėtus 118 eurų.

„Kodėl vieną mėnesį 10 eurų, kitą – 43 eurai, o dar kitą – jau 118 eurų? Nežinau, jie skaičius sugalvoja patys. Ką dirba tiek darbuotojų? Į kiekvieną skambutį, kurių buvo virš dešimt, atsiliepdavo vis kitas konsultantas. Ar taip sudėtinga palyginti paskutinio mokėjimo rodmenis ir užfiksuotus ESO? Juk skaitiklis nekeistas. Jau pavargome. Labai nemalonu. „Elektrum“ sako, kad aš skolinga ir viskas. Niekas nenori padėti“, – apgailestavo Virginija.

Pasiaiškino ir tiekėjas

Portalui lrytas.lt susisiekus su tiekėju, „Elektrum Lietuva“ atstovė spaudai Milda Basijokienė paaiškino, kaip situaciją mato įmonė.

„Jei gyventojai kurį laiką negyvena savo būstuose ir nevartoja elektros energijos, būtina kas mėnesį laiku deklaruoti nulinį suvartojimą. Taip pat galima savo elektros tiekėjui pateikti laikino nevartojimo prašymą, kurį mes perduosime ESO. Tokiu atveju kliento nurodytą laiką iš viso nereikėtų kas mėnesį deklaruoti rodmenų, o ESO neskaičiuotų vidutinio suvartojimo, kuris paprastai taikomas, jei klientas nepateikia savo mėnesio suvartojimo duomenų“, – tikino M.Basijokienė.

Jos žiniomis, Virginija nuosekliai kas mėnesį nedeklaravo nulinio suvartojimo. Visgi portalui uteniškė sakė tikrai tą dariusi.

„Sąskaitas mes visada išrašome ir pateikiame pagal faktinį suvartojimą arba tuos duomenis, kuriuos gauname iš ESO. Galėjo taip nutikti, kad praėjusių metų gruodį ESO mums pateikė netikslius korekcinius klientės suvartojimo duomenis. Dėl to kitą mėnesį pas klientę atvyko inžinierius ir nurašė tikslius jos rodmenis“, – pabrėžė „Elektrum Lietuva“ atstovė spaudai.

Ji pabrėžė, kad naujausias korekcijas klientė jau matys vasario mėnesio sąskaitoje, kurią ji gaus iki kovo 10 d.

M.Basijokienė detaliai paaiškino ir kaip mėnesinėje sąskaitoje atsirasdavo vis kitokie skaičiai.

„Klientė praėjusių metų rugsėjo mėnesį su mumis sudarė elektros tiekimo sutartį, o spalio mėnesį jai pradėjome teikti paslaugas nuo paskutinio rodmens, kurį ji buvo užfiksavusi pas savo buvusį tiekėją – 51358. Spalio gale klientė pati deklaravo rodmenis nuo 51358 iki 51423, pagal kuriuos elektros suvartojimas buvo 65 kWh. Už tai išrašėme 10,66 euro sąskaitą. Šią sąskaitą klientė mums apmokėjo tik gruodžio gale“, – šnekėjo M.Basijokienė.

Pasak jos, lapkričio mėnesį klientė nebedeklaravo rodmenų, todėl sąskaita buvo išrašyta pagal jos suvartojimo vidurkį, kuris siekė 84 kWh, o sąskaitos suma – 33,18 euro. Šią sąskaitą klientė taip pat apmokėjo gruodžio gale.

„Gruodį klientė jau deklaravo nulinį suvartojimą. Tačiau kartu su gruodžio mėnesio suvartojimo duomenimis ESO mums perdavė ir korekcijas – jei tokias gauname, visada išrašome sąskaitas pagal ESO duomenis.

Klientei atliktose korekcijose buvo minusuotas spalio mėnesį priskaičiuotas 65 kWh kiekis ir perskaičiuotas į 365 kWh. Todėl gruodžio mėnesio sąskaita, kurioje buvo įterptos ir korekcijos už spalio mėnesį, siekė 118,53 euro. Šios sąskaitos klientė nėra apmokėjusi“, – aiškino M.Basijokienė.

Po padarytų rodmenų korekcijų, sausio 12 d. pas klientę buvo atvykęs ESO inžinierius ir atliko skaitiklio patikrą.

„Jos metu buvo užfiksuotas tikslus rodmuo. Tą patį mėnesį klientė ir pati deklaravo rodmenis, pagal kuriuos elektros suvartojimas siekė 1 kWh. Tad kartu su klientės deklaruotu sausio suvartojimu mes gavome korekcijas ir iš ESO.

Tik dėl tą mėnesį mūsų sistemų techninės klaidos visų savo klientų, kuriems turėjo būti atliktos korekcijos, negalėjome įtraukti į sausio sąskaitas, jos atsispindės vasario mėnesio sąskaitose. Apie tai visus savo klientus mes informavome iš anksto“, – pabrėžė atstovė spaudai.

Ji pabrėžė, kad Virginijai bus minusuotas spalio mėnesį priskaičiuotas 365 kWh kiekis – ESO perskaičiavo, kad už spalio, lapkričio bei gruodžio mėnesius suvartojimas buvo po 68 kWh.

„Taigi, šiuo metu klientės susidariusios skolos apmokėjimas yra atidėtas, o korekcinę sąskaitą ji gaus visai netrukus. Kai klientė kreipdavosi į mus, konsultantai visada paaiškindavo, pagal ką buvo išrašytos sąskaitos.

Dėl to, kad sausio sąskaitoje neatsispindėjo korekcijos, klientė iš anksto buvo informuota el. paštu, siųstame laiške nurodėme, kad korekcijos matysis kito mėnesio sąskaitoje“, – tvirtino M.Basijokienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar yra galimybių, kad įvyks pilietybės referendumas?