G. Skaistė: vidutinis NT mokesčio tarifas galėtų būti 0,9 proc. ar netgi mažesnis

Finansų ministrė Gintarė Skaistė tvirtina, kad nekilnojamo turto (NT) mokesčio tarifas, pritarus siūlomam įstatymui, galėtų vidutiniškai siekti 0,9 proc. ar net mažiau. Pasak jos, Vyriausybė pasiūlė vakarietišką NT mokesčio modelį, o plačios „žirklės“ ir 4 proc. tarifas būtų taikomas itin retai, dažniausiai apleistam būstui.

NT mokesčio tarifas, pritarus siūlomam įstatymui, galėtų vidutiniškai siekti 0,9 proc. ar net mažiau.<br>V.Balkūno nuotr.
NT mokesčio tarifas, pritarus siūlomam įstatymui, galėtų vidutiniškai siekti 0,9 proc. ar net mažiau.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ignas Dobrovolskas

Oct 19, 2023, 9:35 AM

„Mitai apie tūkstantinius mokesčius yra labiau mitas, negu tai, kas yra pasiūlyta. Girdime visuomenėje nuogąstavimus, kad savivaldybės galėtų pritaikyti maksimalius tarifus plačiam ratui gyventojų ir aš manau, kad diskutuojant Seime esame atviri pasiūlymams, kaip būtų galima įsivesti tam tikrus saugiklius, kad savivaldybės nepiktnaudžiautų tokia galimybe“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė G. Skaistė.

„Žemės mokestyje vidutinis mokestis, kuris yra taikomas, yra 0,9 proc. Tikėtina, kad labai panašus ar netgi mažesnis būtų taikomas ir NT mokesčio atveju. Bet dar liko viena balsavimo stadija Seime, diskusijose galima atliepti ir nuogąstavimus dėl savivaldybių piktnaudžiavimo“, – pažymėjo ji.

Politikė taip pat akcentavo, kad pirmas mokėjimas įvedus mokestį būtų 2026 m., o žvelgiant į dabartinį palūkanų normų kilimą, Europos Centrinis Bankas (ECB) turėtų vidutiniu laikotarpiu imtis palūkanų mažinimo politikos.

„Žvelgiant į dabartinį palūkanų normų pakilimą, manome, kad yra pasiektas pikas ECB palūkanų normų kėlime ir tikėtina, kad norint paskatinti ekonomikos augimą, vidutiniu laikotarpiu ECB imsis palūkanų mažinimo politikos, o mokestis yra ilgalaikis sprendinys“, – sakė ministrė.

ELTA primena, kad praeitą savaitę Seime po svarstymo buvo pritarta NT mokesčio įstatymo pakeitimams. Tai yra vienas iš projektų, numatytų Vyriausybės pateiktoje mokesčių reformoje.

Parlamento Biudžeto ir finansų komitetui (BFK) iniciatyva Vyriausybės teiktas įstatymo projektas buvo patobulintas, sudarant galimybę pačioms savivaldybėms nusistatyti tarifus dėl NT apmokestinimo.

Numatoma, kad vietoje 0,06 proc. lengvatinio tarifo pagrindiniam gyvenamajam būstui, savivaldybės pačios galėtų nusistatyti tarifus 0,05–4 proc. intervale.

Pritarta siūlymui dėl NT mokesčio tarifo vėjo elektrinėms

Seimas pritarė ir „darbiečio“ Vytauto Gapšio siūlymui išsaugoti buvusias reglamentavimo nuostatas ir palikti galimybę savivaldybėms pačioms nustatyti NT mokesčio tarifą vėjo elektrinėms tarp 0,05 ir 4 proc. BFK šiam siūlymui buvo nepritaręs.

Tuo tarpu energetikos ministras Dainius Kreivys ir Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius siūlo NT mokesčio įstatyme numatyti, kad vėjo elektrinėms būtų taikomas tarifas nuo 0,05 iki 2 proc., o parlamentaras Andrius Bagdonas siūlo tarifą nuo 0,05 iki 3 proc.

„Laisviečiai“ siūlo neapmokestinti pagrindinio gyvenamo būsto

Seimo Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas siūlo, kad net ir priėmus naująjį NT mokestį, leidžiantį savivaldybėms nustatyti 0,05–4 proc. mokestinį tarifą, pagrindinis gyvenamasis būstas nebūtų apmokestinamas.

Galiausiai A. Bagdonas siūlo NT mokesčio įstatyme numatyti tarifų „žirkles“ tarp 0,05 ir 3 proc.

Vyriausybės pateiktame NT mokesčio įstatymo projekte siūloma padidinti fizinio asmens pagrindinio gyvenamojo būsto neapmokestinimo ribą nuo 1 iki 1,5 savivaldybės NT verčių medianos.

Projekte dar siūloma, kad pagrindiniam fizinio asmens gyvenamajam būstui būtų taikomas progresinis apmokestinimas. Dalis tarp 1,5 ir 2 savivaldybės NT verčių medianų būtų apmokestinama 0,06 proc. tarifu, o viršijanti 2 medianas – 0,1 proc.

Finansų ministerija skaičiuoja, kad priėmus tokius pakeitimus, vidutinis mokestis už gyvenamąjį būstą gyventojui siektų 16 eurų per metus, o du trečdaliai gyventojų mokesčio nemokėtų. Surinktos pajamos atitektų savivaldybėms.

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus yra tvirtinęs, kad dabar esanti NT apmokestinimo sąranga šalyje yra gera, tačiau jos parametrai – tobulintini. Pasak jo, dabar NT apmokestinimas veikia kaip prabangos mokestis ir jis neturėtų būti taikomas pagal savivaldybes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.