Įmonės „krikštynos“ - ką reikia žinoti

Turbūt ne vienas esate matę keisčiausių įmonių pavadinimų. Vienos jų kelia šypsenas, kitos nuostabą, o trečios tiesiog įstringa atmintyje.Įmonės pavadinimo rinkimas, lengvu darbu gali atrodyti tik iš pradžių. Daugeliui verslininkų - tai tikras galvos skausmas, mat pavadinimas bus kaip vizitinė kortelė visur ir visada reprezentuojanti įmonę.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 3, 2012, 3:57 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 11:50 AM

Kaip neprašauti pro šalį ir parinkti tinkamą pavadinimą naujai kuriamai įmonei, pataria Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertų grupės narys, „Microsoft“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims Aleksandras Golod.

Ne visada įmonės pavadinimas naudojamas įmonės veiklai pristatyti – kartais tai būna tik oficialus pavadinimas, kuris toliau niekur nefigūruoja, kai, tuo tarpu, iškaboje ar vizitinėse kortelėse naudojamas visai kitas pavadinimas. Tokiu atveju, įmonės pavadinimas tiesiog turi būti artimas įmonės veiklai ir nekelti nereikalingų asociacijų.

Tačiau dažniausiai įmonės pavadinimas ir reprezentuoja pačią įmonę. Renkantis tokį pavadinimą svarbu atsižvelgti į keletą esminių dalykų:

·Pavadinimas turi būti aiškus ir suprantamas tikslinei auditorijai;

·Jis turi būti unikalus – nepanašus į kitas analogiška veikla užsiimančias įmones;

·Pageidautina, kad jis būtų trumpas – ne daugiau dviejų žodžių;

·Pavadinimas turi būti padorus, nekelti nereikalingų asociacijų.

Šiais laikais, kai globalizacija yra kaip niekada arti mūsų ir įmonės veikla gali persimesti į kitas valstybes, svarbu atsižvelgti ir į galimą plėtrą ateityje ir tai, kaip ateities tikslinės grupės supras šį pavadinimą. Labai rekomenduotina patikrinti ar pavadinimas neturi kitų prasmių ar asociacijų kitomis kalbomis.

Dar vienas patarimas būtų prieš registruojant oficialų įmonės pavadinimą patikrinti ar atitinkama interneto vardų zoną (domenas) laisva. Jei taip nėra – gal verta ieškoti kito pavadinimo. Jei domenas laisvas – tai iš karto rezervuokite. Jeigu taip nepadarysite, gali būti taip, kad jums užregistravus oficialų pavadinimą, kažkas kitas iš karto rezervuos analogišką domeną. Ir nors įstatymai jūsų pusėje, jums teks arba sumokėti prašomą kainą arba bylinėtis teisme, kad jį atgautumėte.

Renkantis pavadinimus klaidos gali būti pačios įvairiausios ir kiekvienu atveju ta pati klaida gali turėti vis kitokį svorį. Pavyzdžiui, viena didžiausia galima klaida renkantis pavadinimą, mano nuomone, tai jo nesusiejimas su įmonės veikla, tačiau atskirais atvejais tai gali būti ir privalumas – kai įmonės veikla platesnė, ar kai norima sukurti naują kategoriją rinkoje, įgauti didelį išskirtinumą.

 Šiuo atveju reikia turėti omeny, kad pavadinimas – tai įmonės įvaizdžio dalis ir jis turi būti lengvai atpažįstamas, išskiriamas iš minios konkurentų. Jei jis nesusijęs su veikla – reikės daugiau investuoti į įvairias reklamos priemones, kad tos sąsajos atsirastų.

Svarbu atsižvelgti ir į kitas savybes – kalbą, ilgį, aiškumą tikslinei auditorijai, grafinius elementus ir interneto adresus.

Pavardės įtraukimas į įmonės pavadinimą turi savo šarmo, tačiau jo negalima taikyti visur ir visada. Jei pavardė jau „stipri“ tam tikroje srityje, jos įtraukimas į įmonės pavadinimą padės įmonei greičiau įgauti žinomumą ir pripažinimą. Pavardė tarsi trauks pačią įmonę.

Jei pavardė dar nėra vertinama, tačiau iš anksto žinoma, kad tai bus šeimos verslas, tuomet tai irgi gali būti geras sprendimas – pirkėjai ar vartotojai tikėsis asmeninio savininko rūpesčio verslu ir asmeninės kontrolės.

Tačiau pavardė pavadinime turi ir savų minusų – įmonė per daug tampriai siejama su įkūrėju ir ją sunkiau parduoti, taip pat pačiam įkūrėjui gali kilti rūpesčių dėl įmonės veiklos (jei įmonė padarys kažką blogo, tai natūraliai persimes ir į pavardės nešiotojo reputaciją) ir pakenkti jam asmeniniame gyvenime. Taigi čia galima lyginti su UAB‘o ir individualios įmonės privalumais ir trūkumais.

Įmonės pavadinimą galima pakeisti bet kada. Oficiali procedūra nėra labai sudėtinga ir brangi. Tačiau pavadinimo keitimas gali pareikalauti didelės investicijos į rinkodarą.

Vėlgi, jei įmonė nori atsinaujinti, aiškiai parodyti, kad ji atsiriboja nuo praeities ar žengti į naują kokybinį lygį vartotojų akyse – pavadinimo keitimas būtų puikus būdas. Bet keisti pavadinimo vien dėl to, kad šiandien sugalvojote geresnį, tikrai nerekomenduočiau. Nuostolis gali būti žymiai didesnis nei geresnio pavadinimo duodama nauda.

www.pinigukarta.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.