„Snaigė” vėl grįžo į pelningą kelią

Lietuviški „Snaigės” šaldytuvai dabar jau šaldo ne tik europiečių, bet ir gerokai tolimesnių Rytų šalių gyventojų – uzbekų, tadžikų, kazachų – maistą. Alytuje veikianti bendrovė džiaugiasi atradusi kelią į Rytų rinką ir intensyviai didina pardavimą.

G. Čeika: „Puikių rezultatų pasiekėme ir Vokietijoje, vienintelėje Vakaruose augančioje rinkoje.“<br>„Lietuvos rytas“
G. Čeika: „Puikių rezultatų pasiekėme ir Vokietijoje, vienintelėje Vakaruose augančioje rinkoje.“<br>„Lietuvos rytas“
Daugiau nuotraukų (1)

Ingrida Žirlienė („Lietuvos rytas“)

Aug 7, 2012, 9:12 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 1:16 PM

Lietuva – per maža rinka šaldytuvus gaminančiai gigantei. Tuo netruko įsitikinti pusšimtį metų veikiančios bendrovės vadovai. Štai kodėl dar sovietmečiu lietuviški šaldytuvai pradėti eksportuoti į Ukrainą.

„Galima sakyti, kad šioje šalyje tai – seniausias buities technikos prekės ženklas, nes kiti gamintojai po Ukrainos nepriklausomybės savo prekių ženklų pavadinimus pakeitė”, – pasakojo „Snaigės” generalinis direktorius Gediminas Čeika.

Lietuvoje lieka tik 4–5 procentai visos bendrovės produkcijos, visa kita eksportuojama į Vakarų, Rytų, Vidurio Europos bei Azijos šalis.

Svarbu ir dydis, ir grožis

Pirkdami šaldytuvus kiekvienos šalies vartotojai atsižvelgia į savo poreikius, tradicijas ir įpročius. Visa tai turi įtakos, kokie šaldytuvai bus parduodami konkrečioje šalyje.

„Iki šiol Vokietijoje populiarūs neaukšti šaldytuvai be šaldiklio kameros. Tokio paties aukščio šaldiklis statomas šalia.

Taip sukuriamas dviejų durų šaldytuvas su šaldikliu. O italams svarbu dizainas, tad patys moderniausi ir gražiausi „Snaigės” šaldytuvai populiariausi Italijoje”, – pasakojo G. Čeika.

Ukrainoje, Lietuvoje ir kitose buvusiose SSRS šalyse populiarūs šaldytuvai su didesne keturių stalčių šaldiklio kamera.

Tenykščiai žmonės paprastai taupūs, ūkiški, linkę kaupti atsargas, atskiram šaldikliui vietos namuose dažniausiai neturi, tad toks šaldytuvas visiškai atitinka jų poreikius.

Turtingesnių Vakarų Europos valstybių pirkėjams itin svarbu šaldytuvo ekologiškumas, tad į Vakarus „Snaigė” daugiausia eksportuoja taupiausius A++ klasės šaldytuvus.

Rytuose gyvenantiems pirkėjams energinė klasė nėra labai svarbi.

Gamina ir lyderiams

Alytuje įsikūrusioje „Snaigėje” šaldytuvai gaminami beveik 50 metų.

Įmonės vadovas teigia, jog lietuviški šaldytuvai šaldymo technologija, funkcionalumu ir dizainu niekuo nenusileidžia užsienio gamintojams. Jie pardavinėjami daugiau kaip 30 Europos ir Azijos šalių.

Per daugelį metų gamintojai suprato, kad vartotojai vertina „Snaigės” produkcijos kokybę, modernumą ir prieinamą kainą. Be to, bendrovė pagal užsakymus gamino ir gamina tokiems pasauliniams gigantams kaip „Electrolux”, „Whirlpool”, „Smeg”, „Severin”, „ Bomann”.

„Snaigės” gaminių kokybė tiko šiems gerai žinomiems gamintojams, jie nesibaimina ant jų klijuoti savo prekių ženklų, o tai – geriausias kokybės įvertinimas”, – įsitikinęs G.Čeika.

Ukrainoje – proveržis

Įmonės vadovas džiaugiasi, kad bendrovės apyvarta auga, vien Ukrainoje per pirmąjį šių metų pusmetį išaugo net 62 procentais, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Šį proveržį lėmė daugelis veiksnių.

Pirmiausia – reklamos kampanija. Ne tiktai vartotojui priminėme save, bet ir sustiprinome savo klientų Ukrainoje pasitikėjimą mumis. Be to, pradėjome dirbti su dviem svarbiais Ukrainoje buities technikos mažmeniniais tinklais „Confy” ir „Svit Elektroniki” bei regioniniu didmenininku „Technoshik”, – vardijo G.Čeika.

Sėkmingai įgyvendinta prekybos ir rinkodaros strategija Ukrainoje ne tiktai padidino apyvartą, bet ir sustiprino „Snaigės” prekės ženklo pozicijas šioje rinkoje. Dabar „Snaigė” šaldytuvų kategorijoje užima 6,2 proc. Ukrainos rinkos ir yra viena lyderių.

Savo vartotoją alytiškiai surado ir Azijos rinkose. Per pusmetį į Uzbekiją, Tadžikiją ir Kazachstaną bendrovė eksportavo daugiau kaip 8 tūkst. šaldytuvų – 35 proc. daugiau nei pernai.

„Puikių rezultatų pasiekėme ir Vokietijoje, vienintelėje Vakaruose augančioje rinkoje: per pusmetį pardavėme daugiau kaip 14 tūkst. šaldytuvų. Iš dalies šį augimą lėmė prasidėjusi prekyba su nauju klientu „Bomann”, – aiškino G. Čeika.

Padeda naujas akcininkas

Finansų analitikai įžvelgė naujojo „Snaigės” akcininko – Rusijos šaldymo įrangos gamintojo „Polair” – akivaizdžią įtaką.

Kaip ir buvo tikėtasi, naujasis „Snaigės” akcininkas didina pardavimą Rusijoje.

„Polair” yra Rusijoje gerai žinoma šaldymo įrangos bendrovė ir turi daug pažinčių bei pardavimo kanalų.

Tad bendrovė padeda „Snaigei” plėstis Rusijoje tiek parduodant buitinius šaldytuvus, tiek komercinę šaldymo įrangą”, – aiškino „Finastos” Kapitalo rinkų departamento analitikas Tadas Povilauskas.

Tai įrodo ir skaičiai. Per pirmąjį pusmetį „Snaigės” apyvarta Rusijoje sudarė 6 mln. litų, nors dar prieš metus ji tesiekė 600 tūkst. litų.

„Plėtra į Rytus yra būtina, nes bendrovei konkuruoti Vakarų Europoje labai sunku, juolab kad ten ekonominė padėtis tik prastėja.

Dabar bendrovės pelnui didesnę grėsmę galėtų kelti tik nepalankūs žaliavų, naudojamų šaldytuvams gaminti, kainų pokyčiai”, – įsitikinęs analitikas.

Rezultatai gerėja

Neaudituotais duomenimis, „Snaigė” per pirmąjį šių metų pusmetį pasiekė beveik 67 mln. litų apyvartą – beveik 19 proc. daugiau nei pernai tokiu pat metu.

Bendrovė uždirbo 419 tūkst. litų neaudituotojo nekonsoliduotojo pelno – 160 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.