Nesėdi namuose? Mokėk daugiau už vandenį!

S. Stanevičiaus gatvės gyventojas vasaros mėnesiais suvartojo 2–3 kubinius metrus karšto vandens ir sąžiningai už jį sumokėjo. Bet atėję pakeisti skaitiklio ir neradę namuose energetikai vilniečiui lyg už bausmę užrašė net po 10–11 kubinių metrų.

J. Badaras nenusiteikęs mokėti už karštą vandenį, kurio nesuvartojo.<br>T. Bauras
J. Badaras nenusiteikęs mokėti už karštą vandenį, kurio nesuvartojo.<br>T. Bauras
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas („Sostinė”)

2012-08-25 13:43, atnaujinta 2018-03-17 04:03

283 litai už 11,04 kubinio metro karšto vandens. 270 litų už 10,75 kubinio metro vandens. Tokiomis birželio ir liepos mėnesių sąskaitomis S. Stanevičiaus gatvėje gyvenantį Juozą Badarą šiurpino bendrovė „Vilniaus energija”.

Sąžiningai karšto vandens apskaitos prietaiso rodmenis deklaravusį ir atsiskaičiusį vilnietį energetikai milžiniškomis sąskaitomis nubaudė už tai, kad jis atostogavo ir nebuvo namuose.

Jo namuose įrengtas senas karšto vandens skaitiklis rodė, kad vasaros mėnesiais keturis dešimtmečius auditoriumi dirbantis vyras suvartojo po 2–3 kubinius metrus vandens.

Atėję pakeisti prietaiso nauju ir neradę gyventojo namuose „Vilniaus energijos” atstovai žaibiškai pradėjo taikyti normatyvą. Dienos norma vienam žmogui – 0,092 kubinio metro.

Rašyti prašymų neketina

„Ar galima taip tyčiotis iš žmogaus? S. Stanevičiaus gatvėje gyvenu jau 24 metus, kiekvieną mėnesį deklaruoju skaitiklio rodmenis, moku už karštą vandenį, o jie man tokias sąskaitas atsiuntė. Galima pamanyti, kad kasdien baseine maudausi. Aš juk tiek net už šildymą nemoku”, – liejo apmaudą J. Badaras.

Pradėjęs aiškintis, kodėl „Vilniaus energija” pradėjo siųsti kosmines sąskaitas, kuriose karšto vandens suvartojimas nustatytas pagal patvirtintas normas, o ne pagal jo deklaruotus skaitiklio rodmenis, J. Badaras išgirdo, kad su raštu privalo kreiptis į klientų aptarnavimo centrą.

Tačiau vilnietis apsisprendė – pagal normas už karštą vandenį nemokėsiąs.

Jeigu nori, tegu „Vilniaus energija” su juo bylinėjasi.

Jokio pranešimo negavo

Aiškindamasis J. Badaras suprato, kad energetikai buvo atėję pakeisti karšto vandens skaitiklio. Tačiau Vilniaus gyventojas nuo liepos 15-osios atostogavo ir nebuvo namuose.

Jokio pranešimo, kad pas jį lankėsi „Vilniaus energijos” atstovai, J. Badaras pašto dėžutėje nerado.

„Juk galėjo laišką įmesti. Visas sąskaitas, pranešimus gaunu – niekas nedingsta, nes laiptinė rakinama. Galėjo pranešimą ir registruotu laišku atsiųsti”, – stebėjosi vilnietis.

Grįžus po atostogų rugpjūčio 3-iąją J.Badaro bute skaitiklis buvo pakeistas. Energetikai akte užrašė senojo prietaiso rodmenis, nustatė, kad vilnietis neklydo deklaruodamas. Bet liepos mėnesio sąskaita vis tiek buvo kosminė.

Gavęs iš „Vilniaus energijos” patikinimą, kad skaitiklio keitimo aktas, kuriame užfiksuotas suvartoto vandens kiekis, yra dokumentas, J.Badaras niekaip negalėjo suprasti, už ką energetikai jį toliau baudžia didžiulėmis sąskaitomis.

Energetikai reikalauja iš vyro paaiškinimo raštu, kodėl jis nebuvo namuose.

Žinojo visi gyventojai?

S. Stanevičiaus gatvės daugiabutyje karšto vandens skaitikliai keičiami nuo kovo 15-osios.

Anot „Vilniaus energijos” atstovo Arūno Ganiprausko, prieš pradedant jų įrengimą apie būsimus darbus buvo informuotas namo administratorius ir gyventojai.

„Kartais pasitaiko, kad keičiant skaitiklius nepavyksta patekti į kai kuriuos butus, todėl „Vilniaus energija” gegužės 3 dieną išsiuntė šių butų savininkams prašymus sudaryti sąlygas pakeisti apskaitos prietaisus arba nuo birželio mėnesio bus pradedamas taikyti teisės aktuose nustatytas normatyvas”, – aiškino A. Ganiprauskas.

J.Badaras tikino jokio pranešimo negavęs: „Vilniaus energijos” prašiau parodyti dokumentus, kuriuose būtų užfiksuota, kada įmonės atstovai manęs nesurado namuose, kokius pranešimus man siuntė. Bet nieko nepešiau.”

Liepė pačiam rūpintis

J. Badaro nuomone, neradę gyventojų namuose energetikai turėtų peržiūrėti senesnes sąskaitas ir pagal jas apskaičiuoti, kuris butas kiek sunaudoja vandens. O vadovautis kažkieno nustatytomis normomis – absurdas.

A. Ganiprauskas sakė, kad vilniečiui vienintelis kelias nubraukti milžiniškas sąskaitas – kreiptis į klientų aptarnavimo centrą Ateities gatvėje. Ten bus įvertinti apskaitos prietaiso rodmenys ir atlikti perskaičiavimai.

Su nauju skaitikliu – ir naujas mokestis

„Vilniaus energija” karšto vandens skaitiklius keičia naujais vadovaudamasi sostinės tarybos prieš dvejus metus patvirtintu mėnesiniu karšto vandens skaitiklio mokesčiu butui ir įpareigojimu sumontuoti modernius, turinčius nuotolinę duomenų nuskaitymo funkciją apskaitos prietaisus.

Į 3,82 lito skaitiklio mokestį įskaičiuotos skaitiklio pirkimo, montavimo, priežiūros ir remonto išlaidos.

Gyventojams butų, kuriuose sumontuoti naujieji skaitikliai, nebereikia kas mėnesį užrašyti suvartoto karšto vandens rodmenų.

Dauguma skaitiklių iki šiol buvo įrengti pačių vartotojų dar 1992–1993 metais. Jie neatitinka reikalavimų, gali būti veikiami magnetinio lauko. Be to, tie skaitikliai netikrinti nuo įrengimo, nors tai privalo būti daroma kas ketverius metus.

Jau pasitaikė atvejų, kai vilniečiai atsisakė tiekėjo skaitiklių, o jų turimi netvarkingi. Tada laikoma, kad toks vartotojas apskritai neturi skaitiklio ir karšto vandens sąnaudos skaičiuojamos pagal patvirtintas normas.

Šiuo metu karšto vandens mėnesio norma vienam gyventojui – 2,8 kubinio metro.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.