Birių krovinių skirstymo centrą įsirengusi bendrovė „Bega” netrukus žada paspartinti krovą – krantinėje montuojamas neseniai iš Rostoko atplukdytas galingas 124 tonų keliamosios galios mobilusis kranas „Liebherr”.
„Kranu krausime sojų rupinius, salyklą, kitus iš užsienio šalių per Klaipėdos uostą gabenamus žemės ūkio produktus. Tai – antrasis toks mūsų kranas”, – pasakojo „Begos” generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis.
Šiuo metu „Bega” per parą iškrauna daugiau kaip šimtą vagonų su lietuviškais žemės ūkio produktais. Daugiausia į užsienį išplukdoma rapsų.
Tuo pat metu Birių krovinių terminalo saugyklose kaupiamas iš Rusijos, Kazachstano gabenamas derlius – avižos, sojų pupelės, ekologiški grūdai, kitokios javų kultūros.
Lietuvos grūdų supirkėjai prognozuoja 4 mln. tonų derlių.
Maždaug pusė bus išgabenta į užsienį.
„Begos” birių krovinių centras per metus gali eksportuoti apie 2 mln. tonų grūdų. Uoste grūdus krauna ir koncerno „Achemos grupė” įmonė – Klaipėdos jūrų krovinių kompanija.
Daugiau galimybių atsivers tuomet, kai visiškai pakrauti 70 tūkstančių tonų talpos grūdvežiai pradės švartuotis prie naujojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu statomo pirso.
Prieplauka jau beveik įrengta, tereikia iki 13,2 metro išgilinti prieigas.
Pirsas turėjo būti baigtas dar praėjusių metų gruodį, bet darbai stringa.
Šio 52–54 mln. litų vertės statinio pabaigtuvių terminai buvo atidėti net triskart.