Kaip sukurti gerą logotipą?

Logotipas yra kiekvieno prekės ženklo atspindys. Be gero logotipo tikriausiai net „Apple” nebūtų tapusi tokia žymia pasaulinio masto kompanija. Juk būtent įmonės logotipas dažnai lemia požiūrį į prekę ar paslaugą. Kuriant naują prekės ženklą svarbiausia yra tikslus formos, dydžio ir spalvų pasirinkimas, o taip pat logotipo ilgaamžiškumas. Taigi, trumpai pristatome 7 prekės ženklo kūrimo etapus.

Nors kuriant logotipą didelį dėmesį reikia skirti spalvoms, nepamirškite, jog tai, kas paprasta kartais tampa geresniu sprendimu.<br>D. Umbrasas
Nors kuriant logotipą didelį dėmesį reikia skirti spalvoms, nepamirškite, jog tai, kas paprasta kartais tampa geresniu sprendimu.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 6, 2012, 5:34 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:35 AM

Trafareto braižymas

Logotipo kūrimo procesas prasideda nuo trafareto braižymo. Trafareto kūrimo darbai padės apsispręsti, kokios formos ir bruožų bus logotipas. Iš pradžių patartina nusipiešti ne vieną, o kelis trafaretus tam, jog vėliau būtų lengviau išsirinkti.

Būtent prie pradinio logotipo įvaizdžio kūrimo darbų dizaineriai turėtų praleisti daugiausiai laiko, nes tai yra logotipo pamatas. Kuriant prekės ar paslaugos ženklą taip pat svarbu turėti užtektinai informacijos apie įmonę, kuriai yra kuriamas logotipas. Tuomet bus galima laikytis tam tikrų taisyklių, kurios padės kuriant tolimesnį logotipo dizainą.

Logotipo formos parinkimas

Nusibraižę trafaretą keliaukite toliau ir pradėkite mąstyti apie logotipo formą: apmąstykite, ar nubraižėte tikslias prekės ženklo linijas, galbūt jas dar reikėtų koreguoti. Ženklo forma turi būti originali, nepatartina kurti logotipo, kuris asocijuotusi su kitais žinomų firmų logotipais. Toks prekės ženklo pasirinkimas bus nesąžiningas, be to, dings ir logotipo šskirtinumas.

Ilgaamžiškumas

Pieš pradedami tolimesnius logotipo kūrimo darbus sutelkite dėmesį į logotipo ilgaamžiškumą: apgalvokite ar parinktas įvaizdis bus įdomus, pavyzdžiui, po 10 metų. Žinoma, tiksliai nustatyti logotipo ilgaamžiškumo nepavyks, kadangi viskas keičiasi labai sparčiai, tačiau vertėtų dėmesį atkreipti į geometrinių formų reikšmes. Pavyzdžiui, apskirtimas yra savotiškas vienybės ir laiko tėkmės simbolis, o trikampis – ugnies, veržlumo atspindys. Šios formos turi pastovią reikšmę ir gali padėti apsispręsti.

Logotipo universalumas

Kitas svarbus aspektas - logotipo matomumas ant balto ir ant juodo fono. Dėl to vertėtų atsargiai derinti spalvas, bandyti įvairius variantus, kol galiausiai bus atrastas vienas tinkamiausias spalvų derinys. Nepamirškite parinkti logotipo dydžio – jis turi gerai atrodyti ant didelių reklaminių objektų ar plakatų, o taip pat ant vokų bei blankų. Trumpai tariant, prekės ženklas turi būti universalus.

Spalvų derinimas

Spalvos yra dar vienas aspektas, kuris reikalauja atidumo. Pavyzdžiui, kuriant šiltų atspalvių logotipą, patartina naudoti raudoną, geltoną, tinkami ir kitus geltonai spalvai giminingus atspalvius. Nepatartina naudoti tų spalvų, kurios yra perdėtai ryškios – tokios spalvos nebus patrauklios stebėtojui, kadangi jos erzina ir rėžia akis.

Solidesnio pobūdžio logotipui puikiai tiks ir tamsesnės spalvos: pilka, juoda ar rusva. Visgi kartais spalvų deriniai yra renkami individualiai, tad galima sulaužyti šias taisykles ir bandyti pateikti bei pritaikyti prekės ženklą naujai. Taip pat verta pasidomėti, kokios spalvos ir kaip veikia žmones.

Mokslininkai yra nustatę, jog žalia ir rusva veikia raminančiai, o raudona, oranžinė arba geltona žadina emocijas ir jausmus. Apgalvokite, kokias emocijas logotipas turėtų sužadinti aplinkiniams.

Šrifto tipo ir dydžio pasirinkimas

Vienas didžiausių dizainerių galvos skausmų logotipo kūrimo proecese yra šrifto tipo ir dydžio pasirinkimas. Prieš renkantis šriftą verta pasikliauti šiomis pagrindinėmis taisyklėmis:

• Venkite dažniausiai vartojamų šriftų (Calibri, Arial ir pan.)

• Įsitikinkite, jog net sumažinus logotipą vis dar bus matomas ir įskaitomas užrašas – jis juk ir yra tam, kad jį galėtų skaityti kiti. Taigi šriftas turi būti parenkamas labai atsakingai. Ši taisyklė galioja ir šrifto dydžio nustatymui.

• Kartais dizaineriai pamiršta svarbią taisyklę – kuriant užrašą patartina naudoti vieną šriftą, o ne kelis. Šriftų ir dydžių įvairovė logotipą paverčia netvarkingu ir nepatraukliu.

• Kuo originalesnis šriftas ir spalvos bus parenkamos, tuo logotipas bus sėkmingesnis. „Yahoo!“, „Coca Cola“ ar „McDonalds“ logotipai yra puikus pazyzdys.

Ar logotipas bus atpažįstamas?

Parinkus spalvas, šriftą bei formas svarbu apgalvoti, kaip logotipą paversti atpažįstamu. Na, o raktas į pripažinimą ir yra būtent spalvos, formų, dydžių bei pasirinktos idėjos originalumas. Tam, kad sužinoti ar logotipas bus atpažįstamas pirmiausia reikėtų pabandyti palyginti logotipą su kitais šalyje sukurtais prekės ženklais.

Vertėtų paanalizuoti ar ženklas būtų tikrai gerai atpažįstamas ir išskirtinis tiek plačiaformatėje spaudoje, tiek ant mažų vokų, blankų ir pan. Taip pat vertėtų paeksperimentuoti su logotipo dydžiais ir stebėti ar jis nepraranda savo patrauklumo.

Nors kuriant logotipą didelį dėmesį reikia skirti spalvoms, nepamirškite, jog tai, kas paprasta kartais tampa geresniu sprendimu. Pažvelkime į garsiausių pasaulio firmų logotipus („Apple“, „Nike“, „Puma“ ir pan.) ir išvysime, jog visa logotipo sėkmė slypi paprastume.

Straipsnis iš naujienų portalo itnaujienos.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.