Švediška sistema stebės, ką perka lietuviai, ir apsipirkti siūlys pigiau

Kaip prisivilioti daugiau klientų, pamaloninti esamus ir susigrąžinti pasitraukusius? Tai nuolat sprendžiantys prekybos centrai ieško vis naujų metodų arba tobulina jau įdiegtas lojalumo programas.

Pasinaudojęs asmeniniais duomenimis, esančiais lojalumo kortelėje, prekybos centras „Rimi“ sudarys specialų nuolaidų sąrašą.<br>D. Umbrasas
Pasinaudojęs asmeniniais duomenimis, esančiais lojalumo kortelėje, prekybos centras „Rimi“ sudarys specialų nuolaidų sąrašą.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Šarūnas Meškys

Oct 11, 2012, 11:48 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 4:52 AM

„Jei mūsų klientas neturi kanarėlės, nuolaida paukščių lesalui jam nereikalinga“, - sakė „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė, pristatydama naują nuolaidų sistemą, kuri bus sudaryta pagal kiekvieno pirkėjo ankstesnius pirkinius ir įpročius.

Nuolaidų gausa didieji šalies prekybos centrai savo klientų jau seniai nebestebina, todėl tikimasi, kad projektas padės optimizuoti ir parinkti nuolaidas kiekvienam pirkėjui asmeniškai. Tačiau nei parduotuvių tinklas „Maxima“, nei „Iki“ savo konkurentų nebijo - klientams specialius pasiūlymus asmeniškai pateikia e. paštu ar trumposiomis žinutėmis.

Prekybos centro „Rimi“ pėdomis didieji konkurentai sekti neketina - jų pirkėjai individualius pasiūlymus gauna atsižvelgiant į klientų pirkinių istoriją. Pasak „Maxima“ viešųjų ryšių vadovės Olgos Malaškevičienės, klientai, pirkdami prekes, dažniausiai panaudoja nuolaidų kortelę. Remiantis kortelėje esančiais duomenimis, pirkėjams pateikiami individualūs pasiūlymai bei nuolaidų programos.

Lojalumo sistemą savo parduotuvėse jau beveik dešimtmetį naudoja ir mažmeninės prekybos tinklas „Iki“. 2003 metais pristatyta lojalumo programa pritraukė daugiau kaip milijoną pirkėjų. „Pagal klientų apsipirkimo įpročius pirkėjams siunčiame individualius pasiūlymus ir atsižvelgiame į pačių pirkėjų pageidavimus, todėl lojalius savo klientus jau pažįstame“, - sakė parduotuvių viešųjų ryšių atstovas Valdas Lopeta.

Anot V. Lopetos, geriausias būdas išsaugoti savo pirkėjus ir pritraukti naujų – pasiūlyti tai, ko jie neras kitur: „Prekiaujame produktais, kurių kitose parduotuvėse klientai nerastų.“

Parduotuvės patirtis rodo, kad specialios programos senjorams bei kitoms pirkėjų grupėms, specialiai sudaromos nuolaidos augina lojalumo programos dalyvių skaičių.

Naują nuolaidų sistemą įdiegęs parduotuvių tinklas „Rimi“ tikisi gerinti esamų klientų aptarnavimo kokybę ir tikisi, kad pirkėjų padaugės.

Nuolaidoms įsidėmėti - specialūs skirtukai

Asmenine nuolaidų sistema parduotuvėse „Rimi“ gali naudotis kiekvienas pirkėjas, turintis lojalumo kortelę. Tačiau tikėtina, kad projektui pritaikytas įrenginys su liečiamu ekranu bus patogus ne visiems vartotojams. „Vyresnio amžiaus klientai gali susidurti su sunkumais, tačiau jiems padės specialūs darbuotojai“, - sakė R. Stanaitytė-Česnulienė.

Prie naujojo nuolaidų terminalo priėjęs garbaus amžiaus pilietis kaip mat pristigo informacijos, kaip tuo terminalu naudotis. Tačiau juk kiekviena naujovė iš pradžių gali sukelti šiokių tokių sunkumų. „Net ir tuomet, kai atsirado prekybos centro vežimėlių sistema, tekdavo parodyti, kur įkišti monetą, kaip atskirti vežimėlį nuo grandinės ir kaip grąžinus atsiimti monetą“, - tikino parduotuvių tinklo atstovė.

Anot jos, vyresnio amžiaus žmonės greitai išmoks naudotis terminalu, nes jie - vieni smalsiausių klientų.

Jame nurodyti produktai, kuriems taikomos nuolaidos, bus pažymėti specialiu skirtuku. Be to, suteikta galimybė atsispausdinti nuolaidų sąrašą – taip pavyks neužmiršti specialių nuolaidų.

Manoma, kad projektas padės išvengti klientų nusiskundimų, jog juos prekybininkai užverčia reklaminiais lankstinukais. Perbraukus kortele, nuolaidų terminalo ekrane pasirodys sistemos parinkti pasiūlymai.

Švediška naujovė taps įpročiu

Greičiausiai iš pradžių prie lojalumo programos įrenginių nusidrieks eilės, tačiau įdiegus naujovę tokia situacija yra normali. Anot vadovės, didesnėse parduotuvėse klientų patogumui sumontuota po tris lojalumo programos įrenginius.

„Kadangi klientai dar nežino, kaip naudotis šia naujove, normalu, kad jiems kyla klausimų. Tikimės, kad vėliau tai taps įprastu apsipirkimo procesu“, - sakė R. Stanaitytė-Česnulienė.

Švedijos bendrovės ICA valdomas mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ naują programą įdiegė pasinaudojęs Skandinavijoje jau dešimtmetį veikiančia lojalumo kortelių panaudojimo sistema.

Pirmam lojalumo kortelių panaudojimo projektui Baltijos šalyse bendrovė skyrė beveik 3 mln. Lt. Nustatyti, kada ir kaip atsipirks investicijos – sudėtinga. Šio projekto tikslas - išlaikyti esamus klientus ir pritraukti naujų.

Šiuo metu parduotuvių tinklas „Rimi“ turi 800 tūkst. lojalumo kortelių, palyginti parduotuvių tinklas „Iki“ turi 1,5 mln. lojalumo kortelių, „Maxima“ - 1,7 mln. kortelių.

34 „Rimi“ parduotuvėse Lietuvoje įrengtas 51 terminalas, o iš viso Baltijos šalyse – 167.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.