„Ford“ traukiasi iš Belgijos

Tuomet, kai senosios Vakarų Europos šalys viliasi įveikusios kelerių pastarųjų metų ekonomikos krizę ir pragyvenimo nuosmukį, iš Belgijos traukiasi didžiulė amerikietiškų automobilių „Ford” gamykla. Mažai šaliai tokios kompanijos uždarymas – nemenkas smūgis.

„Ford“ gamyklos Belgijoje darbuotojo reakcija į pranešimą, kad bus uždaryta gamykla.<br>Reuters
„Ford“ gamyklos Belgijoje darbuotojo reakcija į pranešimą, kad bus uždaryta gamykla.<br>Reuters
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Jonušytė

Nov 5, 2012, 6:30 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 4:30 PM

Užsidarius įmonei Genko Limburgo mieste nuo 2014 metų be darbo liks 4,3 tūkst. darbuotojų, kurie visu šimtu procentų yra priklausomi nuo amerikietiškojo kapitalo „Ford Motor & Co“. Nedarbas ir nuostoliai šioje šalyje dar gresia maždaug 5 tūkst. įmonės tiekėjų ir kitų su ja susijusių asmenų. Kompensacijos darbuotojams dydis priklausys nuo fabrike išdirbtų metų, tačiau profesinės sąjungos derybose su kompanija paaiškėjo, kad kiekvienam atleistam darbuotojui „Ford“ skirs apie 77 tūkst. eurų, tai yra, gerokai mažiau nei vidutiniška 153 tūkst. eurų kompensacija, kokia buvo sumokėta „General Motors“ darbuotojams, netekusiems darbo 2010 metų rugpjūtį uždarius „Opel“ gamyklą Antverpene. Kai 2006 metais užsidarė „Volkswagen“ gamykla Briuselio Vorst rajone, darbuotojų išeitinės pašalpos vidurkis buvo apie 144 000 eurų.

Kai kuriems „Ford“ darbuotojams gali pasisekti, nes „Vorst Audi Brussels“ gamykla žada įdarbinti apie septyniasdešimt darbo neteksiančių specialistų. Šiuo metu profesinės sąjungos dirba itin aktyviai, bendromis jėgomis tikisi nemažai žmonių perkvalifikuoti.

Genko „Ford“ fabrikas krizės metu dirbo nuostolingai ir tik 65 procentų pajėgumu. Fordo automobilių paklausa Vakarų Europoje per pastaruosius penkerius metus sumažėjo 20 procentų. „Mondeo“, „S-Max“ ir „Galaxy“ automobilių gamyba iš Belgijos bus perkeltos į Ispanijos Valensijos regioną.

JAV automobilių gamybos kompanija „Ford Motor & Co“ yra pasirengusi Europoje atleisti iki 6 200 darbuotojų, apie 13 procentų visų čia dirbančių „Ford“ gamintojų. Gana brangi darbo jėga, ne visiškai išnaudojami fabrikų pajėgumai ir tebejaučiami ekonomikos krizės padariniai verčia šį JAV automobilių milžiną keisti savo strategiją.

Paskelbus Genko fabriko uždarymą, „Ford“ paviešino ir planus 2013 liepos mėnesį uždaryti „Ford Tranzito“ modelį Didžiojoje Britanijoje gaminančią Southamptono įmonę (500 darbuotojų) bei Dagenham‘o fabriką Rytų Londone. Iš viso ten planuojama atleisti apie pusantro tūkstančio žmonių. Ilgą laiką Didžioji Britanija buvo pagrindinis „Tranzit“ gamintojas Vakarų Europoje, tačiau nuo šiol šis modelis į Jungtinę Karalystę bus importuojamas tikriausiai iš Turkijos.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.