Antrarūšius batus kinams pardavinėjusi „Nike” užsitraukė nemalonę

Kinams tinka bet kas? Anaiptol. Pekinas vis griežčiau elgiasi su bendrovėmis, kurios šioje šalyje pardavinėja prastesnės kokybės gaminius, nors už juos reikalauja daugiau nei iš Europos ar JAV pirkėjų.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 12, 2012, 9:22 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 1:13 PM

Pekino rūstybę jau pajuto amerikiečių bendrovė „Nike”. Didžiausia pasaulio sporto prekių gamintoja turės sumokėti solidžią baudą.

„Nike” reklamavo Kinijoje savo gaminamus krepšinio batus „Zoom Hyperdunk” su dviguba oro pagalve.

Pekinas skyrė baudą

Už šiuos batus Kinijoje buvo prašoma per 200 JAV dolerių – maždaug 80 dolerių daugiau nei kitose valstybėse. Tačiau išaiškėjo, kad amerikiečiai siekė ne tik pasipelnyti, bet ir apmauti kinus.

Sportbačių padas, pasirodo, turėjo tik vieną oro pagalvę. Tačiau tik Kinijoje, nors Vakaruose – dvi.

Kai prieš metus „Nike” apgavystė buvo atskleista, amerikiečių bendrovė atsiėmė visus „Zoom Hyperdunk” ir pasiūlė klientams grąžinti pinigus.

Tačiau šis žingsnis neapsaugojo amerikiečių nuo bausmės. Pekino pramonės ir prekybos tarnyba neseniai „Nike” kompanijai už klaidinančią reklamą skyrė 780 tūkstančių dolerių baudą.

Tarnyba priekaištauja „Nike”, kad ji su kinais elgiasi kaip su antrarūšiais klientais.

Pripažino savo kaltę

Po šio sprendimo „Nike” pripažino, kad reklamuodama savo prekes pateikė klaidingų duomenų.

Tačiau bendrovė dievagojosi, kad laikėsi tiek Kinijos vyriausybės keliamų kokybės reikalavimų, tiek savo pačios kokybės standartų.

Amerikiečių sporto gamintojos paaiškinime sakoma, jog „Nike” bendrovė užtikrins ateityje visus Kinijos standartus ir reikalavimus, todėl tiek šios valstybės, tiek viso pasaulio klientams tieks kokybiškus gaminius.

Tačiau visa tai tik pažadai. Kita vertus, ką daugiau amerikiečiai galėjo pasiūlyti?

Ragina bausti griežčiau

Teisės ekspertai skirtą baudą laiko nepakankama bausme amerikiečių bendrovei.

„Tai buvo ne tik kinų vartotojų diskriminavimas, bet ir įstatymų pažeidimas”, – piktinosi Pekino advokatų biuro teisininkas Yi Shenghua.

Tai esą ne pirmas kartas, kai su kinų klientais Vakarų bendrovės elgiasi blogiau nei kitose rinkose.

„Klaidinanti reklama ir dvejopi standartai jau tapo normalia kai kurių tarptautinių bendrovių praktika”, – aiškino advokatas Yi Shenghua.

Todėl teisininkas paragino Kinijos vyriausybę imtis ryžtingesnių priemonių šalies vartotojams apsaugoti nuo tokios praktikos.

Pasak advokato, iki šiol baudos buvusios per mažos.

Paklausa vis mažėja

„Nike” įvaizdžiui padaryta žala galėtų būti skausmingesnė nei piniginė bauda. Juk verslas didžiausiam sportinių prekių gamintojui Kinijoje šiuo metu sekasi ne itin gerai.

Neseniai bendrovės atstovai pranešė, kad praėjusį ketvirtį jos pelnas sumažėjo 12 procentų, o artimiausių mėnesių užsakymai pirmą kartą per trejus metus krito.

„Kinų vartotojai tampa vis kritiškesni ir reiklesni”, – taip naujausią sporto gamintojo verslo plėtrą Kinijoje komentavo „Nike” prekės ženklo vadovas Charlie Densonas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.