Iššūkis lietuviams - plaukiojančios laboratorijos statyba

Po poros metų Klaipėdos universitetas turės naują mokslinių tyrimų laivą, kuris taps kuriamo Jūrinio slėnio dalimi. Svetur dairytis, kas pastatytų modernią laboratoriją ant vandens, neprireikė – laivas bus projektuojamas ir statomas čia pat uostamiestyje - bendrovėje „Vakarų Baltijos laivų statykla“. Per pastaruosius dvidešimt metų tai pirmasis laivas, kurį lietuviai stato Lietuvai. Laive sumontuota įranga leis atlikti visus pagrindinius okeonografinius tyrimus. Jo statyba taps mokymo proceso dalimi, jį stebėti ir mokytis bus kviečiami būsimieji laivų statybos inžinieriai.

Vilkikų, keltų, žvejybinių, aprūpinimo laivų, laivų - platformų statyboje besispecializuojanti bendrovė "Vakarų Baltijos laivų statykla" imsis ir plaukiojančios laboratorijos statybos.<br>J. Toliušytė
Vilkikų, keltų, žvejybinių, aprūpinimo laivų, laivų - platformų statyboje besispecializuojanti bendrovė "Vakarų Baltijos laivų statykla" imsis ir plaukiojančios laboratorijos statybos.<br>J. Toliušytė
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Nov 26, 2012, 4:45 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 2:50 AM

Klaipėdos universiteto (KU) rektoriaus profesoriaus Vaidučio Laurėno teigimu, mokslinių tyrimų laivas – ne prabanga, o būtinybė. Esą be jo sunku būtų įsivaizduoti kuriamą Nacionalinį jūros mokslų ir technologijų centrą. Laivas kainuos 33,5 mln. litų ir sudarys trečdalį viso Jūrinio slėnio projekto, kuris suvienys mokslą, studijas ir verslą, vertės. Pagal sutartį laivas turi būti baigtas statyti 2014 metų pabaigoje. Maždaug tuo pat metu ketinama baigti ir Jūrinio slėnio branduolio – mokslinių tyrimų laboratorijų komplekso statybą.

Laive tirs ir stebės

Mokslinio laivo statyba Lietuvai – iššūkis ir pačiai laivų statyklai, nes tai naujas laivo tipas, kurį meistrai sukurs nuo projekto iki rakto.

Naujojo laivo ilgis sieks 38,7 metrų, plotis – 12, borto aukštis – 4,5 m, grimzlė – 2,8 m. Laive bus įrengtos dvi stacionarios laboratorijos, skirtos geologiniams, biologiniams, fizikiniams – cheminiams tyrimams. Prireikus, papildomai bus galima pastatyti konteinerinio tipo laboratorijas. Laivo įgulą sudarys 6 žmonės, o mokslinis personalas – iki 18 žmonių. Laivą galima bus naudoti ir studentų praktikai.

Laivo projektavimas ir statyba finansuojami projekto „Jūrinio slėnio branduolio sukūrimas ir studijų infrastruktūros atnaujinimas (JŪRA)“ lėšomis, kurių didžiąją dalį sudaro Europos Sąjungos struktūrinė parama.

Jūrinės valstybės simbolis Mokslinių tyrimų laivas skirtas vykdyti visus pagrindinius okeanografinius tyrimus. Jis bus aprūpintas moderniausia ekspedicine įranga mokslinėms-tiriamosioms ekspedicijoms jūroje vykdyti: paimti mėginius hidrocheminiams, hidrobiologiniams tyrimams, atlikti dugno paviršiaus tyrimus, jo geologinę sandarą, tirti paskendusius objektus. Tačiau jis bus naudojamas ne tik moksliniams tikslams. Juo numatoma vykdyti jūrinės aplinkos monitoringą, tirti žuvų išteklius, aplinkos taršos incidentus, vykdyti palaidoto cheminio ginklo rajonų taršos stebėseną.

2006 metais Klaipėdos universitetas valstybės biudžeto lėšomis įsigijo mokomąjį burlaivį „Brabander“. Burlaivyje įdiegta moderni navigacinė įranga, sukomplektuotos šiuolaikinės gelbėjimo priemonės. Tai didžiausias Lietuvos burinis laivas, dažnai kviečiamas atstovauti mūsų šaliai tarptautinėse regatose, šventėse, laivų paraduose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.