Naudoti automobiliai žlugdo lenkų gamyklas

Kaimyninės šalies vyriausybė susizgribo, kad verkiant reikia gelbėti automobilių gamybos pramonę. Tik ar ne per vėlai?

Tychų regione – nerimas: „Fiat” ketina atleisti 1,5 tūkst. žmonių, o dėl to pajamų netektų daug vietos įmonių.<br>R. Butrimas
Tychų regione – nerimas: „Fiat” ketina atleisti 1,5 tūkst. žmonių, o dėl to pajamų netektų daug vietos įmonių.<br>R. Butrimas
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas („Lietuvos rytas”)

Dec 14, 2012, 7:14 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 3:45 PM

Daugelį metų ekspertai aiškino lenkams, kad šioje šalyje veikiančias gamyklas žlugdo didžiulis naudotų automobilių importas. Šalies valdžia pagaliau susizgribo, tačiau šaukštai gali būti po pietų.

Sunerimti Varšuvą privertė Italijos automobilių koncerno „Fiat” sprendimas atleisti trečdalį darbininkų Lenkijoje esančiame Tychų fabrike. Darbo neteks 1500 žmonių, nors per pastaruosius dvejus metus čia jau ir taip buvo atleista 1200.

Vyriausybė sušaukė skubų pasitarimą. Ne juokai – juk atleistų darbuotojų ryžtingai stos ginti profesinės sąjungos.

Protesto akcijų vargu ar pavyks išvengti, nes iš tikrųjų Tychose uždarbio neteks 4–6 kartus daugiau žmonių, negu skelbia italai. Mat daugelis šio regiono įmonių aptarnauja „Fiat” gamyklą.

Lengvųjų automobilių pramonės sektoriuje Lenkijoje dirba 100 tūkst. žmonių. Net trečdaliui jų kyla grėsmė netekti darbo.

Mat „Opel” ir „Fiat” fabrikuose šiais metais automobilių gamyba sumažėjo ketvirtadaliu, o kitąmet numatomas dar didesnis smukimas.

Smarkiai prastėjantys Lenkijos automobilių pramonės rezultatai yra visiška priešingybė kitoms Vidurio Europos valstybėms – Čekijai, Slovakijai, Vengrijai, kuriose gamyba ir toliau didėja.

Iš Lenkijos fabrikų šįmet išriedės 640 tūkst. automobilių, o Slovakijoje ir Čekijoje jų bus pagaminta atitinkamai 850 ir 1250 tūkstančių.

Mat kaimyninės valstybės įvedė palankesnius mokesčius investuotojams.

Būtent dėl to Vengrija neseniai laimėjo konkurencinę kovą su Lenkija dėl naujų „Mercedes” ir „Audi” gamyklų.

Be to, kaimyninės valstybės pradėjo skatinti automobilių pirkėjus: jiems suteikiama įvairių lengvatų, o senoms mašinoms nustatomi nemenki ekologijos mokesčiai.

Varšuva taip iki šiol nesielgė, todėl šalis tapo didžiausia naudotų automobilių importuotoja ES: kasmet į ją įvežama daugiau nei milijonas senienų.

Vis dėlto Lenkijos vyriausybė jau pradėjo siūlyti lengvatų investuotojams.

Ekonomikos ministras Januszas Piechocinskis pareiškė, jog gamintojams bus suteikta speciali finansinė parama, kad jie paliktų žmones dirbti nors puse etato.

Be to, ministras pažadėjo derėtis su „Fiat” vadovais ir kreipsis pagalbos į Čekijos gamintojus, kad šie įdarbintų italų atleistus lenkus.

Tiesa, „Fiat” koncerno sprendimas mažinti gamybą Lenkijoje greičiausiai yra politinis: taip norima įtikti Italijos valdžiai, kovojančiai su nedarbu.

Šiuolaikinę gamyklą Tychose pastatę italai teigė, kad ji yra pati pelningiausia.

Todėl sprendimas gamybą perkelti į savo šalį vargu ar yra susijęs vien su Europoje menkstančia automobilių paklausa.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.