Kova su internetiniais sukčiais persikelia ir už Lietuvos ribų

Kuo daugiau perkančiųjų internetu, tuo daugiau ir apkvailintųjų. Tačiau įsidrąsinę lietuviai savo teises siekia apginti ne tiktai gimtinėje, bet ir svetur.

Europos vartotojų teisių gynėjai daugiausia skundų iš nukentėjusiųjų sulaukia dėl interneto parduotuvių.<br>R. Danisevičius
Europos vartotojų teisių gynėjai daugiausia skundų iš nukentėjusiųjų sulaukia dėl interneto parduotuvių.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

Jan 10, 2013, 7:01 AM, atnaujinta Mar 13, 2018, 10:24 PM

Lietuvos vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl prekybos internetu. Juk ES rinka vis patrauklesnė ieškoti įvairesnių ir pigesnių prekių nekeliant kojos iš namų.

„Natūralu, kad kyla nesklandumų – prekės nepristatomos, pristatomos ne laiku arba ne tokios kaip užsakytos, nekokybiškos.

Apmaudu, kad internete gausu sukčių – netikrų interneto parduotuvių”, – pasakojo tokius skundus nagrinėjančio Europos vartotojų teisių centro (EVTC) Lietuvoje atstovė Jaunė Dalinkevičiūtė.

Nuo 2005-ųjų, kai Lietuvoje įsikūrė EVTC, skundų skaičius kasmet didėjo, nors pastaraisiais metais jų srautas vos sumenko.

Pernai EVTC Lietuvoje sulaukė 856 skundų ir paklausimų, 2011-aisiais – 925, 2010-aisiais – 1091. EVTC atstovai mano, jog lietuviai vis geriau išmano savo teises ir tampa atsargesni.

Šautuvo taip ir nesulaukė

J. Dalinkevičiūtė papasakojo keletą istorijų, su kuriomis teko susidurti vartotojų teisių gynėjams.

Lietuviui, panorusiam Lenkijos interneto svetainėje įsigyti pneumatinį ginklą, teko nusivilti. Užuot gavęs tokį pirkinį, jis turėjo suraityti ne vieną skundą.

Už ginklą vyras sumokėjo 720 eurų, atsiskaitė iš savo kredito kortelės sąskaitos.

Bet finansinių bėdų prispirtas pardavėjas nebegalėjo pristatyti užsakytos prekės. Užuot grąžinęs pinigus iškart, jis lietuviui pasiūlė pervesti po 100 eurų.

Pirkėjui toks sandoris nepatiko. Parašęs skundą jis sulaukė vartotojų teisių gynėjų ir Lenkijos pardavėjų inspekcijos pagalbos ir atgavo pinigus.

Kovojo dėl marškinių

Į EVTC Lietuvoje kreipėsi ir vartotojas, slovakams priklausančioje interneto parduotuvėje užsisakęs vyriškus marškinius ir gavęs patvirtinimą su mokėtina suma.

Po kelių dienų vartotojas sulaukė elektroninio pranešimo, kad užsakymas buvo anuliuotas dėl pardavimo sistemos sutrikimų. Lietuviui buvo pasiūlyta tą pačią prekę užsisakyti iš naujo, tačiau ji jau kainavo kone dvigubai daugiau.

Vartotojas iškart elektroniniu paštu pardavėjui pateikė pretenziją, kad tai – nesąžininga, o jis turįs teisę pirkti už pirminę kainą, tačiau sulaukė neigiamo atsakymo.

Tada vyras kreipėsi į EVTC Lietuvoje, šis pretenziją persiuntė kolegoms Slovakijoje. Išnagrinėjus skundą vartotojui buvo suteikta teisė užsisakyti prekę už pradinę kainą.

Užsiplėšė už siuntimą

Kelias lietuves papiktino Prancūzijos interneto parduotuvė, kai paaiškėjo, kad ji vietoj svetainėje nurodomo 5 procentų siuntimo mokesčio taiko 25 procentų dydžio mokestį. Vartotojos kreipėsi į pardavėją prašydamos grąžinti permokėtą sumą, bet šis atsisakė.

EVTC Prancūzijoje pardavėjui išaiškino, kad jis privalantis grąžinti vartotojoms permokėtą sumą ir ištaisyti klaidinamą informaciją svetainėje.

Pardavėjas pasiūlė permoką lietuvėms grąžinti apsipirkimo čekiais. Vartotojoms šis pasiūlymas tiko.

Nemalonumų turėjo ir vienas motociklininkas. Gavęs internetu užsisakytą motociklininko striukę, išvydo, kad jos kokybė ne tokia, kokia buvo reklamuojama.

Iš pradžių pardavėjas sutiko priimti prekę ir grąžinti pinigus, bet vėliau apsigalvojo. Tada vyras kreipėsi į vartotojų teisių gynėjus, prie savo skundo jis pridėjo ir nekokybiško pirkinio nuotraukas.

Įsikišus Liuksemburgo teisininkams lietuvis susigrąžino pinigus.

Skundžiasi keleiviai

Kiekvienais metais daugėja besiskundžiančių ir dėl pažeistų oro keleivių teisių.

„ES piliečiai daugiau keliauja, nes skrydžiai tampa įperkami daugeliui žmonių.

Tačiau būna, kad skrydžiai atšaukiami, atidedami daugiau nei 2 valandoms arba keleivius atsisakoma vežti.

Nemažai skundų sulaukiame ir dėl dingusio, vėluojančio, sugadinto bagažo, taip pat dėl iš lagaminų dingusių daiktų”, – vardijo J.Dalinkevičiūtė.

Ginčijasi ir dėl suknelių, ir dėl šunų

Visus ES ir Norvegijoje bei Islandijoje įsikūrusius Europos vartotojų centrus vienija tarptautinis tinklas „ECC-Net”. Jo naujausioje ataskaitoje pateikiami atvejai, kai gyventojai apgynė savo teises.

Viena norvegė nusipirko anglų buldogų šuniuką iš Švedijos augintojų. Naujieji šeimininkai iškart pastebėjo, kad jis serga. Kelis kartus apsilankius pas veterinarus ir po gydymo vaistais augintinį teko užmigdyti.

Skrodimas parodė, kad gyvūnas turėjo įgimtą ligą. Vartotoja susisiekė su pardavėju reikalaudama kompensacijos. Pardavėjas nesutiko padengti moters patirtų nuostolių. Šį skundą iki šiol nagrinėja Švedijos vartotojų teisių gynėjai.

Nepasisekė dar vienai norvegei, iš švedų pardavėjų įsigijusiai vestuvinę suknelę. Moteris turėjo ją gauti per 30 dienų, tačiau pirkinys laiku jos nepasiekė: suknelė atkeliavo tik po vestuvių.

Įsikišus Švedijos vartotojų teisių gynėjams pirkėja gavo antrą suknelę, kurią galėjo parduoti, kad padengtų išlaidas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.