Išpardavimai traukia ir garsenybes

Prieš Kalėdas dažna Kauno parduotuvė buvo sausakimša. Atrodytų, jog pinigus žmonės išleido pirkdami dovanas artimiesiems. Tačiau sausį prasidėję išpardavimai pirkėjus vėl vilioja grumtis dėl pirkinių.

Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė ("Laikinoji sostinė")

2013-01-13 17:00, atnaujinta 2018-03-13 20:51

Išpardavimai sausį – puiki proga ir galimybė pirkėjams už prekes mokėti gerokai mažiau, o pardavėjams – suaktyvinti vangią pošventinę prekybą ir laiku išparduoti sezoninius gaminius.

Išpardavimai vos prasidėjus naujiems metams tapo tokie madingi, kad daugelis žmonių jų laukia ne mažiau nei švenčių. Ir su pasitenkinimu už dažnai iš anksto nusižiūrėtą gaminį, jei dar liko patinkančių modelių, reikiamų dydžių, spalvų, modelių, moka keliskart pigiau.

Psichologai pataria per išpardavimus nepamesti galvos – vaikydamiesi nuolaidų žmonės dažnai prisiperka ir to, ko jiems visai nereikia.

Kainų strategija skirtinga

Nors įprastai pirmomis sausio dienomis prekybininkai pirkėjus masinti pradeda nedidelėmis nuolaidomis, kurios apogėjų pasiekia vasarį, šiemet nemaža dalis parduotuvių iš karto paskelbė 50 ar net 80 proc. nuolaidas. Vienur jos taikomos tik sezoninėms, kitur kone visoms prekėms.

„Kokią kainodaros strategiją taikyti, sprendžia kiekvienas prekybininkas. Nors ir retai, tačiau pasitaiko, kad išpardavimai pradedami nuo didžiausių nuolaidų ir baigiami mažiausiomis“, – aiškino Lietuvos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas.

Jo teigimu, aprangos ir avalynės pardavėjai skuba parduoti prekes prieš atvykstant naujoms kolekcijoms. Išpardavimai leidžia patirti kuo mažiau nuolaidų ir ištuštinti parduotuvių lentynas.

Buitinės technikos ir kitų namų apyvokos daiktų išpardavimai sausį rengiami, kad atgytų merdinti prekyba. Tam tikrais atvejais tai daroma norint išparduoti likučius.

„Taikant solidžias nuolaidas išparduodami kalėdinės prekybos metu neparduotų prekių modeliai. Tuo naudojasi kompiuterių ar buities techniką atnaujinti norintys žmonės“, – teigė buities technika prekiaujančios bendrovės atstovė Eglė Žemaitienė.

Nesąžiningų prekeivių mažėja

Ar per išpardavimus pirkėjai nėra įviliojami į kainų pinkles, kai jos dirbtinai padidinamos, o vėliau neva sumažinamos?

L. Vilimas tikino, jog nesąžiningų pardavėjų dar pasitaiko, tačiau jų nėra daug.

„Esant tokiai stipriai konkurencijai, mėginimai apgauti pirkėjus prilygsta susinaikinimui. Galbūt nesąžiningai prekiaujant pavyksta iš kiekvienos prekės uždirbti papildomus 10 ar 50 litų, tačiau pirkėjus tai atbaido visam laikui“, – tvirtino L. Vilimas.

Nacionalinės vartotojų teisės apsaugos tarnybos atstovas Vitas Jonas Ūsas tvirtino, jog skundų dėl informavimo pažeidimų pastaruoju metu iš pirkėjų sulaukiama vis mažiau. Nesąžininga komercine veikla užsiima savęs negerbiantys ir apie verslo plėtrą negalvojantys prekybininkai.

Pinga net prabangos prekės

Nors apie išpardavimus garsiausiai skelbia populiarių prekių ženklų aprangos ir avalynės pardavėjai, jau paskutinėmis gruodžio ir pirmosiomis sausio dienomis jų neišvengia net prabangios parduotuvės.

„Išpardavimai yra neišvengiami dėl kelių priežasčių, nors prabangių drabužių gamintojai paprastai apie juos garsiai nešaukia“, – kalbėjo pasaulyje žinomų prekių ženklų drabužių parduotuvėms vadovaujantis kaunietis verslininkas Vytautas Švirinas.

Jo teigimu, tai – būdas išparduoti rudens ir žiemos prekes ir paruošti erdves naujai kolekcijai. Šalia ankstesnių kolekcijų nedera naujų drabužių modeliai, spalvos, audiniai.

Dažniausiai garsūs prekės ženklai žiemos išpardavimus pradeda skelbdami apie 20–30 proc. nuolaidas, kurios sausio pabaigoje ar vasario pradžioje pasiekia 40–50 proc. ribą. Galutiniai kovo išpardavimai dar patrauklesni.

„Akivaizdu, jog dalis prekių yra paklausios ne tik šaltuoju, bet ir šiltuoju sezonu, todėl joms taikomos mažesnės nuolaidos. Pirkėjai neturėtų tuo stebėtis“, – sakė V.Švirinas.

Šokėją vilioja nuolaidos

„Išpardavimai – tai galimybė įsigyti prekę, į kurią anksčiau tik akis ganei“, – juokaudamas kalbėjo šokėjas Saulius Skambinas.

Kaip ir jo žmona dainininkė Karina Krysko-Skambinė, aprangai nemažai dėmesio skiriantis kaunietis išpardavimų vergu savęs nelaiko, tačiau nuolaidomis dažnai pasinaudoja. Ši taisyklė negalioja tik Skambinams įsigyjant scenos aprangą koncertams ir kitiems pasirodymams.

„Per išpardavimus specialiai nevykstame į Angliją, Airiją, Vokietiją ar Lenkiją. Tačiau jei būdami svečiose šalyse pamatome nuolaidas, nepraleidžiame galimybės apsipirkti. Juk per išpardavimus nukainotos prekės nėra prastesnės kokybės nei anksčiau“, – tvirtino S. Skambinas.

Lietuvoje išpardavimai porą traukia dar labiau. Anot Skambinų, kitu metu daugelio prekių kainos būna smarkiai išpūstos.

Siūlo apsišarvuoti kantrybe

Nors per išpardavimus naivu būtų tikėtis tokio pat gausaus asortimento kaip prasidedant sezonui, Skambinai iš patirties gali pasakyti, jog tie, kurie sumažintomis kainomis susivilioja pirmieji, laimi.

Tuomet pasiūla didžiausia ir galima rinktis iš gausiausio prekių kiekio ir geriausių gaminių. Išpardavimams įsibėgėjus įprastai pasirinkimas sparčiai mažėja, nelieka populiarių dydžių ir madingų spalvų.

Atlikėjų šeima žino, kad išsiruošus į išpardavimus verta apsišarvuoti kantrybe, nes nukainojus daugelį prekių didėja pirkėjų srautai.

„Išpardavimų metu būtina atidžiai ir apgalvotai rinktis bei visada pasimatuoti tai, ką ruošiamasi įsigyti. Nevertėtų manyti, kad su didele nuolaida įsigytą daiktą kitą dieną bus paprasta pasikeisti į tos pačios spalvos, modelio, bet kito dydžio gaminį“, – aiškino S. Skambinas.

Jei per išpardavimus prekė atpinga du ar tris kartus, šokėjo manymu, naudinga įsigyti net keletą daiktų iš karto.

Ar pirkdami per išpardavimus Skambinai nebijo atrodyti nemadingi? Atlikėjai nesivaiko gamintojų ženklų ir aklai neseka mados. Jie stengiasi atrodyti stilingi, o tai – savitumo išraiška.

Apsipirkti vyksta į Londoną

Ilgokai Londone gyvenusi kaunietė mados fotografė Rasa Kijakauskienė tikino, jog gyvenimo be išpardavimų neįsivaizduoja.

„Anglams ir kitiems Londono gyventojams išpardavimai tapo tarsi savotiška jų gyvenimo dalimi. Ypač tai juntama antrąją Kalėdų dieną ir iškart po Naujųjų metų, kai daugelis parduotuvių paskelbia didelius išpardavimus ir sutraukia milijonus pirkėjų. Tokie pasiūlymai mane viliojo tada, kai dar gyvenau Anglijoje, vilioja ir dabar, kai į šį miestą vykstu paviešėti“, – sakė moteris.

R. Kijakauskienė pastebėjo, kad labiausiai masinantys išpardavimai yra tie, per kuriuos sezono prekėms jau pirmąją dieną taikomos 80 proc. nuolaidos. Tuomet galima pigiai įsigyti itin madingų ir stilingų drabužių, aksesuarų, batų.

„Pas mus tokie išpardavimai dar gana reti. Madingų drabužių ar batų su didele nuolaida siūlyti neskubama. Kai kainos nesikandžioja, dažniausiai jau nebūna iš ko rinktis“, – tvirtino moteris.

Fotografei patinka, kad šiuo metu Kaune taikomos nemažos nuolaidos namų apyvokos prekėms. Pasinaudojusi išskirtiniais pasiūlymais ji įsigijo baldų ir interjero dekoro prekių.

Ragina nepamesti galvos

Kaunietis psichologas Jonas Kilijonas patarė žmonėms per išpardavimus šturmuojant parduotuves neprarasti sveiko proto ir neprisipirkti nereikalingų daiktų.

„Išpardavimai ir įvairios akcijos naudingi abiem pusėms: ir pardavėjams, ir pirkėjams. Vieni išsivalo sandėlius ir suaktyvina prekybą, kiti turi galimybę pigiau nusipirkti vieną ar kitą prekę ir taip sutaupyti. Tačiau, kai perkama viskas, kam taikomos nuolaidos, apie taupumą nėra nė kalbos“, – teigė specialistas.

Rinkodaros specialistai puikiai išmano žmogaus psichologiją, todėl rengdami išpardavimus jie griebiasi įvairių triukų, kurie padeda į parduotuves sutraukti minias pirkėjų.

Išpardavimų vaikymasis vieniems žmonėms tampa priklausomybe, kitiems – laisvalaikio leidimo būdu.

Prekybininkų gudrybės labiau veikia moteris, kurios gerokai aktyviau nei vyrai pasineria į apsipirkimo bumą.

„Net jei daikto vertė per išpardavimą siekia vos penktadalį ankstesnės sumos, pagalvokite, ar jo tikrai reikia, ar turėsite jį kur pritaikyti. Per išpardavimus be saiko leidžiamus pinigus galima panaudoti laisvalaikiui ar atostogoms praturtinti“, – tvirtino psichologas.

Apsipirkimas – maloni pramoga

Aušra Lapinskienė, pirkinių centro „Savas“ vadovė

„Išpardavimai – vienas patraukliausių prekybos centro laikotarpių. Po smagaus Kalėdų šurmulio, kai pirkėjai iš lentynų šlavė kosmetiką, parfumeriją, žaislus, suvenyrus, papuošalus ir maistą, atėjo metas pirkti drabužius bei avalynę. Tie, kas turėjo kantrybės ir sulaukė sausio, nemažai sutaupydami gali atnaujinti drabužines madinga ir kokybiška apranga. Žiema dar tik įpusėjo, o daugeliui sezoninių prekių taikomos nuolaidos, kurios netrukus pasieks net 60–80 proc. ribą.

Išpardavimai skirti moteriškoms, vyriškoms ir vaikiškoms prekėms, todėl pirkinių paieška šiuo metu daugeliui kauniečių bei miesto svečių tampa ir malonia šeimos pramoga.

Metas pirkti vilnonę patalynę

Asta Kančelskienė, bendrovės „Flokati“ direktorė

„Kai lauke šalta, palaikyti reikiamą kūno temperatūrą organizmui padeda tinkamai parinkti drabužiai. Geriausiai sušildo vilna, juk dar iš mamų ir senelių lūpų skambėdavo odės apie gydomąsias bei šildomąsias šio natūralaus pluošto savybes. Iš aukščiausios kokybės ėriukų, kupranugarių, Kašmyro ožkų ir avių merinosų vilnos pagamintos pirštinės, šalikai, kojinės, kepurės, švarkeliai, kelnės nuo šalčio apsaugo net per speigą.

Pasiklojus vilnonį paklotą ir užsiklojus tokia pat antklode net žiemą galima miegoti prie atviro lango. Sausį vilnonei patalynei taikomos iki 50 proc. nuolaidos.“

Pirkėjai turėtų suskubti

Kristina Dilinskaitė, prekybos centro „Molas“ atstovė

„Didžiausi išpardavimai rengiami žiemos pradžioje ir vasaros pabaigoje. Įprastai jie vyksta trimis etapais. Žiemą pirmasis startas skelbiamas gruodžio pabaigoje, iš karto po Kalėdų.

Tuomet daugelyje parduotuvių sezoninėms prekėms taikoma iki 20 proc. nuolaida.

Nuo sausio 10–15 dienos nuolaidos išauga iki 50 proc. Iki vasario vidurio nuolaidos pasiekia net 80 proc.

Šiemet įspūdingi išpardavimai vyksta ne vien apranga ir avalyne prekiaujančiose, bet ir buities prekes siūlančiose parduotuvėse.

Išpardavimai į centrą labiausiai vilioja moteris.

Tačiau pigiau apsipirkti taip pat mėgsta studentai ir pensininkai.

Nesiūlau laukti išpardavimų pabaigos, nes tuomet galima neberasti reikiamų prekių. Juk išparduodamų gaminių skaičius ribotas.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.