Šiuolaikiniai biurai virsta antraisiais namais

Greitėjant gyvenimo spartai žmogus ir dirba daugiau. Neretai darbo vietoje praleidžiama daugiau laiko nei namuose. Štai kodėl ir biurų interjerai pamažu tampa panašūs į gyvenamųjų namų.

Architekto Algimanto Kančo ir interjero dizainerės G.Kančaitės sukurtas biuras pristatytas geriausio metų interjero apdovanojimui gauti.
Architekto Algimanto Kančo ir interjero dizainerės G.Kančaitės sukurtas biuras pristatytas geriausio metų interjero apdovanojimui gauti.
Daugiau nuotraukų (1)

Ingrida Žirlienė ("Laikinoji sostinė")

Jan 20, 2013, 9:48 AM, atnaujinta Mar 13, 2018, 4:12 PM

Rengdamos šiuolaikinius biurus bendrovės dažnai siekia, kad jie būtų ne tik patogūs, bet ir atskleistų įmonės vertybes bei taptų svarbia įvaizdžio dalimi klientams.

Biuro interjeras stipriai veikia darbuotojų produktyvumą ir motyvaciją, todėl svarbu, kad jie biure jaustųsi patogiai, būtų darbingi, galėtų realizuoti save ir didžiuotųsi savo darbo vieta.

Biure svarbios ne tik dirbti padedančios sienų ar grindų spalvos, dideli langai ar tiesiog patogūs baldai.

Daug laiko darbo vietoje praleidžiančiam žmogui laiką taupo ir išmaniosios technologijos, protingi sprendimai, padedantys nesiblaškyti dėl neveikiančio spausdintuvo, o visą dėmesį sutelkti į idėjų kūrimą.

Dovanų – kavos aparatas

Vienuoliktus metus veikiančios vienos Kauno radijo stoties darbuotojai prieš trejus metus buvo perkraustyti į naują biurų pastatą. Dideli langai, pro kuriuos matyti pusė Kauno, originalios patalpų pertvaros, jaukios erdvės – šiuos privalumus visi greitai įvertino. Žiemą šiame biure maloniai šilta, karštą vasarą – vėsu.

„Be jokios abejonės, kūrybiniams darbuotojams turi įtakos biuro aplinka“, – įsitikinęs radijo stoties vadovas Nedas Šinkūnas.

Ne mažiau nei jauki aplinka jam ir jo darbuotojams svarbu, kad visa kompiuterų įranga veiktų nepriekaištingai.

„Mūsų darbo įrankis – kompiuterių technika, todėl investicijų jai gailėti negalima“, – priduria N.Šinkūnas.

Šios radijo stoties biure stovi ir kavos virimo aparatas. „Iš jo kava skanesnė, tai – puiki motyvacijos priemonė. Tikrai darbuotojai nepiktnaudžiauja ir prie to aparato nestoviniuoja pusę dienos“, – džiaugiasi įmonės vadovas.

Stalas stalui nelygu

Geras vadovas žino: gražioje ir jaukioje aplinkoje jo darbuotojas dirbs geriau negu belangiame nevėdinamame kambarėlyje.

Taupumas šiuo atžvilgiu neatsiperka. Jeigu darbuotojas galėtų rinktis, kiekvienam labiau patiktų sėdėti prie lango, pro kurį atsiveria žalios medžių lapijos vaizdas, kiekvienas norėtų sėdėti prie ekologiško stalo ant patogios, sėdinčiojo anatomijai pritaikytos kėdės.

Darbuotojui svarbu, kad kompiuteris negadintų akių, kad visi biure esantys įrenginiai – spausdintuvas, fakso aparatas, skeneris, kopijuoklis – veiktų negesdami ir netrukdydami labai brangaus laiko.

„Stalas ir kėdė turi būti ergonomiški, – kaip savaime suprantamą dalyką pabrėžia interjero dizainerė Gustė Kančaitė. – Todėl stalo paviršius, dydis, aukštis priklauso nuo įmonės veiklos srities. Mums reikia didelių stalų, ant kurių tilptų daug popierių, brėžinių, o banko darbuotojai tokio stalo tikrai nereikia.“

Natūralios medžiagos jau grįžo į madą – ne išimtis ir biuro baldai. Žmogui tikrai maloniau sėdėti prie pušinio nei prie stiklinio stalo.

Tinka pastelinės spalvos

Biuro patalpoms tinka visos gamtos spalvos, jos neblaško dėmesio, padeda susitelkti, mažina stresą.

„Tiesa, koridorius ar kitas nekabinetines erdves galima nudažyti ir įdomesnėmis spalvomis. Jas išvydęs darbuotojas prasiblaško, nukreipia mintis kitur“, – pataria dizainerė.

Paprastai intensyvias biuro spalvas renkasi jauni kūrybinėje srityje dirbantys vadovai.

Norint, kad darbuotojai jaustųsi gerai, nederėtų vienodai apšviesti visų biuro patalpų.

Taip, darbo vieta turėtų būti gerai apšviesta, tačiau koridoriai, kitos bendro naudojimo patalpos galėtų pasipuošti šviestuvais, skleidžiančiais ne tokią intensyvią šviesą.

„Svarbu nesudaryti operacinės vaizdo, nes žmogui tokioje aplinkoje bus sunku“, – pataria G.Kančaitė.

Dušas biure? Kodėl gi – ne!

Protingam šiuolaikiniam darbdaviui jau neturėtų kilti abejonių dėl to, ar reikia biure virtuvėlės, o joje – šaldytuvo, mikrobangų krosnelės, stalo, virdulio. Tai savaime suprantami dalykai, kuriuos labai vertina darbuotojai.

Nieko nebestebina ir dušo patalpa, įrengta biure. Tiesa, nusiprausti galima tikrai ne kiekviename biure, tačiau daug keliaujantis įmonės vadovas ar kiti darbuotojai dušo patalpą laiko būtinybe.

„Jeigu direktorius ryte išlipo iš lėktuvo, nuvažiavo tiesiai į darbą, o per pietus jis turi svarbų dalykinį susitikimą, jam nebėra laiko nuvykti į namus ir nusiprausti. Tą jis gali padaryti biure“, – pasakoja G.Kančaitė.

Vadovo kabinetas – prabangus

Įmonės vadovas daugiausia dėmesio turi skirti įvaizdžiui. Jį palaikyti padeda ne tik skoningai ir reprezentatyviai įrengtas priimamasis, į kurį pirmiausia ir patenka klientas ar svečias. Priimamojo sienas galima papuošti gautomis padėkomis, apdovanojimais ir diplomais.

Svarbus ir paties direktoriaus kabinetas. Jis drauge turi būti ir prabangus, ir įdomus, ir skoningas. Net ir šiuolaikiniame interjere vadovo kabinetą dažnai puošia klasikinės detalės, tarkim, medžio masyvo sunkus stalas arba odiniai baldai.

Priešingai nei kitose patalpose, direktoriaus kabineto grindys gali būti ne tokios praktiškos.

„Labai gražiai ir skoningai atrodo medinės grindys, tačiau jų priežiūra sudėtingesnė nei, tarkim, laminuotų grindų.

Vis dėlto įmonės vadovas turėtų sau leisti tokią prabangą“, – pataria dizainerė.

Mažiausiai tiek kvadratinių metrų ploto vienam darbuotojui turi būti skirta kabinete.

Vaclovas Daukintis, UAB „Vadasiga“ direktorius

„Biuro interjeras – svarbi bet kurios bendrovės įvaizdžio dalis. Jei klientas ar darbuotojas, atėjęs į biurą, mato nusidėvėjusį stalą ir kėdę, toks vaizdas nuteikia prastokai. Kaip teatras prasideda nuo drabužinės, taip biuras – nuo priimamojo.

Kalbant apie pačius darbuotojus, svarbu nepamiršti, kad biure jie praleidžia didžiąją dienos dalį. Todėl biure darbuotojui turi būti patogu, jauku ir malonu dirbti. Pastaraisiais metais gamintojai daug dėmesio kreipia į baldų ekologiškumą ir ergonomiškumą. Dabar gaminama daug biuro baldų, kurie pritaikomi skirtingų ūgių žmonėms: ypač Skandinavijoje kreipiamas dėmesys į tokios konstrukcijos stalą, kurio aukštis gali būti reguliuojamas pagal darbuotojo ūgį. Ne mažiau svarbu ir patogios kėdės, kurių sėdimosios dalys padengiamos natūraliu audiniu arba orą praleidžiančiu tinkleliu. Stalviršio spalva taip pat neturi erzinti: praėjo tamsių stalviršių era, dabar dominuoja balti.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.