Akcijų medžiotojų taikinys – grupinio apsipirkimo portalai

Grupinio pirkimo portalai Lietuvoje veikia beveik trejus metus. Sparčiai išpopuliarėję dėl viliojamų pasiūlymų ir patogaus apsipirkimo, jie sulaukia vis daugiau ir akcijų medžiotojų kauniečių. Tačiau kaip atpažinti patikimą pirkimo portalą?

Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė („Laikinoji sostinė")

Mar 10, 2013, 9:02 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 6:47 AM

Lietuva ir kitos Baltijos šalys yra tarp nedaugelio Europos valstybių, kuriose grupinių pirkimų rinkoje lyderio pozicijas užima vietinės įmonės, o ne pasaulinis gigantas „Groupon“.

Baltijos šalių grupinių pirkimų rinkose užsienio žaidėjams nepavyksta įsitvirtinti. Net gerai finansuojami portalai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje po kurio laiko priversti užsidaryti.

Nuo 2010 metų bankrotą patyrė ir ne vienas lietuviškas grupinio apsipirkimo portalas, o rinkoje liko tik stipriausi. Šiuo metu internete galima rasti per dvidešimt lietuviško grupinio apsipirkimo portalų, siūlančių šimtus visokiausių akcijų, skirtų įvairiam klientų skoniui.

Dažniausiai perka moterys

Grupinis pirkimas internete – tai būdas kiekvienam iš mūsų geidžiamą paslaugą ar prekę įsigyti už gerokai mažesnę kainą, nusipirkti ją tą pačią dieną su keliasdešimt ar keliais šimtais kitų žmonių. Būtent todėl naujų akcijų paieškomis dažną rytą pradeda tūkstančiai masinio apsipirkimo portalų naršytojų kauniečių.

Paslaugų ar prekių pardavėjams – tai būdas per vieną dieną parduoti savo paslaugas šimtams ar tūkstančiams naujų klientų, ne tik uždirbti papildomų pajamų, bet ir gauti verslui nemokamos reklamos.

Grupinio apsipirkimo portalų valdytojų teigimu, vartotojus domina kelionių, viešbučių pasiūlymai, drabužiai, namų apyvokos daiktai – visa tai, kas aktualu visai šeimai.

Paklausūs išlieka grožio salonų, sporto klubų, restoranų, įvairių kursų, laisvalaikio pasiūlymai. Didelio susidomėjimo sulaukia pasiūlymai su nuolaida įsigyti bilietus į kultūros renginius.

„Pastebėjome, kad pirkėjai labiausiai mėgsta grožio paslaugas. Todėl jas siūlome labai dažnai“, – tvirtino bendrovės „OX Energy“, valdančios portalus „LabaiNoriu.lt“, „Masinis.lt ir „dyl.lt“, komercijos vadovė Jelena Siniuc.

Neabejojama, jog grožio paslaugų populiarumui įtakos turi tai, kad apie 75 proc. visos grupinio apsipirkimo pirkėjų auditorijos sudaro moterys.

Pirkėjams svarbi kokybė

Grupinių pirkimo portalų atstovai tvirtino, jog pirkėjai ieško ne vien nuolaidų. Tačiau neslepia, kad galimybė paslaugas ar prekes įsigyti su didele nuolaida patraukia dėmesį.

„Dauguma lankytojų lankosi portaluose todėl, kad juos sudomina konkreti paslauga ar prekė, arba jie ieško ko nors įdomaus. Tai, kad tokią prekę ar paslaugą su nuolaida galima įsigyti tik būtent tą dieną, skatina neatidėlioti sprendimo pirkti“, – įsitikinęs „Beta.lt“ ir „Grupinis.lt“ portalus Lietuvoje valdančios internetinės prekybos bendrovės „Cherry Media Group“ vadovas Aldas Kirvaitis.

Kiek pirkėjams svarbi prekių ir paslaugų kokybė? Ar įmanoma suderinti mažą kainą ir kokybę? Į šį klausimą portalų valdytojai atsako vienbalsiai – kokybė pirkėjams labai svarbi, nes gavęs nekokybišką prekę vartotojas liktų nepatenkintas, neatsižvelgiant į tai, kiek už ją mokėjo.

„Partneriams keliami aukšti prekių kokybės reikalavimai, o su jų nepaisančiais bendradarbiavimas nutraukiamas. Be to, daugeliui prekių taikoma grąžinimo garantija“, – aiškino A. Kirvaitis.

Pardavėjams dviguba nauda

Grupinio apsipirkimo portalai masina ne tik pirkėjus, bet ir pardavėjus. Teikdami pasiūlymus pirkėjams šiuose portaluose, paslaugų ir prekių tiekėjai gauna dvigubą naudą – užtikrintą gerą prekybą ir reklamą.

Siūlydami vartotojams geidžiamą paslaugą ar prekę su 50 proc. ar dar didesne nuolaida, tiekėjai nebūtinai uždirba pelną iš karto. Tačiau sykį paslaugą su nuolaida nusipirkęs pirkėjas įsidėmi partnerio verslą, įvertina paslaugų kokybę ir ateityje grįžta dar ne kartą.

„Galima sakyti, kad paslaugų ir prekių tiekėjai investuoja į klientą, suteikdami galimybę jam išbandyti prekę už mažesnę ar simbolinę kainą.

O partneriams, kurių nustatytos sąnaudos yra smarkiai didesnės už kintamas – pavyzdžiui, vandens parkams ar koncertų organizatoriams, per vieną dieną gaunami keli šimtai ar tūkstančiai naujų klientų gali būti pelningi net ir parduodant jiems paslaugą perpus pigiau“, – tikino A. Kirvaitis.

Galimybė pristatyti naujoves

Ne paslaptis, kad grupinio išpardavimo portalų paslaugomis kai kurie pardavėjai naudojasi norėdami sparčiai išparduoti turimus prekių likučius. Jiems verta prekes ar paslaugas parduoti su didele nuolaida. Net jeigu tokia prekyba nebus pelninga, ji nieko nekainuos, o jei gerai pavyks, tai teks sumokėti tik komisinį mokestį už tas prekes, kurias pavyko parduoti.

Portalais naudojasi ir tie pardavėjai ar paslaugų organizatoriai, kurie ima prekiauti nauja preke ar paslauga.

„Grupinio apsipirkimo portalai – puiki galimybė pristatyti naujas ekskursijas. Tokiu būdu jas pamato tūkstančiai lankytojų. Daugelis jų domisi, kas šių ekskursijų organizatorius. Tai reiškia, kad mūsų biure ir interneto svetainėje apsilanko daugybė žmonių.

Paprastai jie teiraujasi ir apie kitas mūsų rengiamas ekskursijas. Didesnį lankytojų srautą po pasirodymo šiuose portaluose pajuntame iš karto“, – tvirtino Kauno turizmo informacijos centro (TIC) direktorius Sigitas Sidaravičius.

Naujokai lengviau įsilieja

Dalis įmonių grupinio pirkimo portalais naudojasi labiau kaip reklamos, o ne kaip pardavimo kanalais. Naujai įsisteigusiam arba į naują vietą persikėlusiam restoranui svarbu per kiek įmanoma trumpesnį laiką paskleisti apie save žinią ir suburti lankytojų ratą. Suorganizavęs akciją su grupinio pirkimo portalu, toks restoranas užsitikrina pradinį lankytojų srautą, susidarantį dėl intensyvios reklamos ir pasiūlytos nuolaidos.

Kiek iš akcijos metu pritrauktų lankytojų sugrįžta į restoraną ir moka visą kainą, lemia kelios aplinkybės: per pirmąjį apsilankymą patikęs maistas ir aplinka, mandagus ir profesionalus restorano personalas.

„Nuolaidų akcijos leidžia mums lengviau įsilieti į rinką. Net jei žmogus neišleidžia daugiau pinigų, nei jis sumokėjo už kuponą, jau gerai, nes restoranas nėra tuščias. Tačiau daugeliu atveju su kuponais atvykę klientai linkę atverti pinigines“, – pasakojo nuo žiemos mieste veikiančio restorano vadovas.

Vienam turistui gido nesamdo

Kai kurie paslaugų pardavėjai nurodo, kad akcija įsigalios, jei vienu metu bus nupirkti keli, keliolika ar keliasdešimt kuponų. Tokias sąlygas dažniausiai kelia kelionių ar ekskursijų organizatoriai.

„Mes ekskursiją organizuojame, jei yra nupirkti mažiausiai šeši kuponai, nes dėl vieno ar dviejų žmonių samdyti gidą neapsimoka.

Tačiau jeigu žmogus įsigijo kuponą arba gavo jį dovanų, jis tikrai neliks be ekskursijos. Įprastai tokiais atvejais jam pasiūlome kitą dieną prisidėti prie kokios nors grupės, arba jis gali rinktis kitą ekskursiją“, – tikino Kauno TIC vadovas.

„OX Energy“ atstovės teigimu, grupinių apsipirkimų portalai siekia, kad akcija galiotų net ir tada, kai ja susidomėjusiųjų nėra daug.

„Su pardavėjais mėginame susitarti, kad paslauga galėtų naudotis net ir vienas kuponą nupirkęs žmogus. Kartą ar du nusivylęs pirkėjas vargu ar norės pirkti tame portale ateityje“, – sakė J. Siniuc.

Patirtis ir gera, ir liūdna

Grupinio apsipirkimo portaluose prekių ieškantys kauniečiai tikino spėję įgyti ir geros, ir liūdnos patirties.

„Daugelis lietuviškuose grupinio apsipirkimo portaluose siūlomų daiktų tikrai nepasižymi gera kokybe. Tuo įsitikinau pernai atsiimdamas internetu užsakytas kalėdines puošmenas ir kitas prekes, kurios atrodė gana prastai. Be to, iš pardavėjų jau du mėnesius nepavyksta gauti būtinų sąskaitų, nes daiktus įsigijau įmonės vardu“, – neslėpė verslininkas ir pramogų pasaulio atstovas Gediminas Juodeika.

Tačiau kaunietis gana palankiai vertina patikimuose grupinio apsipirkimo portaluose siūlomas kelionių ir apgyvendinimo paslaugas. Gana nebrangiai jam su šeima pavyko pakeliauti ne tik po Lietuvą, bet ir Latviją.

Pigiai ilsėjosi pajūryje

„Esame pirkę Jūrmalos viešbučio kuponus, leidęsi į ekskursijas po Rygą, Liepoją. Internete radę gerą pasiūlymą, važiuojame pailsėti į Druskinininkus. Tai pasiteisino, nes apgyvendinimas ir pramogos kainavo kone perpus pigiau nei įprastai“, – pasakojo kaunietis.

Prieš internetu užsisakant prekę ar paslaugą G.Juodeika patarė atidžiai perskaityti ne tik jų įsigijimo bei apmokėjimo, bet ir naudojimosi sąlygas. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į viešbučių pasiūlymus.

„Keliskart rūpesčių kilo dėl to, kad mums patogiu metu viešbutis buvo pilnas, o kuponas dažniausiai galioja trumpai. Todėl, jei nenori prarasti pinigų, tenka derintis prie viešbučio užimtumo. Nereikia pamiršti, jog beveik visais atvejais kuponų savininkai viešbutyje apsistoti gali tik darbo dienomis. Savaitgaliais ir per šventes akcijos taikomos retai“, – patirtimi dalijosi G. Juodeika.

Pasiūlymus peržiūri kasdien

Vienam iš Kauno restoranų vadovaujanti Ieva Kepežinskaitė įsitikinusi, kad apsipirkimas internetu – puikus būdas taupyti ir pinigus, ir laiką.

„Daiktus grupiniuose portaluose perku retai. Labiausiai domina paslaugos, kurioms taikomos nuolaidos. Internete naršant kasdien galima rasti neįtikėtinai gerų pasiūlymų atostogoms ar savaitgaliui praleisti“, – tvirtino kaunietė.

Maždaug prieš mėnesį I.Kepežinskaitė grupinių apsipirkimų portale aptiko pasiūlymą apsigyventi viename Palangos viešbučių ir pasilepinti jame įkurtos pirties bei baseino malonumais. Kaina už parą dviem žmonėms siekė vos daugiau nei 100 litų. Be nuolaidų gyvenimas šiame viešbutyje atsieina beveik 300 litų.

Mergina nupirko keletą kuponų ir praėjusį savaitgalį su draugų kompanija puikiai ir nebrangiai praleido laiką pajūryje.

Ryte negavo sočių pusryčių

Įvairiuose Lietuvos kurortuose įkurtų viešbučių siūlomomis akcijomis kaunietė naudojasi dažnai. Mergina tikino, kad su nesklandumu susidūrė tik kartą.

„Viešbučio pasiūlyme buvo nurodytas švediškas pusryčių stalas, o gavome po vieną karštą patiekalą ir daugiau nieko. Tačiau tai nuotaikos smarkiai nesugadino“, – tvirtino kaunietė.

Neseniai viename portale I.Kepežinskaitė susigundė odontologijos klinikos kuponu burnos higienai atlikti. Paslauga mergina liko labai patenkinta.

„Kiek man teko susidurti, paslaugų teikėjai su kuponus pirkusiais žmonėmis elgiasi labai maloniai, dirba kokybiškai. Taip jie stengiasi prisivilioti kuo daugiau klientų.

Tačiau tai ne visada tampa lemiamu veiksniu. Pajutę akcijų naudą, žmonės ir toliau jų laukia. Tai kai kuriems žmonėms net tampa savotiška priklausomybe“, – įsitikinusi mergina.

Kaunietės teigimu, grupinio apsipirkimo portalai pamažu iškreipia rinką, nes vis daugiau žmonių nenori už prekes ar paslaugas mokėti pardavėjų prašomos visos sumos. Klientai net įsigudrina apeiti tarpininkus ir dėl nuolaidų kreipiasi tiesiai į pardavėjus.

Skundžiasi dėl nepateisintų lūkesčių

Vitas Jonas Ūsas

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas

„Pernai Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo beveik 300 skundų dėl internetu įsigytų prekių.

Apie 35 proc. vartotojų skundžiasi, kad internetu iš grupinio pardavimo portalų nusipirkę nuolaidų kuponus įvairioms grožio procedūroms, kirpimui, manikiūrui, masažui, jų negauna, nes kuponų pardavėjai paslaugų teikėjams nebūna pervedę pinigų už paslaugas. Tarnyba, gavusi vartotojo prašymą, kreipiasi į pardavėją ar paslaugų teikėją, prašydama išspręsti ginčą taikiai, o jei nepavyksta to padaryti, priima sprendimą dėl vartotojo reikalavimų.

Jei buvo apsipirkta portale, kuris bankrutavo, teismui priėmus nutartį dėl įmonės bankroto, vartotojai turi kreiptis dėl pinigų grąžinimo į paskirtą bankroto administratorių.“

Siūlo išskirtinių prekių ir paslaugų

Emilis Andrulionis

„PasiulymuBANKAS.lt“

komercijos direktorius

„Konkuruodami su didžiaisiais portalais stengiamės savo klientams pasiūlyti kuo įvairesnių ir šiai dienai aktualesnių prekių bei paslaugų. Mūsų partneriai – atidžiai atrinkti mažesni grožio salonai, automobilių servisai, parduotuvės ir kitos įmonės, kurios nepajėgia aptarnauti didelių klientų srautų arba negali pasiūlyti didelio kiekio prekių.

Tačiau prekių ir paslaugų kokybei bei klientų aptarnavimui visada skiriamas ypatingas dėmesys. Dažnai mūsų partneriai gali pasiūlyti gerokai įdomesnių ir išskirtinesnių prekių ar paslaugų nei didieji pardavėjai ar paslaugų teikėjai.

Daugeliu atvejų pirkėjams galime pateikti mažesnes kainas, nei siūlo didieji grupinio pirkimo portalai, o iš partnerių prašome mažesnio komisinio mokesčio už parduotas prekes ar paslaugas.

Pastaruoju metu padaugėjo bankrutuojančių masinio apsipirkimo portalų, tad labai svarbiu veiksniu tapo portalo patikimumas. Per dvejus gyvavimo metus poziciją rinkoje užsitikrinome stabiliai augdami ir rūpindamiesi, kad kiekvienas pirkėjas užsakytas prekes ir paslaugas gautų laiku ir kuo kokybiškesnes.“

Būtina domėtis

Renkantis kiekvieną pasiūlymą reikia atidžiai perskaityti visą jo aprašymą – o esant galimybei naudinga aplankyti ir prekių ar paslaugų tiekėjo internetinę svetainę, paskaityti kitų interneto vartotojų atsiliepimus apie tiekėjo prekes ar paslaugas.

Norint įsigyti bet kokią siūlomą paslaugą ar prekę, tikrai verta atidžiai perskaityti pasiūlymo sąlygas.

Jei tai paslaugų kuponas, būtina pažiūrėti, kada jis įsigalioja, koks galiojimo terminas, kur teikiama paslauga, koks ją teikiančios įmonės darbo laikas, ar reikia registruotis paslaugai telefonu ar elektroniniu paštu.

Jeigu įsigyjama prekė, reikia pasirinkti tinkamiausią jos pristatymo būdą, atkreipti dėmesį į nurodytą pristatymo terminą, garantijos sąlygas, terminą, per kurį nepanaudotą kuponą galima grąžinti.

Patikrinkite atsiliepimus internete adresais www.bankrotodep.lt apie įmonę, teikiančią paslaugas: ar ji yra veikianti, patikima, nebankrutavusi.

Patariama būti apdairiems vertinant interneto erdvėje pateiktus pasiūlymus dėl maisto papildų ar kitų neaiškios kilmės preparatų, kurie nėra registruoti Lietuvoje ir jų sudėtis bei poveikis sveikatai nėra ištirti.

Būtina išsaugoti visus dokumentus: kuponą, mokėjimo dokumento kopiją, susirašinėjimo medžiagą, kad, prireikus ginti pažeistas teises, būtų įrodymų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.