Prigamino asfalto? Pilkime jį tiesiai į balas!

Ar žinote, kodėl Vilniuje šią savaitę per sniegą ir lietų jau buvo lopomos gatvių duobės? Mat asfalto gamykla pradėjo darbą ir nėra kur dėti medžiagų. Įdomiausia, kad po poros dienų atlikto darbo neliko nė žymės.

Savaitės pradžioje kelininkai duobes lygino drebiant šlapdribai. Ketvirtadienį (nuotr. apačioje) ten vėl žiojėjo duobės.<br>V.Ščiavinskas ir V.Balkūnas
Savaitės pradžioje kelininkai duobes lygino drebiant šlapdribai. Ketvirtadienį (nuotr. apačioje) ten vėl žiojėjo duobės.<br>V.Ščiavinskas ir V.Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas ("Lietuvos rytas")

Apr 14, 2013, 11:17 AM, atnaujinta Mar 8, 2018, 8:05 AM

Į Vilnių grįžo sovietmetis. Iš dangaus byra sniegas, o šeši įmonės „Grinda” striukėmis vilkintys darbininkai slenka paskui sunkvežimį, pilantį į vandens sklidinas duobes asfaltą. Dar garuojantį jį kelis kartus pervažiuoja volas, ir procesija juda tolyn.

Taip šią savaitę buvo remontuojamos gatvės Naujojoje Vilnioje. Taip dar anksčiau vyko darbai Žvėryne.

Po žiemos sostinės gatvės išties atrodo tragiškai, bet kelininkų skuba verčia iš koto. Jie ir patys sutinka, kad toks darbas vienadienis.

Bet jeigu liepia, tai ir dirba. Ar iš to bus naudos, niekam neįdomu. Juk savivaldybės įmonei „Grinda” vis tiek bus sumokėta iš mokesčių mokėtojų pinigų.

Balandžio pabaigos nelaukė

Karštu asfaltu lopyti duobes kelininkai pradeda orams atšilus, kai kelio dangos ir oro temperatūra ne mažesnė kaip 5 laipsniai šilumos.

Trečiadienį, kai „Grindos” darbininkai darbavosi Pramonės gatvėje Naujojoje Vilnioje, termometras rodė tik 2 laipsnius šilumos. Dangos temperatūra buvo dar žemesnė.

Ketvirtadienį tie patys kelininkai darbavosi Dūmų gatvėje. Nors oro temperatūra jau buvo aukštesnė, jie karštą asfaltą pylė į neišdžiūvusias duobes, nė nesistengdami geriau jų užlyginti. Visa gatvė po jų darbo buvo nusėta kauburiais.

Kelininkai tvirtina, kad geriausias laikas pradėti pilti karštą asfaltą į duobes – balandžio antroji pusė. O kai šis pavasaris vėluoja, dar vėliau. Kodėl „Grinda” taip skuba?

„Žinoma, kad negerai. Bet nėra kur dingti. Asfalto gamykla pradėjo darbą, be to, ir duobės kai kur 20–30 centimetrų gylio. Ne iš gero gyvenimo visa tai”, – aiškino vienas savivaldybės valdininkas.

Jis sutiko, kad taip užlygintas duobes po poros mėnesių vėl teks remontuoti. Tačiau jau po poros dienų Pramonės gatvėje kai kuriose vietose remonto nė žymės nebuvo likę. Dar anksčiau – kovą – karštą asfaltą kelininkai pylė į kai kurias duobes Žvėryne.

Skaldos nutarė atsisakyti

Kelininkų darbą sningant kai kurie Naujosios Vilnios gyventojai net filmavo mobiliaisiais telefonais.

„Per televiziją mačiau, kaip Rusijoje už duobių lyginimą asfaltu žiemą visą kelininkų valdžią atleido iš darbo. O pas mus niekam nė plaukas nuo galvos nenukris”, – stebėjosi vienas Naujosios Vilnios gyventojas.

Savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža minėjo, kad kol šalta, kelininkai duobes mėgino lyginti ir šaltu asfaltu. Jis geriau sukimba su kelio danga net ir esant žemesnei oro temperatūrai.

Bet šaltas asfaltas brangus, tad didelių duobių juo neužlyginsi. Taisyti didžiausias duobes skalda gatvių prižiūrėtojams atrodo netinkama išeitis. Mat iš po ratų lekiantys akmenys daužytų automobilių langų stiklus. Be to, skaldą mašinos ištaškytų po visą gatvę.

Ieško pavojingiausių vietų

Daugiausia vairuotojų nusiskundimų dėl duobių savivaldybė sulaukia iš šiaurinės Vilniaus dalies – Antakalnio, Verkių, Žirmūnų. Kiek geresnė padėtis yra arčiau miesto centro.

„Grindos” technikos direktorius Vladimiras Grosmanas tikino, kad dabar remontuojamos tik avarinės duobės. Tai nėra visos gatvės tvarkymas. Jo žodžiais, jei gatvėje atsiranda duobių, kurios kelia pavojų automobiliams, jas būtina remontuoti nelaukiant, kol oro temperatūra bus palanki darbams.

„Grinda” ne tik lopo duobes, dėl kurių gauna nusiskundimų. Įmonės techninė tarnyba pati fiksuoja didžiausias gatvių problemas.

Ištisai asfaltuos nedaug

Planuojant Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai renginius Vilniuje, anksčiau savivaldybei buvo skirta 10 milijonų litų gatvėms suremontuoti.

Vyriausybė šį trečiadienį nusprendė skirti dar 15,7 mln. litų Vilniaus gatvėms tvarkyti.

Už šias lėšas bus remontuojamos ne tik gatvės, bet ir šaligatviai, jų kraštai.

Tik maždaug 3 milijonai litų bus skirta gatvėms ištisai asfaltuoti. Daugiau pinigų miesto valdžia ketina išleisti lopydama gatves.

Ar toks darbas nebus vienai dienai? Anot sostinės savivaldybės vadovų, norint sutvarkyti visas gatves bent pakenčiamai, reikėtų apie 30 milijonų litų.

Laimė, Vyriausybė dar 5,7 mln. litų iš Kelių fondo rezervo pridėjo Šventaragio gatvei sutvarkyti.

Vilniaus valdžia guodžiasi bent tuo, kad pernai padėtis buvo dar prastesnė – gatvių duobėms lopyti buvo skirta vos 13,7 milijono litų.

Kenčia autobusų padangos ir stiklai

Juozas Grabys

Įmonės „Vilniaus viešasis transportas” technikos direktorius

„Duobės gatvėse pridaro nuostolių ir vežėjams. Juk jos gadina ne tik lengvųjų automobilių, bet ir autobusų, troleibusų padangas. Aišku, jos stipresnės, bet taip pat neatlaiko smūgių.

Kai padangos kordas deformuotas, ji nebetinka naudoti. Taip sugadintas padangas pavasarį tenka keisti gerokai dažniau nei kitais metų laikais. Tačiau padangos kenčia ir nuo silpnesnių smūgių į duobes. Jų eksploatacijos laikas sutrumpėja.

Jau keitėme ne tik padangas, bet ir stiklus. Naujo MAN autobuso vieno šoninio lango stiklas po smūgio į duobę jau išbyrėjo. O jį pradėjome naudoti vos prieš savaitę.

Senesnių autobusų ir troleibusų stiklai tokiems smūgiams atsparesni. Juokaujame, kad tie, kurie turėjo išbyrėti, jau išbyrėjo.”

Nuo sostinės neatsilieka ir Kaunas

Vilnius – ne vienintelis miestas, kuriame duobės tvarkomos dar neatšilus.

Lapkričio pabaigoje viename socialiniame tinkle pasirodė Kauno gyventojo filmuota medžiaga, kaip kelininkai pylė asfaltą tiesiog į balas.

Pasirodęs vaizdo įrašas sukėlė atgarsį tarp kauniečių, kurie pasipiktinę skundėsi, kad taip švaistomos savivaldybės lėšos.

Tačiau gruodžio viduryje pasirodė dar viena nufilmuota to paties autoriaus vaizdo medžiaga. Joje užfiksuota, kaip kelininkai duobes taisė jau iškritus sniegui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.