„Autobagi” direktorius Giedrius Diktanas sakė, kad jų bendrovė yra vienintelė oficiali „KamAZ” pardavėja Europos rinkoje.
„Mes pirkdavome mašinas iš Rusijos ir parduodavome jas ES šalyse. Tačiau ir šiaip nepigią prekę dar pabrangindavo muitai.
Supratome, kad pradėjus vilkikus surinkinėti Lietuvoje jie gerokai atpigtų. Mat įvežamoms detalėms muitų nereikia”, – sakė G. Diktanas.
Teko įtikinėti rusus
Lietuviams kelerius metus teko įtikinėti „KamAZ” atstovus, kad jie patikėtų savo prekės ženklo vilkikų surinkimą.
Teigiamą rusų sprendimą lėmė ir tai, kad Europos rinkai skirtiems automobiliams keliami didesni reikalavimai. Todėl norint juos čia parduoti tenka keisti įprastą įrangą į brangesnę.
Tokiu atveju jau ir taip šoktelėjusią kainą padidina didžiuliai muitai, kurie taikomi iš Rusijos į Europą parduodamiems automobiliams.
Lietuvių pasirengimo darbai užtruko apie pusmetį. Rokiškio mašinų gamykloje „Autobagi” išsinuomojo 3 tūkstančius kvadratinių metrų ploto gamybos patalpas. Buvo priimta 19 naujų darbuotojų.
Jų mokyti atvažiavo du specialistai iš Rusijos. Specialiai ES rinkai buvo pagaminti du pavyzdiniai „KamAZ” vilkikai, pagal kuriuos lietuviai turėjo surinkinėti naujas mašinas.
Įdeda britų variklį
Į Lietuvą atvežamos 282 skirtingos vilkikui surinkti reikalingos dalys. Skirtingai nei Rusijoje gaminamiems „KamAZ”, Lietuvoje surenkamam vilkikui montuojamas Didžiojoje Britanijoje pagamintas variklis.
Taip pat montuojami tokie filtrai ir ventiliacijos sistemos, kurie atitinka „Euro 5” keliamus ekologinius reikalavimus.
Nors pagal ES reikalavimus surinktas „KamAZ” markės vilkikas ir pabrangsta, vis tiek yra penktadaliu pigesnis už panašius konkurentų pagamintus sunkvežimius.
Nemenki užmojai
Netrukus Rokiškyje surinkti pirmieji 10 vilkikų bus siunčiami pirkėjams Lenkijoje. Šiais metais „Autobagi” planuoja surinkti 80 tokių „KamAZ”. Kitąmet jų skaičius turėtų išaugti beveik iki pusšimčio.
Jeigu pasiteisins lietuvių planai, vėliau per metus Rokiškyje surenkamų automobilių skaičius turėtų šoktelėti iki 1500.
Negali be mašinų
Rokiškis dar nuo nepriklausomybės atkūrimo garsėja užmojais surinkinėti automobilius.
1992 metais buvo įsteigta bendra Lietuvos ir Vokietijos įmonė „Robur”, turėjusi čia gaminti šio pavadinimo nedidelius sunkvežimius.
Tačiau gamyba taip ir neįsibėgėjo, tad įmonė po keleto metų buvo likviduota.
Kurį laiką Rokiškyje įmonė Automašinų verslo centras surinkinėjo rusiškas „Gazel”, tačiau ir šis verslas dabar jau žlugęs.