Jaunas verslas. Kaip reklamuoti savo kompaniją

Praeitame straipsnyje galėjote sužinoti apie produkto kūrimą ir jo viešą pristatymą. Šį kartą kalbėsime apie tai, kodėl svarbu nuolat reklamuoti savo verslą potencialiems klientams.

Gyvybiškai svarbu suprasti, jog žmonėms visiškai nerūpite nei jūs, nei jūsų verslas. Vienintelis dalykas, kuris jiems rūpi - tai nauda, kurią jūsų verslas suteikia, - sako J. Laukaitis.<br>V. Balkūnas
Gyvybiškai svarbu suprasti, jog žmonėms visiškai nerūpite nei jūs, nei jūsų verslas. Vienintelis dalykas, kuris jiems rūpi - tai nauda, kurią jūsų verslas suteikia, - sako J. Laukaitis.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Jokūbas Laukaitis

2013-04-30 11:15, atnaujinta 2018-03-07 12:29

Kiekvienais metais yra įsteigiama tūkstančiai naujų kompanijų. Apie 95 proc. jų bankrutuoja per pirmus penkis metus. Dauguma verslų žlunga, nes įkūrėjai nesugeba reklamuoti savo verslo, pritraukti klientų ir gauti pajamų. Tai, kad dauguma verslų žlunga, neturėtų Jūsų išgąsdinti, kadangi jeigu kiti žmonės nemoka gerai įgyvendinti savo verslo idėjų, tai nereiškia, jog nemokate ir jūs.

Gyvybiškai svarbu suprasti, jog žmonėms visiškai nerūpite nei jūs, nei jūsų verslas.

Vienintelis dalykas, kuris jiems rūpi - tai nauda, kurią jūsų verslas suteikia. Taigi jūsų darbas yra pasiekti potencialius klientus ir paaiškinti jiems, kaip išspręsite jų problemą greičiau, pigiau ir geriau, negu kitos kompanijos. Šis procesas vadinamas rinkodara.

Yra milijonai skirtingų būdų reklamuoti savo verslą, pradedant naujienlaiškiais, baigiant reklama televizijoje. Pagrindinis skirtumas tarp jų yra efektyvumas. Kadangi verslo pradžioje pinigų niekada nebūna apsčiai, išleisti per daug pinigų neefektyviai reklamai gali būti mirtina klaida.

Dėl šios priežasties turėtumėte matuoti savo reklamos ROI (Return On Investment - grąžą nuo investicijos) ir atsirinkti tik pačią efektyviausią. ROI parodo, kiek viena reklaminė kampanija sugeneravo pinigų.

Pavyzdžiui, išleidote 1000 litų reklamai žurnale ir 500 litų reklamai internete. Žurnalo reklama sugeneravo 790 litų pajamų, o reklama internete sugeneravo 650 litų pajamų. Tokiu atveju žurnalo ROI yra - 21 proc., o internetinės reklamos ROI yra 30 proc.

Akivaizdu, jog tokiu atveju daug efektyviau reklamuotis internete. Taip susiskaičiavę kiekvieną reklamos būdą paprastai atrinksite, kurie yra efektyviausi.

Iš patirties galiu pasakyti, kad vieni efektyviausių būdų reklamuoti naują verslą yra viešieji ryšiai (PR) ir internetinė reklama. Apie internetinę reklamą plačiau kalbėsime kitame straipsnyje, tad dabar susitelkime ties viešaisiais ryšiais.

Viešieji ryšiai - veiksmai, kuriais kompanija formuoja visuomenės nuomonę apie save. Geros viešųjų ryšių kampanijos sugeba patraukti didelių masių dėmesį į kompaniją ir padidinti žinomumą, lankomumą, pardavimus.

Tai gali būti smagus renginys, naujo produkto paleidimas, neįtikėtini skaičiai (pardavimai, vartotojų augimas, nauja investicija ir t.t.), ar netgi teismo procesas.

Geriausia tai, kad visas gautas spaudos dėmesys yra nemokamas (galima gauti dešimtis straipsnių, tūkstančius paminėjimų internete, net pasirodyti TV laidose). Kad ir kaip bebūtų gaila, nėra taip paprasta sukurti gerą viešųjų ryšių kampaniją. Leiskite pateikti porą sėkmingų ir labai įkvepiančių pavyzdžių:

1. TV kanalas TNT nusprendė reklamuoti savo dramos laidas. Rezultatus vertinkite patys.

2. UNICEF norėjo priminti žmonėms, kad milijonai pasaulio gyventojų negauna švaraus vandens. Taigi pastatė aparatą, kuriame galėjai “nusipirkti” užteršto vandens, nuo kurio susirgsi maliarija bei kitomis mirtinomis ligomis. Įmesti pinigai būdavo paaukojami. Vienas doleris suteikia vaikui švaraus vandens keturiasdešimčiai dienų.

3. Kompanija „Qualcomm“ nusprendė padaryti žmonių kasdienį gyvenimą geresnį, taigi sumąstė padaryti geriausią pasaulyje autobusų stotelę.

4. Filmas “2012” rodė pasaulio pabaigą, tad jo kūrėjai nusprendė priversti žmones paprastoje metro stotelėje pasijusti, lyg būtų pasaulio pabaiga.

5. Žmonės buvo kviečiami bėgti per stotį piko metu, kad laimėtų bilietus į naująjį filmą apie Jamesą Bondą “Skyfall”.

Jeigu nesugalvojate genialios idėjos savo viešųjų ryšių kampanijai, galite tiesiog išplatinti spaudos pranešimą žurnalistams, kuriame pranešite, kuo ypatinga jūsų nauja kompanija, kuo ji geresnė už tai, kas jau yra rinkoje ir pan.

Kitame straipsnyje kalbėsiu apie internetinę rinkodarą - būdus efektyviai reklamuoti savo verslą internete.

Daugiau J. Laukaičio įžvalgų rasite čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.