Patikimiausios žinios ir efektyviausia reklama vis dar - laikraščiuose

Pramoginiai portalai traukia vartotojus, bet žinios, ypač pateikiamos spausdintoje žiniasklaidoje, vertinamos kaip patikimesnės, o reklama joje – veiksmingesnė nei kitur. Tai rodo JAV atlikto tyrimo rezultatai. Su tokiais vertinimais sutinka ir europiečiai.

Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis ("Lietuvos rytas")

May 4, 2013, 12:23 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 7:11 AM

Penkių tūkstančių žmonių apklausą neseniai atliko viena didžiausių sociologinių tyrimų kompanijų „Nielsen”. Tyrimą užsakė Amerikos laikraščių asociacija.

Kaip ir reikėjo tikėtis, paaiškėjo, kad televizija ar pramogų portalai yra įdomūs vartotojams, tačiau spausdinta žiniasklaida laikoma patikimesne.

„Nielsen” visuomenės nuomonę tyrė pagal 11 skirtingų parametrų. Paaiškėjo, kad amerikiečiai socialinių tinklų amžiuje patikimiausiu informacijos šaltiniu tebelaiko laikraščius. Jie surinko daugiausia balų, kai buvo kalbama apie pasitikėjimą ir reklamos veiksmingumą.

Skaitytojų nemažėja

Amerikoje iki šiol karaliauja televizija. 90 proc. suaugusiųjų ją žiūri kiekvieną savaitę.

Aštuoni iš dešimties apklaustųjų pripažino kiekvieną savaitę besiklausantys radijo, o 73 proc. – leidžiantys laiką socialiniame tinkle „Facebook”.

Kur spausdinta žiniasklaida, kuriai vis dar prognozuojama lėta, tačiau užtikrinta mirtis? Gal jos net neverta įtraukti į apklausą? Anaiptol.

Pasirodo, regioninius ar nacionalinius laikraščius kas savaitę skaito net 78 proc. apklaustųjų – daugiau, nei naudojasi „Facebook”. Tiesa, informaciją jie gauna tiek iš paties laikraščio, tiek iš jo interneto svetainės.

Informacijos paieška internete tampa taip pat vis svarbesnė, o vartotojai reikalauja atgalinio ryšio kaip galima greičiau. Pavyzdžiui, 43 procentai apklaustųjų telefonų savininkų prisipažino tą dieną skaitę nacionalinio laikraščio puslapį savo telefone.

44 proc. apklaustųjų tą dieną skaitė nacionalinį laikraštį planšetiniame kompiuteryje.

Maža to, kai žmonių buvo paklausta, ką jie laiko patikima žiniasklaidos priemone, daugiausia – 58 proc. – paminėjo nacionalinius laikraščius (spausdintus), 2 procentais mažiau paminėjo ir jų interneto versijas. Žemiau rikiavosi ir radijo stotys, ir regioniniai laikraščiai, ir televizijos.

Įvertino pagal etiškumą

Laikraščiai surinko daugiausia balų vertinant žiniasklaidą pagal etiškumą, pasitikėjimą, vertybes.

JAV nacionaliniai spausdinti laikraščiai dažniausiai buvo minimi, kai žmonių buvo paklausta, kuri žiniasklaidos priemonė labiausiai pasižymi etiškumu ir geriausiai atspindi visuomenės interesus.

Kuris šaltinis labiausiai įkvepia mane? Toks klausimas irgi buvo pateiktas apklausos dalyviams. Nacionaliniai laikraščiai vėl atsidūrė pirmojoje vietoje, pralenkę ir „Twitter”, ir interneto tinklaraščius.

Kuri žiniasklaidos priemonė daro mano gyvenimą geresnį?

Nacionaliniai laikraščiai vėl atsidūrė pirmoje vietoje, pralenkę vietos muzikos ir pokalbių radijo stotis.

Lyderiai – akivaizdūs

Kur reklama yra veiksmingiausia? Spausdinti laikraščiai ir vėl buvo minimi dažniausiai tarp visų žiniasklaidos priemonių.

Vertinant pagal reklamos pasiekiamumą, žmonių buvo paklausta, ar jie pastebi pačią reklamą. Pasirodo, amerikiečiai dažniausiai ją pastebi regioniniuose laikraščiuose, o toliau eina nacionaliniai.

Ar reklamos skatina vartotojus pirkti? 35 proc. apklaustųjų kaip įtaigiausią įvardijo reklamą nacionaliniuose, regioniniuose laikraščiuose ir „Twitter” bei tinklaraščiuose.

JAV gyventojų „Nielsen” klausė ir dėl atgrasiausios reklamos – kur dažniausiai tokią pastebi?

Dauguma minėjo socialinius tinklus, „Twitter” ir tinklaraščius (45–46 proc. apklaustųjų). Nacionaliniai ir regioniniai laikraščiai atsidūrė paskutinėse (nors šiuo atveju tiksliau būtų „pirmosiose”) vietose su 31–38 proc. apklaustųjų.

Gyventojų taip pat klausta apie tai, iš kur jie dažniausiai sužino apie išpardavimus, specialius pasiūlymus, nuolaidų valandas.

Beveik du trečdaliai apklaustųjų – 63 proc. – įvardijo nacionalinius laikraščius kaip geriausią tokios informacijos šaltinį. Antrojoje vietoje atsidūrė regioniniai laikraščiai – 47 proc.

Europoje – tas pat

Briuselyje įsikūrusios Europos žurnalistų asociacijos, kuri vienija narius įvairiose šalyse, generalinis sekretorius Tiboras Macakas taip pat pažymėjo, kad laikraščių ir jų interneto portalų pateikiama informacija laikoma gerokai patikimesne nei kitų kanalų, ypač pramoginių.

„Tai visiškai skirtingo lygio pasitikėjimas”, – „Lietuvos rytui” teigė įtakingos žurnalistų organizacijos vadovas.

Pasak T.Macako, laikraščiams priklausantys naujienų portalai papildo vienas kitą, nes laikraščiai be savo interneto erdvės jau tikriausiai neturi ateities.

„Dabar galime matyti, kaip reklamos užsakovų investicijos plūsta į interneto naujienų kanalus. Bet tiek laikraščių, tiek jiems priklausančių portalų vertę kuria profesionalūs žurnalistai. Nesvarbu, kur jie dirba, svarbu, koks jų profesionalumo lygis”, – aiškino T.Macakas.

Su tuo sutiko ir didžiausio Estijos dienraščio „Postimees” verslo naujienų redaktorė Kaja Koovit: „Manau, kad skaitytojai patikimesne informacija laiko laikraščiuose spausdintus straipsnius nei skelbiamus socialiniuose tinkluose ar pramoginiuose portaluose.”

Pasak K.Koovit, laikraščiai kuria geresnį turinį, nes dar čia išliko tiriamosios žurnalistikos straipsnių.

„Tai iš esmės vienintelis kanalas, kuriame galima rasti tyrimų apie korupciją ir panašių”, – sakė „Postimees” verslo naujienų skyriaus redaktorė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.