Verslo gudrybės: kaip įtikinti pirkėją, kad jis yra mylimas?

Kodėl kai kurių įmonių prekes žmones perka, nepaisydami jokių argumentų, o nuo kitų prekės ženklų nusigręžia, kai tik pamato pigesnį konkurento pasiūlymą?

Daugiau nuotraukų (1)

Aurimas Abišala

May 31, 2013, 12:22 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 1:32 AM

„Su pirkėju reikia vystyti draugiškus santykius. Jei rūpiniesi tik pinigais, prarandi pirkėjo palankumą“, - įsitikinęs Didžiosios Britanijos rinkodaros specialistas Micky Denehy.

Pranešėjas kalbėjo penktadienį vykstančiuose lietuviškos reklamos festivalio „Adrenalinas“ renginiuose. Vienas iš jų – konferencija apie prekės ženklo pavertimą „meilės ženklu“. Anot M. Denehy, „meilės ženklas“ yra toks prekės ženklas, su kuriuo pirkėjas yra susijęs emociškai.

Kai toks ryšys atsiranda, verslininkui galima už savo parduodamus gaminius pareikalauti žymiai didesnės sumos pinigų – prie prekės ženklo prisirišę pirkėjai nesistengia skaičiuoti pinigų.

Tačiau didžioji dalis verslininkų nesistengia sukurti emocinio ryšio – jiems užtenka pirkėjo-pardavėjo santykių.

„Reikia kurti žmogiškus ryšius – vietoje apmokėjimo-pirkimo akto rūpintis žmogiškomis jungtimis. Pradėjęs taip mąstyti, labai skirtingai pradedi komunikuoti su savo pirkėju“, - kalbėjo M. Denehy.

Ko reikia „meilės ženklo“ susiformavimui?

1. Paslapties – žmonėms patinka sužinoti ne viską iškart, patiems atskleisti smulkias paslaptis apie mėgstamą prekės ženklą. Žmonėms tai patinka lygiai taip pat, kaip jiems patinka pažinti ir atskleisti smulkias savo draugų paslaptis, juos geriau pažinti. Jei viskas iškart atskleidžiama, tai nesukuria ryšio su vartotoju.

2. Jausmų sužadinimo. Reikia sudirginti žmogaus pojūčius – regą, klausą, lietimą, skonį, kvapą – kad pavyktų sužadinti jo emocijas. Puikus būdas – sujungti prekės ženklą su muzika. Žinoma, ne visada įmanoma išnaudoti visus pojūčius – juk neprašysi pirkėjo paragauti savo skalbimo miltelių. Kita vertus, jų kvapas gali būti puikus priedas prie įmonės logotipo.

3. Intymumo. Prekės ženklai, kurie leidžia vartotojui prisiartinti prie jų, turi didžiausią pasisekimą. Puikiu pavyzdžiu galėtų būti sauskelnių gamintojai „Pampers“ - jie reklamuoja ne tik tai, kad puikiai sausina kūdikių užpakaliukus. Jie įsiskverbia į jaunos, neramios mamos mintis, ir ją nuramina – jei ji perka „Pampers“, ji tinkamai rūpinasi savo vaiku. Taip jie pasiekia savo tikslą.

* * *

Nuo 2002 metų gyvuojančio festivalio „Adrenalinas“ tikslas – skatinti konstruktyvią reklamos agentūrų konkurenciją bei puoselėti kūrybiškumą reklamos industrijoje.

Vienintelį lietuviškos reklamos festivalį kasmet organizuoja Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija. Renginio metu pagerbiami geriausi reklamos kūrėjai bei reikšmingiausi jų metų darbai.

Kiekvienais metais reklamos kūrėjai skirtingose kategorijose pateikia apie 200 darbų. Konkursui pateiktus darbus vertina iš Lietuvos bei užsienio reklamos ekspertų sudaryta kompetentinga komisija.

Šiais metais lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ bus įteikti aukso, sidabro ir bronzos apdovanojimai geriausiems kūrėjams 22 nominacijose.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar I. Šimonytė gali pasipriešinti G. Nausėdai?