Interneto laikais atgyja spaudos reklama

Gedulingos kalbos, kad laikraščiai ir spaudos reklama atgyveno, buvo pernelyg ankstyvos. JAV skaitytojai labiausiai pasitiki būtent spaudos reklama. Ar Lietuvoje padėtis panaši? Taip.

Reklamai spaudoje skaitytojai gali skirti daugiau laiko nei kitokiai.<br>V. Ščiavinskas
Reklamai spaudoje skaitytojai gali skirti daugiau laiko nei kitokiai.<br>V. Ščiavinskas
Daugiau nuotraukų (1)

Toma Pagojutė

Jun 1, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 6, 2018, 12:40 AM

Būtent tokius duomenis parodė naujausi Jungtinių Valstijų visuomenės tyrimai.

O kokia padėtis Lietuvoje? Ką apie spaudos reklamą mano Lietuvos verslininkai ir reklamos planuotojai?

Paklausa išaugo triskart

Anot bendrovės „Norfos mažmena” valdybos pirmininko Dainiaus Dundulio, reklama spaudoje yra efektyviausia priemonė, kai reikia pabrėžti prekės kokybę.

„Skaitytojai tikrai ją pastebi, – sakė D.Dundulis. – Spaudos reklama ypač tinka aukščiausios kokybės produktams, taip pat kai norima parodyti bendrovės svorį, solidumą, prestižą.”

Kaip pavyzdį D.Dundulis pateikė aukštos kokybės sūrių pardavimo akciją „Norfos” prekybos tinkle.

Tuomet itin pasiteisino reklama „Lietuvos ryto” žurnale „Stilius” – po jos pasirodymo produktų buvo parduota triskart daugiau nei įprastai.

Žmonės užsimano pamatyti

Muzikantas, prodiuseris ir aktorius Andrius Mamontovas savo koncertų turus reklamuoja ir spaudoje.

„Yra greitojo vartojimo reklama ir yra reklama spaudoje, – sakė jis. – Reklama dienraščiuose turi visiškai kitą svorį nei kitose žiniasklaidos formose, o spausdintas žodis visuomet veikia stipriau.”

Muzikanto teigimu, reklama spaudoje siunčia žinutę, kad tas, kuris reklamuojasi, savo veiklą ar produktą vertina labai rimtai.

„Reklama spaudoje sukuria įvykį, kurį žmonės visada nori pamatyti savo akimis”, – sakė A.Mamontovas.

Tiesiai į taikinį

Didžiausia šalies alaus darykla „Švyturys-Utenos alus” taip pat vertina tradicinę reklamą spaudoje.

„Ji tikslingiausia tada, kai norime sujungti informaciją ir emociją į vieną visumą.

Televizijos ir interneto reklamos trumpalaikės – kelios ar keliolika sekundžių ir jų jau nėra.

Patikusiai reklamai spaudoje skaitytojas gali skirti daug daugiau laiko, atidžiai peržvelgti detales, įvertinti subtilumus”, – aiškino bendrovės komunikacijos direktorius Dainius Smailys.

Jo nuomone, būtent spaudos reklama tiksliai pataiko į dešimtuką, o televizija ar internetas reklamą dažniausiai transliuoja plačiai auditorijai.

Ryšys su skaitytoju

Paaiškinti spaudos reklamos gyvybingumo fenomeną paprašėme žinomą reklamos specialistą, agentūros „VIP Communications” akcininką Darių Gudelį.

„Visada bus žmonių, kurie skaitys laikraščius, – sakė pašnekovas. – Skaitydamas naujienas spaudoje žmogus daug giliau ir išsamiau suvokia informaciją nei žiūrėdamas televizijos programas ar klausydamas radijo – pastarieji dažnai yra tik kaip fonas.”

Reklama internete gali pasiekti didžiausias auditorijas, bet ne visuomet tokios kampanijos sėkmingos.

Spaudos reklama turi savų privalumų, kurių internetas neįstengia įveikti: ji pranašesnė informuojančios reklamos srityje.

Be to, spauda turi labai stiprų tiesioginį ryšį su skaitytoju.

Trukdo įvairios programėlės

Pasak D.Gudelio, reklamuojantis interneto portaluose pasiekiama įvairesnė auditorija, ten galima laisviau įgyvendinti kūrybinį polėkį, bet šiandien vis dažniau interneto naršyklėse įdiegiamos reklamą blokuojančios programėlės.

Vadinasi, dalis vartotojų nebepasiekiami ir reklamos užsakovo pinigai išmetami pavėjui.

Čia vėl laimi spausdinta reklama – net jeigu skaitytojas iš karto neįsigilina, kas parašyta, pasąmonė vis tiek išsaugo dalį informacijos.

Pabrėžia solidumą

D.Gudelio nuomone, jei verslininkas galvoja apie savo pinigus, jis neturi remtis vienu žiniasklaidos kanalu: tikslingiausia planuoti integruotą reklamos kampaniją spaudoje, internete ir televizijoje.

Kokybiškas spaudos maketas parodo bendrovės svorį ir prestižą.

„Neabejoju, jog solidžios įmonės reklama turi pasirodyti ir spaudoje. Neginčijamas faktas, kad spaudos reklama yra viena ilgaamžiškiausių.

Juk įmonės vadovas nebaksnos pirštu savo partneriams ar solidiems klientams į reklamą kompiuterio ekrane. O štai laikraštis su reklaminiu įmonės maketu priimamajame gali pabūti ilgesnį laiką”, – sakė D.Gudelis.

Sulaukė daug dėmesio

„Neseniai paskelbėme tekstą apie vieną privačią mokyklą. Jame buvo švietimo eksperto komentaras, pakalbinti garsūs tėvai, į tą mokyklą leidžiantys savo atžalas.

Netrukus straipsnio herojai sulaukė skambučių, žmonės teiravosi papildomos informacijos apie aprašytą ugdymo įstaigą”, – pasakojo D.Gudelis.

Pašnekovo teigimu, reklama tampa ypač efektyvi, jeigu šalia jos atsiduria ir informatyvus, patrauklaus turinio tekstas. Mat vartotojai yra linkę sekti žinomų žmonių pavyzdžiais, pasitiki jų nuomone.

Pasitaiko atvejų, kai į agentūras, prekybos centrus ar parduotuves ateina žmonės su laikraščiu, kurie nori išbandyti ten aprašytą paslaugą ar prekę.

Pasak D.Gudelio, reklama spaudoje ypač pasiteisina tam tikroms produktų grupėms – kosmetikai, sveikatingumo prekėms, kelionėms.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.