Blogiausiai dirba labiausiai savo įmonę dievinantys darbuotojai

Klystate, jei galvojate, kad geriausių rezultatų pasiekia labiausiai į įmonės veiklą įsitraukę darbuotojai. Jie iš tikro savo darbą atlieka prasčiausiai. O sunkiai dirbantys ir aukštų rezultatų pasiekiantys darbuotojai ilgainiui pradeda nemėgti nuolat savo įmone besidžiaugiančių ir taip laiką gaištančių kolegų, tampa cinikais, atsitraukusiais nuo įmonės veiklos ir ieško galimybės vos tik pasitaikius progai išeiti dirbti kitur. Deja, taip savimi patenkintiems darbuotojams niekas nepasako, kad iš tiesų jie niekam tikę.

Daugiau nuotraukų (1)

Edgaras Savickas

Jun 7, 2013, 2:09 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 7:13 PM

Bent jau tokią išvadą pateikė „Leadership IQ“ tyrimų centro atlikta darbuotojų apklausa.

Tyrimas parodė, kad 42 proc. apklaustų įmonių žemus rezultatus pasiekiantys darbuotojai sakė esantys labiau įsitraukę, labiau motyvuoti ir jiems dirbti savo įmonėje patinka labiau, nei vidutinius ir aukštus rezultatus pasiekiantiems darbuotojams.

Taigi, Toks atradimas labai skiriasi nuo įsitvirtinusios nuomonės, kad įsitraukimas ir geri rezultatai eina ranka rankon.

Paprastai manoma, kad geriausi darbuotojai yra labiausiai motyvuoti, o blogi pavaldiniai yra suirzę ir viskuo nepatenkinti. Tyrimo metu paaiškėjo, kad būtent prasčiausi darbuotojai sako dirbantys 100 proc., dažniau rekomenduoja savo kompaniją kitiems ir galvoja, kad jų viršininkas yra sąžiningas.

„Leadership IQ“ konsultantų manymu, tokie rezultatai yra prastos vadybos pasekmė ir verčia sunerimti, nes taip savimi patenkintiems darbuotojams niekas nepasako, kad iš tiesų jie niekam tikę.

Siūlo, kaip spręsti problemą

Jei pasitikėtume tyrimo duomenimis, blogi darbuotojai ir taip myli savo įmonę, todėl įvairūs motyvacijos kėlimo ir panašūs seminarai jiems nepadės, o vidutinius ir gerus darbuotojus jie gali tik dar labiau sunervinti, todėl „Leadership IQ“ siūlo problemą spręsti kitaip.

Norėdami, kad geriausi darbuotojai atskleistų savo pilną potencialą, vadovai turėtų stengtis išsiaiškinti, kas jiems jų darbovietėje nepatinka.

Tai padaryti galima kartą per mėnesį susėdus akis į akį ir darbuotojo paklausus, kas jį pastaruoju metu sunervino, o kas pakėlė ūpą. Jei darbuotojas ims pasakoti, kokias problemas mato ir kaip norėtų jas išspręsti – tikslas bus pasiektas.

Panašiai spręsti galima ir savo darbovietės rekomendavimo kitiems problemą, nes juk kiekviena organizacija nori, kad darbuotojai būtų jos prekės ženklo ambasadoriais. Tačiau dažnai geriausi darbuotojai nėra linkę užsiimti reklama.

Gerus darbuotojus atgrasinti gali ir tai, kad prastieji už savo blogą darbą nesulaukia jokių pasekmių.

Jei blogus rezultatus rodantys darbuotojai žinos, kad nemokamas pasivažinėjimas gali greitai baigtis, tai gali teigiamai paveikti daug pasiekiančiuosius, nes tiek kiti, tiek jie patys save ims vertinti geriau.

Taip pat, darbdavys turėtų geriausiai dirbantiems nuolat priminti, kad tik jie yra savo karjeros vairuotojai ir neleisti nieko neveikiantiems linksmuoliams pasisavinti kitų kolegų pasiekimų.

Blogiausia tai, kad prastai dirbantys žmonės net nežino, kad jie dirba prastai, todėl vadovams vietoje eilinio „šaunuolis“ arba „geras darbas“, kai atliktas darbas iš tiesų nevertas tokio epiteto, vertėtų išreikšti tikrąją savo nuomonę ir įvardinti darbuotojo klaidas. Taip jie ne tik sulauks konstruktyvios kritikos, bet galbūt ateityje pasieks geresnių rezultatų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.