Lietuvių oro bendrovės ambicijos: pusė milijono keleivių kasmet (papildyta)

Pirmąją tikrosios veiklos savaitę pabaigusi Lietuvos oro bendrovė „Air Lituanica“ jau skaičiuoja ir pirmuosius rezultatus. Per pirmuosius kasdienius (išskyrus šeštadienį) skrydžius į Briuselį orlaivyje buvo užpildyta vidutiniškai per 70 procentų vietų.

Prekybą bilietais "Air Lituanica" pradėjo prieš mėnesį. Pirmosios kryptys šią vasarą - Briuselis, Amsterdamas ir Berlynas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Prekybą bilietais "Air Lituanica" pradėjo prieš mėnesį. Pirmosios kryptys šią vasarą - Briuselis, Amsterdamas ir Berlynas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Jul 7, 2013, 11:30 PM, atnaujinta Mar 4, 2018, 8:26 PM

Šiandien „Air Lituanica“ lėktuvas pakils antrąja kryptimi – į Amsterdamą.

Dabar vienu orlaiviu skraidinanti bendrovė liepos viduryje planuoja sulaukti antrojo.

„Sveikiname atvykus į „Air Lituanica“ orlaivį“, – keleivius, susiruošusius į Briuselį, sveikina lietuvės orlaivio palydovės, rašo „Lietuvos rytas“. 

Pilotas prabyla angliškai. Jis – estas.

Orlaivyje „Embraer 170“ – 76 vietos. Pirmojo skrydžio metu buvo užimtos 72. Vėlesniuose užimtų vietų skaičius svyravo, kartais nesiekė ir 50 proc.

„Daug ką lemia savaitės dienos. Tačiau vis daugiau perkama bilietų, ypač iš Briuselio“, – apie pirmuosius „Air Lituanica“ žingsnius sakė bendrovės komercijos direktorius Simonas Bartkus.

Daugiausia rezervacijų sąraše – lietuviškos pavardės, tarp jų – aukštų valstybės ir Europos Sąjungos institucijų pareigūnų.

Kunigaikščių antspaudai

Dvi valandas iki Belgijos sostinės skrendantis orlaivis „Embraer 170“ papuoštas Lietuvos didžiųjų kunigaikščių Vytauto Didžiojo ir Kęstučio asmeniniais antspaudais bei dvigubu kryžiumi skyde – Jogailos asmeniniu ženklu.

„Mūsų prekės ženklas rodo pagarbą lietuviškai kilmei, istorijai ir drauge tęsia aviacijos tradicijas. Dvigubas kryžius skyde – Jogailos asmeninis ženklas.

Šį kryžių tarpukariu naudojo lietuvių aviacija. Ženkle naudojamas raudono šilko fonas pabrėžia apsaugą ir paslaugų patikimumą“, – aiškino S.Bartkus.

Vos paskelbusi apie savo startą, „Air Lituanica“ iš aviacija besidominčių žmonių sulaukė nemažai pasiūlymų dėl lėktuvo puošybos.

„Buvo įvairių pasiūlymų, į keletą jų kurdami ženklą atsižvelgėme. Beveik visi jie buvo pagrįsti Lietuvos istorijos motyvais, jaučiamės sutarę su visuomene, kad mūsų kryptis yra absoliučiai teisinga“, – kalbėjo S.Bartkus.

Ir verslui, ir turizmui

Prekybą bilietais „Air Lituanica“ pradėjo prieš mėnesį. Pirmosios kryptys šią vasarą – Briuselis, Amsterdamas ir Berlynas.

Anot S.Bartkaus, 45 proc. keleivių liks Nyderlandų sostinėje, likusiai didžiajai daliai Amsterdamas tik ilgesnės kelionės stotelė, per kurią jie pasiekia Prancūzijos pietus ar keliauja per Atlantą – į Jungtines Amerikos Valstijas, Kanadą.

Trečioji kryptis, kuria „Air Lituanica“ turėtų pradėti skraidyti rugpjūčio pradžioje, – Berlynas. Ją S.Bartkus vadina verslo kryptimi.

„Daugiausia bilietų esame pardavę Amsterdamo kryptimi, tačiau ja yra suplanuota daugiausia reisų liepą–rugpjūtį.

Dirbame siūlydami ne tik tiesioginius reisus, bet ir jungiamuosius skrydžius: su partneriais galime pasiekti daugiau negu 100 miestų. Matome, kad jau turime rezervacijų į JAV, Kanados, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Ispanijos miestus ir iš jų“, – pasakojo S.Bartkus.

Šių metų rudenį „Air Lituanica“ iš Vilniaus oro uosto pradės skrydžius ir į Maskvą, Miuncheną ir Prahą.

„Tikimės pasiekti apie 75 proc. lėktuvų užpildymą. Veiklos pradžioje jis gali būti šiek tiek mažesnis, nes daugelis mūsų pradedamų maršrutų yra nauji“, – kalbėjo S.Bartkus.

Iki 2015 m. kompanijos skrydžių žemėlapį sudarys 13–16 maršrutų, per metus planuojama skraidinti po 500–600 tūkst. keleivių, iš kurių daugiau nei pusė – verslo ir turizmo keleiviai, Lietuvoje išleidžiantys daugiau kaip 150 mln. litų per metus. Įmonės veikla Lietuvoje sukurs apie 1500 darbo vietų.

Liepos viduryje „Air Lituanica“ laukia antrojo orlaivio, kurį nuomosis iš brazilų gamintojo „Embraer“.

Lėktuvas „Embraer 175“ galės skraidinti 86 keleivius. Dar du tokio paties tipo orlaiviai oro bendrovės parką turėtų papildyti kitais metais, dar vienas – 2015-aisiais.

Patys kūrė uniformą

Paprastai visi įgulos nariai yra iš Lietuvos. Tiesa, pirmąjį lėktuvą, kurį lietuviai nuomojasi iš Estijos bendrovės „Estonian Air“, valdo estai.

„Daugelis patyrusių lėktuvų kapitonų dirbo užsienio šalyse ir grįžo į Lietuvą dirbti mūsų aviakompanijoje. Visi lėktuvų kapitonai turi sukaupę keliolikos ar net keliasdešimties metų patirtį.

Antrieji pilotai daugiausia yra jaunesni, anksčiau dirbę kitose Lietuvos ir užsienio oro bendrovėse.

Šiuo metu mūsų bendrovėje dirba 10 pilotų ir 9 salono įgulos narės, jų skaičius šiemet dar didės iki dvidešimties“, – aiškino komercijos direktorius.

Patyrusios stiuardesės dalyvavo ir kuriant uniformą. „Siekėme, jog uniformos rodytų, kad esame solidi, patikima bendrovė, ir atspindėtų mūsų prekės ženklą. Jos turi būti praktiškos, atitikti saugumo reikalavimus.

Mūsų vyriausieji palydovai dirbo įvairiose Lietuvos ir užsienio oro bendrovėse, todėl jų indėlis buvo didelis. Dirbame taip, kad įgula būtų įtraukta į mūsų produktų kūrimą ir plėtrą“, – aiškino S.Bartkus.

Maistu rūpinasi vokiečiai

Dėl maisto tiekimo paslaugos „Air Lituanica“ pasirašė sutartį su įmone „LSG Sky Chefs“, priklausančia Vokietijos koncernui „Lufthansa“.

„Su tiekėjais esame sukūrę dešimt skirtingų maisto variantų, kuriuos tiekiame „Flex“ ir „Club“ klasių keleiviams.

Suprantame, kad didelė dalis mūsų keliautojų yra ypač dažni keliautojai, todėl maistą kaitaliojame. Be to, jis priklauso ir nuo paros laiko.

Rytiniuose skrydžiuose vaišiname pusryčiais, kitu laiku vykstančiuose skrydžiuose siūlome pietų ir vakarienės valgiaraštį, kurį sudaro užkandis, pagrindinis patiekalas ir desertas“, – vardijo S.Bartkus.

Tiems, kurie įsigijo „Travel“ klasės bilietą, siūloma įsigyti užkandžių ir gėrimų.

Trijų rūšių sumuštiniai – su vištiena, kalakutiena ar mocarela – kainuoja 13,80 lito, užkandžių rinkinys iš sūrių, sausainių, alyvuogių – 17,30 lito, salotos su vištiena – 17,30 lito. Kava – 7 litai, vynas – 13,80 lito.

Bilieto kainą lemia ir aptarnavimas

„Air Lituanica“ siūlo skristi dviem klasėmis – „Club“ ir „Travel“, tačiau parduodami keturių tipų bilietai.

„Promo“ klasės bilietai skirti taupantiems ir tiksliai planuojantiems. Šios klasės bilietų galima įsigyti iš anksto, tiksliai žinant būsimos kelionės datą ir taip sutaupyti. Šia klase skrendantiems keleiviams lėktuve suteikiamas „Travel“ klasės aptarnavimas.

„Travel“ klasės bilietai skirti tiems, kurie irgi nori sutaupyti. Bilietą galima grąžinti, keisti datą už papildomą mokestį. Šia klase skrendantiems keleiviams lėktuve suteikiamas taip pat „Travel“ klasės aptarnavimas.

„Flexi“ klasės bilietai skirti skubantiems ir norintiems lanksčiai koreguoti savo kelionės planus. Keleiviai gali bilietus grąžinti ir be papildomo mokesčio keisti skrydžio datą bei laiką. Skrydžio metu suteikiamas „Club“ klasės aptarnavimas.

„Club“ klasės bilietai skirti ieškantiems išskirtinio patogumo. Bilietus grąžinti ir keisti galima netgi po skrydžio.

Savo ruožtu keleiviai gali naudotis privilegijomis ne tik skrydžio metu, bet ir prieš jį bei po jo.

Šios klasės keleiviai gali naudotis greitąja saugumo patikra oro uostuose, laukti skrydžio verslo klasės laukiamuosiuose. Be to, oro bendrovė pasirūpina šios klasės keleivių atvežimu į oro uostą Vilniaus mieste iš jų nurodytos vietos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.