Kelionė traukiniu ar autobusu šią vasarą pigesnė

Kelionė į pajūrį šią vasarą kainuoja pigiau. Dėl mažesnio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) atpigo autobusų ir traukinių bilietai. Kiek mažesnės degalų kainos poilsiautojams leidžia sutaupyti.

Vežėjai skaičiuoja, kad ši vasara geresnė už praėjusią, o su krizės įkarščiu net nėra ko lyginti.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Vežėjai skaičiuoja, kad ši vasara geresnė už praėjusią, o su krizės įkarščiu net nėra ko lyginti.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

2013-07-19 06:00, atnaujinta 2018-03-02 22:19

Vežėjai džiūgauja – keleivių autobusuose ir traukiniuose daugėja.

Tai iš dalies lėmė ir mažesnės bilietų kainos, ir didesnis keliautojų skaičius šalies viduje, rašo „Lietuvos rytas”.

Ši vasara – geresnė

Vežėjai su siaubu prisimena 2008-ųjų pabaigą. Pridėtinės vertės mokestis bilietams per vieną naktį šoko nuo 5 iki 21 proc., o keleivių sumažėjo apie 40 proc. Jie viliasi, kad daugiau toks scenarijus nepasikartos.

Nuo šių metų pradžios nuo 21 iki 9 proc. sumažintas PVM bilietams leido kiek atsikvėpti keleivių vežimo bendrovėms.

Bilietai atpigo nuo 5 iki 9 proc. ir vežėjai skaičiuoja, kad ši vasara geresnė už praėjusią, o su krizės įkarščiu net nėra ko lyginti.

Kelionė autobusu iš Kauno į Klaipėdą pernai vasarą kainavo apie 52 litus, dabar – 47. Mažiau nei dviem litais atpigo kelionė ir traukiniu iš Vilniaus į Klaipėdą.

Važiuojantiems automobiliu į pajūrį taip pat tenka mokėti mažiau nei pernai. Pavyzdžiui, pernai rugpjūtį litras benzino kainavo daugiau nei penkis litus, šiandien – puse lito mažiau.

Į kainą reaguoja jautriai

Vežėjai sako, kad keleiviai jautriai reaguoja net ir tada, kai bilieto kaina keičiasi simboliškai.

„Mūsų keleiviai – jautri grupė. Tai ir studentai, ir pensininkai. Todėl jie labai greitai reaguoja į kainų pokyčius”, – sakė bendrovės Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) vadovas Arūnas Indrašius.

Tačiau, jo teigimu, keleivių šią vasarą padaugėjo 3–4 proc., palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Žinoma, augimas nėra stulbinamas, nes emigracija ištuštino autobusus, o kai kuriuos reisus net tenka uždaryti arba gerokai sumažinti jų skaičių.

A. Indrašius kol kas nelinkęs manyti, kad Lietuvos gyventojai persėda iš automobilių į autobusus. Bet PVM sumažinimas tikrai buvo naudingas.

„Tai mums leido atsikvėpti. Buvo metas, kai nespėdavome reaguoti į kylančias degalų kainas, ir mokesčiai buvo dideli”, – sakė A. Indrašius.

Bet jis pabrėžė, kad PVM bilietams taip ir nenukrito iki ikikrizinio lygio, kai siekė 5 proc.

Lengvata pasiteisino

Bendrovės „Kautra” vadovas Linas Skardžiukas irgi neabejoja, kad PVM lengvata pasiteisino.

„Ji skirta keleiviams, todėl bilietų kainų sumažinimas buvo teisingas žingsnis keleivių atžvilgiu. Tai nėra valstybės teikiama nuolaida verslui, ji skirta vartotojams.

Kiek sumažėjo PVM, tokia suma sumažinome ir tarpmiestinių bilietų kainas”, – kalbėjo L. Skardžiukas.

Pavyzdžiui, kelionės kaina iš Vilniaus į Kauną „Kautros” autobusu atpigo 2 litais, o iš Kauno į Klaipėdą sumažėjo net 5 litais.

Šios bendrovės autobusuose taip pat padaugėjo keleivių. Be to, pasak L.Skardžiuko, pajamos iš bilietų pardavimo auga.

„Jaučiamas keleivių skaičiaus augimas patvirtina, kad einame teisingu keliu”, – sakė L. Skardžiukas.

Gelbėja baltarusiai

Keleivių daugėja ir traukiniuose. Per šešis šių metų mėnesius Lietuvos geležinkeliais pervežta beveik 2,4 mln. keleivių, arba 4,5 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį praėjusiais metais.

Pavyzdžiui, dabar per mėnesį į pajūrį ir atgal nuvežama apie 50 tūkstančių keleivių.

Valstybinė įmonė taip pat sureagavo į PVM sumažinimą.

Pasak „Lietuvos geležinkelių” Vidaus administravimo ir saugos departamento vyresniojo specialisto Vidmanto Gudo, vidutiniškai bilietai atpigo apie 6 proc.

Tačiau bilietai pigo nevienodai. Pavyzdžiui, kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą kainavo 51,20 lito, dabar – 49,90 Lt.

„Ar dėl to padaugėjo keleivių? Sunku pasakyti.

Manau, kad daug kam priimtina lojalumo kortelė, kuri bilietą atpigina dar 2–5 procentais”, – sakė jis.

Be to, keliauti traukiniu vis dar pigiau nei autobusu, o kai kuriuose reisuose kaina skiriasi net iki trečdalio.

„Lietuvos geležinkelių” statistiką ypač gerina keliautojai į Minską. Jų skaičius smarkiai auga.

Birželį tarp dviejų sostinių keliavo per 29 tūkst. keleivių, arba maždaug 48 proc. daugiau nei tą patį mėnesį 2012-aisiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.