Originalios idėjos atsiranda tik dirbant kavinėse?

Šiuolaikiniai verslininkai stebina originaliomis savo idėjomis. O jos, pasirodo, atsiranda gana netikėtose vietose. Jau senų seniausiai verslininkai savęs nevaržo sėdėdami biuruose ar nuobodžiuose ofisuose. Štai vienas ryšių su visuomene specialistas britas Chrisas Wardas atsisakė ne tik įprastos aštuonias valandas trunkančios darbo dienos, tačiau ir nuobodžios darbo vietos. Jau ne vienerius metus Ch. Wardas dirba būdamas nedidelėse kavos parduotuvėse ir kavinėse, o apie neįprastą brito darbo strategiją pasakoja BBC.

Viešųjų ryšių specialistas su žurnaliste kalbėjosi savo „darbo vietoje“ – kažkur centrinėje Prancūzijoje esančiame McDonald‘e.<br>123rf asociatyvi nuotrauka
Viešųjų ryšių specialistas su žurnaliste kalbėjosi savo „darbo vietoje“ – kažkur centrinėje Prancūzijoje esančiame McDonald‘e.<br>123rf asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 30, 2013, 6:28 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 12:20 PM

„Svarbiausia, kad būtų internetas. Taigi darbui puikiai tinka ir McDonald‘s“, - teigia Ch. Wardas.

Knygos idėja atsirado sėdint kavinėje

Viešųjų ryšių specialistas su žurnaliste kalbėjosi savo „darbo vietoje“ – kažkur centrinėje Prancūzijoje esančiame McDonald‘e. Net pats Ch. Wardas tiksliai negali įvardyti, kur tuo metu buvo. Priežastis paprasta – prieš kelias valandas jis sudalyvavo „Tour de France“ maratone. Susikaupti darosi kiek sunku. Žinoma, kalbėjosi ne akis į akį, o virtualiai.

„Vardai ir vietos pradėjo maišytis“, - savo pasimetimo priežastis teisino britas.

Tiesa, prie ekstremalaus ir greito gyvenimo Ch. Wardas įpratęs, nors jam jau 50 metų. Kiekvienos dienos treniruotės aktyviajam britui neleidžia pasenti. Tai akivaizdu ir jo darbuose – prieš kurį laiką parašė knygą, kurią pavadino „Ištrūkti iš biuro“ (Out of office). Ši knyga buvo įkvėpta kavinėse atsiradusių minčių.

„Joje rašau apie tai, kaip galima išsilaisvinti nuo ofiso taisyklių ir griežtumo. Taip gyvenu jau mažiausiai 10 metų. Kai pradėjau dirbti kavinėse, pastebėjau, kad jose esu daug kūrybingesnis ir darbštesnis. Tiesa, visus tuos metus dirbau daug ir įvairiausius darbus. Noras apie juos papasakoti ir paskatino rašyti knygą“, - teigė Ch. Wardas.

Gyvenimo permainos – vidutinio amžiaus krizė?

Taip pat jis pasakoja, kad toks, koks yra dabar, buvo ne visuomet: „Kai buvau jaunesnis, maniau, kad viską galima įsigyti, anksčiau materialūs dalykai man buvo svarbesni.“

Požiūris į gyvenimą kiek pasikeitė, kai jam suėjo 20 metų. Tuomet įsteigė ryšių su visuomene kompaniją ir pradėjo jai vadovauti. Britas pasakoja, kad tada buvo dar tik studentas, tačiau sugebėjo padėti įvairioms firmoms garsinti savo prekės ženklo įvaizdį.

„Mano didžiausia ambicija buvo tapti bosu. Būdamas 65 metų, norėjau pasiekti „auksinį laikrodį““, - pasakoja Ch. Wardas.

Ambicingasis verslininkas atvirauja, kaip pradėjo užsiiminėti filmų verslu. Klientams siūlė juos žiūrėti nemokamai. Nepaisant savo sukurto verslo sėkmės, britas pavargo, matyt, veiklų buvo per daug ir suderinti jas pasidarė pernelyg sunku.

„Supratau, jog toliau nebegaliu meluoti pats sau. Etikečių klijavimas – didžiausias melas. Pardaviau kompanijas ir pradėjau kitokį gyvenimą. Pradėjau sportuoti. Taip mano gyvenime atsirado maratonas“, - pasakojo Ch. Wardas.

Pasak jo, daugelis žmonių tokias mano permainas įvairdijo kaip vidutinio amžiaus krizės padarinius. Ryšių su visuomene specialistas pasakoja, kad pradėjo labiau rūpintis žmonėmis ir iki šiol paremia labdaringas organizacijas.

Sunkiausia kovoti su skeptikais

Tokie vyro gyvenime įvykę pokyčiai skeptikų buvo labai kritikuojami, mat jie teigė, kad Ch. Wardas tik apsimeta ir pradėti gyventi naują gyvenimą yra lengva, kai po kojomis turi tokį tvirtą pagrindą. Akivaizdu, kad jis jį tikrai turėjo, tačiau pats knygos autorius neima į galvą tokių kaltinimų. Beje, ir pati brito knyga dažnai pavadinama pernelyg jau entuziastiška.

Ch. Wardas nesiteisina. Ir toliau laikosi nuostatos, kad dirbti geriausia ne ofise, o viešoje vietoje, tarkime, kavinėje.

„Vienas didžiausių interneto pliusių yra tas, kad darbuotojai nebėra priklausomi nuo vietos, kurioje privalo dirbti. Gali dirbti bet kur, kur jam patogu. Nebesame priklausomi nuo darbo stalo“, - savo nuomonę išreiškė darbo kavinėse specialistas.

Vyras tikina, kad buvimas viešoje erdvėje, tarp daugybės žmonių tikrai neblaško, priešingai – suteikia galimybę būti tarp potencialių savo klientų ir suprasti, ko jie iš tiesų nori, kas juos labiausiai traukia.

Anot jo, sunkiausia yra kovoti su skeptikais, manančiais, kad darbas ofise yra daug efektyvesnis nei namuose ar bet kurioje kitoje vietoje. Jo teigimu, taip sakoma ne todėl, kad tai būtų tiesa ir darbas kontoroje tikrai būtų našesnis. Taip teigiantys žmonės yra pernelyg konservatoriški ir kritikuoja bet kokią kiek liberalesnę idėją.

Savo knygoje Ch. Wardas pateikia galybę pavyzdžių, kaip darbas kavinėse padėdavo šių laikų žinomiausiems kūrėjams pasiekti šlovę. Viena iš paminėtųjų – J.K. Rowling, kuri pasauliui žinoma, kaip „Hario Poterio“ knygų autorė. Ji rašydavo kavinėse. Knygos idėja taip pat atsirado būtent ten.

Parengė Agnė Vasiliauskaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.