Vilniaus autobusams važinėti nuostolingai – ne nuodėmė

Pirma padaro, o paskui galvoja. Taip galima apibūdinti miesto vežėjų veiklą. 68-ąjį maršrutą Vilniaus savivaldybė įsteigė nesitarusi su Trakų rajono valdžia, todėl ši uždraudė autobusui sustoti Lentvario stotelėse. Autobusui tenka važiuoti pustuščiam.

Sostinės vežėjai tikisi, kad dabar nuostolingu 68-uoju maršrutu daugiau keleivių pradės važinėti nuo rudens.<br>V.Balkūno nuotr.
Sostinės vežėjai tikisi, kad dabar nuostolingu 68-uoju maršrutu daugiau keleivių pradės važinėti nuo rudens.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Aug 3, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 2, 2018, 4:37 AM

68-asis autobusų maršrutas Žemieji Paneriai–Lentvaris–Grigiškės gali tapti dar vienu „milijonieriumi“ – per metus sostinės biudžetui pridarysiančiu daugiau nei milijoną litų nuostolio.

Dar prieš miesto transporto pertvarką vos 9 maršrutai iš 96 buvo pelningi. Dabar, kai maršrutai, tvarkaraščiai kaitaliojami kas savaitę, pelningų maršrutų dar labiau sumažėjo, rašo „Lietuvos rytas“.

Keturiose stotelėse nestojo

Trakų rajono valdžiai panaikinus stoteles Lentvaryje (Trakų r.), 68-ojo maršruto autobusas ketvirtadienio darbo dienos pradžioje iš Grigiškių į Žemuosius Panerius pajudėjo veždamas tris keleivius. Juos vairuotojas įleido tik pro priekines duris ir įspėjo, kad Lentvaryje negalės sustoti.

Viena moteris klausė, ar sustos bent Mūrinėje Vokėje, kur ji dirba. Mūrinė Vokė – jau Vilnius, todėl vairuotojas pažadėjo sustoti. Tačiau pro keturias stoteles Lentvaryje autobusas pralėkė nestodamas.

S.Krasausko stotelėje Vilniaus teritorijoje įlipo mergina, dar dvi moterys – kitose stotelėse. Tad iš viso 20 kilometrų ilgio maršrutu didelis autobusas vežė šešis žmones.

Kelionės metu jis prasilenkė su dviem to paties maršruto autobusais, vykusiais į Grigiškes. Viename sėdėjo vienas žmogus, kito salonas buvo tuščias.

68-asis autobusas į paskutinę maršruto stotelę atvežė du keleivius. Ir taip autobusai orą vežiojo visą mėnesį – nuo liepos 1-osios.

Tik ketvirtadienį po pietų Trakų rajono savivaldybė galų gale panaikino draudimą ir autobusai vėl ėmė stoti Lentvaryje, bet tą dieną jie vis tiek kursavo pustuščiai.

Nuostoliai – milijoniniai

Vienas kilometras – daugiau nei 6 litai nuostolio. Tiek įmonei „Vilniaus viešasis transportas“ kainuoja nuostolingi maršrutai.

Per dieną 68-ojo maršruto autobusų reisų – 37, vadinasi, vežėjai patiria beveik 9 tūkst. litų nuostolio.

Per mėnesį – apie 250 tūkst. litų. Tad po metų šis maršrutas gali tapti „milijonierių“ lyderiu.

Iki pertvarkos juo buvo 2-asis troleibusų maršrutas Stotis–Saulėtekis. Jo nuostoliai siekė 1,5 mln. litų. Nedaug jam nusileido 19-asis troleibusų maršrutas Saulėtekis–Pašilaičiai – 1,48 mln. litų.

Toliau – 26-asis autobusų maršrutas Stotis–Santariškės, kurio nuostoliai viršijo 1,25 mln. litų.

„Vilniaus viešojo transporto“ vadovas Gintaras Nakutis aiškino, jog miesto transportas teikia viešąją paslaugą. Tad nieko keista, kad maršrutai yra nuostolingi.

Nors dabar aišku, kad 68-asis maršrutas bus labai nuostolingas, Vilniaus savivaldybė transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys tikino, jog jo nežadama atsisakyti. K.Lubio nuomone, autobusai nuo rugsėjo bus pilnesni, nes prasidės mokslo metai.

Parašė Seimo kontrolieriui

Gedimino prospekte dirbančiai vilnietei teko kreiptis į Seimo kontrolierių Raimondą Šukį, mat savivaldybė buvo kurčia jos pastaboms ir klausimams apie nuostolingą miesto transportą. Moters skundas pripažintas pagrįstu.

Vilnietė dar kovo 7-ąją kreipėsi į savivaldybę dėl, jos žodžiais, nereikalingų 88-ojo ir 89-ojo maršrutų autobusų. Dabar iš jų likęs tik vienas – 88-asis maršrutas Europos aikštė–Oro uostas.

Anot jos, savivaldybės biudžetas formuojamas iš mokesčių mokėtojų pinigų. Tad ji turi teisę žinoti, kur naudojami ištekliai. Tačiau vilnietė nieko nepešė savivaldybės paklaususi, kokius nuostolius patiria vežėjai, prižiūrintys minėtus maršrutus.

Keleivių – vienas kitas

Savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojo Algirdo Šešelgio atsakymą ji pavadino tobulu biurokratizmo pavyzdžiu.

Sumanymas pasidomėti nuostoliais vilnietei kilo, nes ji kasdien matydavo 88-ojo ir 89-ojo maršrutų autobusus Gedimino prospektu važiuojančius tuščius.

A.Šešelgis nuo konkretaus atsakymo išsisuko, rašte nurodydamas, jog iš 96 įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ prižiūrimų maršrutų daugiau nei pusė yra nuostolingi, iš jų ir 88-asis bei 89-asis maršrutai.

Jais vienu reisu darbo dienomis autobusas veža 12–14, o poilsio dienomis – vos 5–6 keleivius.

Kiek vėliau paaiškėjo, kad pusantrų metų nuostoliai – net 1,8 mln. litų.

Senienų įsigijo iš Latvijos

Prieš kelias dienas keleivius ėmė vežioti mažesnės talpos žemagrindžiai autobusai, kuriuos Vilnius nusipirko iš Jelgavos (Latvija) autobusų parko.

Lietuvos sostinė įsigijo 8 metų „Mercedes-Benz“ autobusų, kurių latviams nebereikia.

Šiuose autobusuose – 18 sėdimųjų ir 16 stovimųjų vietų, juose yra ir vieta neįgaliojo vežimėliui. Maži autobusai kursuos 115-uoju maršrutu Antakalnis–Rokantiškės–Parko gatvė ne dėl to, kad jame mažai keleivių. Dideli autobusai siauromis gatvėmis nepravažiuoja.

Iš latvių vilniečiai pirks 12 naudotų autobusų. Naujų autobusų Vilnius paskutinį kartą įsigijo kovą. 18 autobusų MAN sostinė pirko už Europos Sąjungos lėšas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.