Kalėjimas naujoje „Monopolio“ žaidimo versijoje išliks

Šią savaitę stalo žaidimų pasaulį sukrėtė skandalas. Kelioms žiniasklaidos priemonėms pranešus, kad naujoje „Hasbro Inc.“ gaminamo „Monopolio“ versijoje nebelieka kalėjimo, kritikai pradėjo plūstis, esą vaikus kapitalizmo mokantis žaidimas nebeatlieka savo funkcijos.

Daugiau nuotraukų (1)

Edgaras Savickas

Aug 4, 2013, 11:19 AM, atnaujinta Mar 2, 2018, 4:20 AM

Iš tiesų, šiandienos kapitalistiniame pasaulyje daugelis užmiršta, jog žaidimas buvo sukurtas turint tikslą vaikams parodyti blogąją šios ekonominės sistemos pusę.

Pirmoji „Monopolio“ versija buvo patentuota 1904 m. ir vadinosi „Žemvaldžio žaidimas“ (angl. - „The Landlords Game“).

Jau tada žaidėjai galėjo rinktis iš daugelio šiandien visiems pažįstamų figurėlių, o sklypų kainos einant per žaidimo laukelius vis didėjo. Taip pat buvo galima užlipti ant kalėjimo, nemokamo stovėjimo ir „Eiti“ aikštelių.

Žaidimo kūrėja amerikietė Elizabeth Magie yra sakiusi, kad jos tikslas buvo parodyti vaikams kapitalizmo nesąžiningumą ir neteisingumus. Ji galvojo, kad žemvaldžiai yra parazitai ir visus žaidime galiojančius mokesčius būtų galėjęs pakeisti vienas jiems skirtas mokestis.

Gandus paneigė

Tai, kad naujoje „Monopolio“ versijoje gali nebelikti kalėjimo langelio ne vienas šio žaidimo mėgėjas sutiko su liūdesiu ir netgi pykčiu.

Manyta, jog kalėjimo panaikinimas atspindi situaciją realiame pasaulyje, kai didelį kapitalą valdantys žmonės visada sugeba išvengti visiems kitiems skiriamų bausmių.

Pavyzdžiui, po 2008 m. bankų griūties JAV dar nei vienas iš jos kaltininkų neatsidūrė už grotų.

Tačiau vėliau „Hasbro“ atstovai paneigė tokius gandus.

„Tik norėjau patikslinti, kad „Monopolio Imperija“ kalėjimo langelį turės. Jis nebuvo pašalintas iš žaidimo“, – sakė žaidimo gamintojo atstovas žiniasklaidai.

Pokyčių bus

Naujoji „Monopolio Imperija“ skirta visų pirma šiuolaikiniams vaikams su dėmesio stoka. Žaidimą galima įveikti per 30 min., kai senoji versija galėdavo užtrukti valandų valandas.

Be to, nuo šiol žaidėjai pirks ne sklypus, bet prekių ženklus, tokius, kaip „Coca-Cola“, „Xbox“, „McDonald's“ ir kiti.

Taip pat keičiasi ir žaidimo lentos stilius – ji tapo tamsesnė. Atsirado naujų figūrėlių – „Xbox“valdymo pultelis, porcija „McDonald's“ bulvyčių ir „Coca-Cola“ butelis.

Greičiausiai šios kompanijos paklojo nemažą sumą už tokią reklamą – ji vaikų protus plauna daug veiksminiau už paprastą televiziją.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.