Apie jaunystės pabaigą pranešė bankas, palikęs be pinigų

Vieni suvokia esantys suaugę, kai sukuria šeimą arba pasiima pirmąją būsto paskolą. Man šis suvokimas stuktelėjo pirmadienį, kai baigėsi „Swedbank“ jaunimo programos „Zoom“ mokėjimo kortelės galiojimo laikas.

Daugiau nuotraukų (1)

Edgaras Savickas

2013-08-06 13:20, atnaujinta 2018-03-02 03:16

Nebegalėjau nei ja atsiskaityti, nei pasiimti grynųjų. Tačiau dėl to kaltas esu pats. Beveik mėnesį bankomatų ekranuose ir internetinės bankininkystės puslapyje mačiau pranešimą, jog greitai kortele naudotis nebegalėsiu. Tiesa, supainiojau mėnesius ir tikėjau, kad ji veiks dar bent iki rugsėjo pradžios.

Pasirodo, ne. Likau visiškai basas, todėl iškart nuskubėjau į artimiausią banko skyrių. Vilniaus Pilies gatvėje esančiame „Swedbank“ padalinyje rytas buvo ramus, kartu su manimi savo eilės laukė keli aktyviai nakties įspūdžiais besidalijantys užsieniečiai ir pirmadienio ryto veido išraišką tvirtai išsaugoti pasiryžusi tautietė.

Dar keli žmonės tuo metu jau tvarkė savo reikalus. Iš viso veikė trys langeliai. Galbūt banko darbuotojams sunkiai sekėsi susikalbėti su atvykėliais, o gal laiko tėkmę nulėmė tingus rugpjūčio rytas, tačiau stebėdamas laikrodį nustačiau, kad laukti teko maždaug 10 minučių.

„Baigėsi kortelės galiojimas“, – atsidusau prisėdęs šalia konsultantės. Trumpai pabarškinusi klaviatūra ši atsakė: „Tai jau su visam. Ką darysim dabar?“.

Nusprendžiau pasiimti pačią paprasčiausią kortelę, slapta tikėdamasis, kad ir laukti jos reiks trumpiausiai. Deja, sužinojau, kad ne taip ir trumpai – ją atsiimti galėsiu tik penktadienį.

„Tai ką dabar daryti?“, – dar kartą savo nepavydėtina finansine padėtimi pasiguodžiau pašnekovei. Ji patarė verčiau pervesti norimą sumą kolegai, o šis, ją paėmęs iš bankomato, perduotų, nes „Swedbank“, pakėlus savo įkainius, tokia pati operacija banke man kainuotų 8 Lt.

Klientu tapau ne savo noru

Programos „Zoom“ dalyviu buvau beveik nuo pat jos pradžios. 2007 m. vasarą prireikė banko sąskaitos darbo atlyginimui gauti, o darbdavys liepė ją atsidaryti „Swedbank“.

Žinojau, kad ji siūlo kažkokių papildomų galimybių – rinkti taškus ir panašiai – tačiau jomis niekada nesinaudojau.

„Swedbank“ klientų aptarnavimo departamento direktorė Loreta Lapinskaitė sakė, kad net 80 proc. aktyvių programos dalyvių pasinaudoja bent vienu programos teikiamu privalumu. Pavyzdžiui, lengvatinėmis mokėjimo interneto banke sąlygomis ir suteikiamomis nuolaidomis atsiskaitant, įsigyja prizą už surinktus taškus ar dalyvauja investavimo žaidime.

„Zoom.lt svetainė turi daugiau nei 50 tūkst. registruotų dalyvių, investavimo žaidime nuolat dalyvauja daugiau nei 20 tūkst. dalyvių. Jauni žmonės yra išties aktyvūs ieškodami naudingos finansinės informacijos, naujų sprendimo būdų“, – apie programą pasakojo ji.

Prisipažinsiu, mane tokie skaičiai nustebino. Tačiau turint omenyje, kad šiuo metu jaunimo programoje dalyvauja daugiau nei 200 tūkst. jaunuolių, kurių dauguma yra pilnamečiai, aktyviausi nariai sudaro 10 proc.

„Swedbank“ atstovė taip pat informavo, kad tik pusė „Zoom“ dalyvių programos paslaugomis naudojasi aktyviai: naudojasi banko sąskaita įplaukų gavimui, atsiskaito už prekes ir paslaugas internetu arba kortele.

Naudojasi, kai turi pinigų

Kita dalis banko paslaugomis naudojasi fragmentiškai. Pašnekovė pastebėjo, kad programos dalyvių aktyvumas didžiąja dalimi susijęs su tuo, kaip reguliariai jie gauna pajamas.

Be to, L. Lapinskaitė sakė, kad dalyviai sulaukę 23 metų ir baigę savo dalyvavimą programoje lieka banko klientais. Šiuo požiūriu nebuvau išimtis.

Sulaukus panašaus amžiaus dažnai atsiranda nuolatinis darbas, todėl naudojimasis banko paslaugomis, „Swedbank“ teigimu, išauga iki 80 proc.

L. Lapinskaitė sutiko, kad šia programa bankas iš esmės augina sau naują klientų kartą. Ji pabrėžė, jog „Swedbank“ tikslas yra skatinti stiprią ir tvarią daugelio gyventojų ir įmonių finansinę padėtį, o jaunimas yra viena iš sudėtinių visuomenės dalių, kurios pajamos nėra aukštos ir reguliarios.

Bankas teigė, kad padeda jaunuoliams savo pinigus tvarkyti protingai, judėti į priekį ir siūlo tuos sprendimus, kurių reikia šiandien.

Iš tikro, kas galėtų geriau pripratinti žmogų prie kokios nors paslaugos, nei naudojimasis ja nuo mažens?

Daugiau nei 6 metus vykstančios programos tikslas lieka nepasikeitęs nuo pat jos pradžios. „Zoom“ interneto puslapyje rašoma, kad ji skatina moksleivių ir studentų kūrybiškumą, padeda ugdyti finansų valdymo ir investavimo įgūdžius.

„Swedbank“ nėra vienintelis sprendimus jaunimui siūlantis bankas, tačiau tinkamu metu pradėta ir nuosekliai vystyta „Zoom“ programa šiuo metu vertinama pasisekusia labiausiai. Tikėtina, kad nemažai ja besinaudojančių jaunuolių, tapę suaugusiais banko nekeis.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.