Būtingės terminale pasveikintas tūkstantasis naftos tanklaivis

Į Būtingės naftos terminalą atplaukusio tanklaivio „Atalandi“ įgulą

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Aug 27, 2013, 9:00 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 5:19 PM

Su Graikijos vėliava plaukiojantis „Atalandi“ penktadienį į Būtingės jūrų terminalą atgabeno beveik 100 tūkst. tonų naftos. Per savaitgalį krovinys vamzdynais buvo perpumpuotas į bendrovės „ORLEN Lietuva“ valdomą Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklą.

„Atalandi“ kaip visada buvo prišvartuotas prie atviroje jūroje įrengto terminalo plūduro. Lyg tyčia sukilusios dviejų metrų aukščio bangos tąkart neleido išlaipinti į tanklaivį didesnio „ORLEN Lietuva“ atstovų desanto. Kapitoną Antoniadį Athanasį ir kitus jūrininkus pasveikino prie plūduro budėjusio vilkiko „Soll Tengiz“ įgula ir Būtingės terminalo krovos meistras Mindaugas Sausaitis.

Graikų laivo įgulai šį jubiliejinį reisą primins A.Athanasiui vairinėje įteiktas pažymėjimas.

„Tokius pačius atminimo ženklus šiandiens įteikėme Būtingės terminalą aptarnaujančios vilkikų įmonės „Smith Octo“ vadovui Victorui Pheasey ir Palangos merui Šarūnui Vaitkui. Šitaip išreiškėme savo padėką įmonėms ir institucijoms, kurios užtikrina sklandžią terminalo veiklą“, - kalbėjo „ORLEN Lietuva“ viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

Būtingės terminalas Lietuvai tapo vienintele naftos priėmimo ir tiekimo įmone po to, kai Rusija 2006 metais uždarė produktotiekį „Družba“. Kitokios alternatyvos nėra - nebent rytinės Baltijos pakrantės šalys, naftos produktų tiekėjai ir gamintojai, siekdami mažinti su žaliavų transportavimu į Būtingę ir Klaipėdos jūrų uostą susietas logistikos sąnaudas, sumanytų nutiesti naują produktotiekį jūros pakrantėmis.

Būtingės terminalas šiuo metu yra ne tik Lietuvos energetinės nepriklausomybės garantija, bet ir valstybei svarbus pajamų šaltinis. Sėkminga jo veikla suinteresuota ir Palangos miesto savivaldybė - terminalo valdytojai per keturiolika metų į kurorto biudžetą pervedė daugiau kaip 56 mln. litų nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių.

Įsigijusi Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklą kartu su Būtingės terminalu „ORLEN Lietuva“ per šešerius metus valstybės biudžetą papildė mokesčių ir socialinio draudimo sumomis, siekiančiomis 10,66 milijardo litų.

Pirmasis Būtingėje 1999 metų liepą aptarnautas tanklaivis „Centaur“ taip buvo su Graikijos vėliava. Tąkart į krante esančius rezervuarus supilta daugiau kaip 68 tūkst. tonų naftos. Prie atviroje jūroje įrengto terminalo plūduro gali švartuotis ir didesnės talpos tanklaiviai.

Galingiausias kada nors Būtingės importo ir eksporto terminale apsilankęs Norvegijos tanklaivis „Front Birch“ gali sutalpinti 150 tūkst. tonų naftos. Didžiausią krovinį išplukdė tanklaivis „Mastera“ - į jį buvo perpumpuota daugiau kaip 135 tūkst. tonų naftos.

Būtingės terminale iš viso perkrauta apie 95,4 mln. tonų naftos - importuota 57,7 mln., o eksportuota 37,7 tonų. Beveik visą perkrautą naftą sudarė Rusijos žaliavos. Terminale taip pat kraunama iš Irako, Kolumbijos, Norvegijos, Angolos, Venesuelos atplukdyta nafta.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.